15-vuotias hoitokoira vaan nukkuu melkein koko ajan, normaalia?
Minulla on viikon tutun koiramummu hoidossa. Se oikeastaan vaan nukkuu. Tietysti käymme hädät tekemässä, mutta sekään ei aina koiraa huvittaisi ja on muutaman kerran pissannut alleen nukkuessaan. Syö kun syötän kädestä, pelkkää märkäruokaa, nappuloihin ei koske. Lelut ei kiinnosta.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Rotu/koko?
Collie, paino omistajan mukaan 23 kg, on laihtunut kuukaudessa 1,5 kiloa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotu/koko?
Collie, paino omistajan mukaan 23 kg, on laihtunut kuukaudessa 1,5 kiloa.
Ap
Se on vanhalla rouvalla tunnit täynnä. Yhteys omistajaan ja eläinlääkäriin.
Omistaja tietää koiransa tilan ja jättää sen toisen hoitoon vaikka saattaa olla viimeiset päivät/viikot menossa? En pysty ymmärtämään. t. Rakkaan koiransa viime jouluna menettänyt
Minä informoisin ensin omistajaa. Jos kipuja ei ole, odota omistajan vastausta. Voi olla ihan tavallinen vanhuksen lähtö meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä OMISTAJA sanoi, kun kysyit tätä HÄNELTÄ?!
Että sellainen koira on ollut jo kohta kuukauden. Kotonaan tosin oleilee mielellään pihalla (nukkuu kyllä sielläkin suurimman osan ajasta) kun asuvat maalla ja koira saa mennä vapaasti. Minulla tällaista mahdollisuutta ei ole, kun asun kerrostalossa.
Ap
koiravanhukset saattavat nukkua jopa 18 tuntia vuorokaudessa. Omistajan kannattaa seurata lemmikkinsä tapoja, jos koiran unirytmissä ei tapahdu yllättäen suuria muutoksia, ei ole syytä huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä OMISTAJA sanoi, kun kysyit tätä HÄNELTÄ?!
Että sellainen koira on ollut jo kohta kuukauden. Kotonaan tosin oleilee mielellään pihalla (nukkuu kyllä sielläkin suurimman osan ajasta) kun asuvat maalla ja koira saa mennä vapaasti. Minulla tällaista mahdollisuutta ei ole, kun asun kerrostalossa.
Ap
Masentunut. Joutunut eroon omistajastaan ja vangittu, jonkun toisen kodin seinien sisäpuolelle.
Miksi sinä et mennyt sinne maalle?
Normaalia käytöstä ei tiedä jos ei tunne koiraa että voi verrata onko hän muutenkin tuollainen. Jos on jotain tavallisuudesta poikkeavaa.
Vanhat koirat nukkuvat paljon. Kaikki koirat eivät välitä leluista. Monet ovat nirsoja ruoan suhteen. Oleellista on, jos on muutosta aikaisempaan käytökseen. Laihtuminen on huolestuttavaa.
Jos koira on ollut sinulla viikon, mistä tiedät, että on laihtunut kuukaudessa 1,5 kiloa?
Huono syöminen voi johtua myös siitä, että hammas on haljennut tms. Kaikkea ei pidä pistää vanhuuden piikkiin. Ottaisin yhteyttä omistajaan ja soittaisin sitten eläinlääkäriasemalle. Evidensialla piti olla jokin ilmainen neuvontanumero.
Soita eläinlääkärille.