Mitä tapahtuu, kun poliisi hakee kotoa?
Kysyykö, asuuko täällä x.x? Kertooko, mistä poliisista on? Jos epäilty haettava on alaikäinen, keskusteleeko asiasta myös huoltajien kanssa?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
No kohta saat tietää.
No, kerrotko? En oikein usko, että meidän kotoa ollaan tulossa ketään hakemaan.
Ja soitellaanko haettavalle etukäteen, että pitäisi olla kotona haettavissa?
Jos kukaan täällä ei tiedä, osaatteko neuvoa, mistä löydän tietoa?
Kun olin (18-19v en ole varma tarkasta ajankohdasta) ja minulla oli väkivaltainen pahismiesystävä joka harrasti laittomia toimia, joista en tiennyt - etsivän näköiset takkimiehet koputtivat aamulla yllättäen oveen ja karjuivat käskyjä ovenavauksesta. Sen jälkeen he mylläsivät laatikot ja kaapit ympäri, pidätyksessä mentiin autoon ja siitä koppiin. Sitten kuulustelu. Taisin päästä aika nopeasti pois. Tilanteeseen vaikutti siihen aikaan oma pieni erehdys/rike myös. Siitä on aikaa pikälle yli parikymmentä vuotta
Vierailija kirjoitti:
Kun olin (18-19v en ole varma tarkasta ajankohdasta) ja minulla oli väkivaltainen pahismiesystävä joka harrasti laittomia toimia, joista en tiennyt - etsivän näköiset takkimiehet koputtivat aamulla yllättäen oveen ja karjuivat käskyjä ovenavauksesta. Sen jälkeen he mylläsivät laatikot ja kaapit ympäri, pidätyksessä mentiin autoon ja siitä koppiin. Sitten kuulustelu. Taisin päästä aika nopeasti pois. Tilanteeseen vaikutti siihen aikaan oma pieni erehdys/rike myös. Siitä on aikaa pikälle yli parikymmentä vuotta
Ihan kuin jostain televisiosarjasta. Oikeastiko? Ajattelin, että menisi jotenkin kohteliaammin nykyisin. Riippunee tapauksesta?
Riippuu tosi paljon tapauksesta.
Jos on totaalikieltäytyjä, sille soitetaan etukäteen, että oletko kotona, tullaan hakemaan.
Myös alaikäisille usein soitetaan.
Väkivaltaiseksi tai muuten arvaamattomaksi tiedetylle ei soiteta.
Rytisee oven läpi ja heittää sut maahan, vääntää kädet solmuun ja seisoo kurkun päällä kunnes raudoittaa kädet ja jalat. jos liikut aupuvat sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemantuomio kaltaisillesi rötöstelijöille.
Kehtaatkin vielä tällä vauvapalstalla kehuskella rikollisuudellasi.
Jos olet salaisen operaation kohde, sinut haetaan yöllä. Poliisi ruuvaa oven saranoiltaan kaikessa hiljaisuudessa, laitta nenällesi eetterikopan ja kantaa sinut sammuneena maijan kuljetustilaan. Sinulle kerrotaan myöhemmin mistä on kysymys. Jos et olekaan se henkilö, jota operaatiossa etsittiin, saat kenkäsi takaisin ja voit lähteä kävellen kotiin. Näin tämän telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin jostain televisiosarjasta. Oikeastiko? Ajattelin, että menisi jotenkin kohteliaammin nykyisin. Riippunee tapauksesta?
Kyllä se vaikutti vähän tv-sarjalta. Samoin kuin se kohtaus myöhemmin jossa mies pahoinpiteli /piti kiinni minua kaupungin keskustassa ihmisten keskellä ja letka poliiseja lähti perään - silloin kyllä syystä. Tai mib:ltä joka on päässyt jäljille. :) Riippuu tapauksesta, ehkä joillakin on rauhanomainen tapa asioida. Siihen aikaan selvisi että se mies monisti videoiden sisältöjä ja myi kirppiksellä, lisäksi käytti hormoneja.
Lisään että sisälle tulleet takkimiehet myös karjuivat ja kuulustelivat jo siinä vaiheessa. Uskon ettei muille ihmisille käy noin aina, jos nykyään hoidetaan asioita eri tavalla osittain.
Osaako kukaan kertoa? Ihan mielenkiinnosta mietiskelen.
Ap