Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan hakenut lähestymiskieltoa?

Vierailija
17.03.2021 |

Ja hyväksyttiinkö se?

Olen soittanut nollalinjaan useita kertoja suhteeni aikana. Eron jälkeen miehen käytös on käynyt kuitenkin sietämättömmämmäksi ja vieläkin uhkaavammaksi, jos mahdollista.

Tänään soitin nollalinjan ohjeesta rikosuhripäivystykseen. Melko isokin osa hakemuksista kuulemma hylätään, koska perustelut ovat puutteelliset. Nyt puhutaan henkisestä väkivallasta, joten on vaikeampaa saada kasaan kunnolliset todisteet pahoinpitelystä.

Minulla ei ole mitään kirjallisena. Mies oli/on taitava. Kiristystä ja uhkailua. Manipulointia.

En halua antaa tarkempia esimerkkejä tähän, arvaatte varmaan miksi.

Minun perusteluni siis eivät liene riittävät. Oikeastaan siis vasta, kun mies on tullut pihalle ja alkanut pyrkiä sisään, kuten on uhannut, voin soittaa poliisit, ja lähestymiskielto on vasta sitten varma.

Millaiset hakemukset ovat teillä menneet läpi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita puhelut ja keskustelut. Siihen löytyy apit google playsta.

Vierailija
2/4 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauhoita puhelut ja keskustelut. Siihen löytyy apit google playsta.

Olen jo estänyt hänet. Pelkään silti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut ja saanut kahdesti, toinen ilman oikeudenkäyntiä entisen lähärin jatkoksi, koska rikkoi ensimmäistä kieltoa. Ei ollut seurustelukumppani, vaan kyse oli massiivisesta tekstari ja puhelupommituksesta.

Lähestymiskieltoon ei tarvita edes fyysistä lähestymistä, toistuvat tekstarit, puhelut riittävät, mutta niistä pitää olla todiste eli säilytä tekstarit, jätä puhelun puhelimeen ja listaa ne, pidä kirjaa häirinnästä ja sitten kun todistusaineistoa on kertynyt, tee hakemus.

Vierailija
4/4 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskieltoasiat ainakin ennen käsiteltiin käräjäoikeudessa nopealla aikataululla, olikohan 6vrk tiedoksiannosta kun piti olla käräjillä kumpikin osapuoli?