Muita joilla raynayd'n oire?
Minulla valkosormisuutta. Sormet menevät pienestäkin kylmän kosketuksesta vitivalkoisiksi ja "kohtaus" kestää 15min-1h. Sormia pistelee ja ne puutuvat. Kylmän vesilasin piteleminen voi laukaista. Olen tyytyväinen jos se kevät nyt tulisi eikä enää pakkasia!
Kommentit (8)
Mulla ei tänä talvena ole ollut kertaakaan vaikka aiemmin saattoi mennä ihan suihkun jälkeen sisätiloissa. Mitään muuta en oo tehnyt eri tavalla kuin syönyt koko viimeisen vuoden d- ja c-vitamiinia, sinkkiä, magnesiumia, rautaa, kaikkia melko isoja annoksia.
Kannatta kokeilla.
Mulla on rinnoissa tuo ongelma. Joku täällä ivaili, että hui kauheeta, mutta mulla tuo on oikeasti tosi kivulias ongelma.
Täällä on, kulkee suvun naisilla. Tänä talvena on alkanut oireilla sormien lisäksi varpaissa.
Minulla myös. Pakkanen ei pahin, vaan noin 5 asteen lämpötila.
Mulla eivät mene sormet ja varpaat valkoisiksi. Väri säilyy samana, mutta sormet-varpaat ovat jääkylmiä ja kipu on kova. Käytän myös lämpöhanskoja ja -pohjallisia. Kotona sisälläkin untuvatossut.
Vierailija kirjoitti:
No hui kauheeta...!
Toivottavasti saat saman vaivan. Siis sen aivomädän lisäksi, joka sinulla jo on...
Sama homma. Hoitona verenpainelääkitys ja voiteita.. Käytän lämpöhanskoja ja lämpöisiä pohjallisia kengissä. Ei tarvitse olla kuin 8 astetta pakkasta ja menen vitivalkoiseksi.
Oireet tulevat nenään, sormiin ja varpaisiin sekä nänneihin. Olen siis 29 vuotias nainen. Hankala tauti. Ja lisänä minulla epäillään skleroosia..