Kuinkahan moni sairastuu tuohon lonkoviittiin? Onko ns. uusi kansantauti?
Tulee mt-ongelmien rinnalle ihmisten suurimmaksi ongelmatekijöiksi ja eläkkeiden syyksi?
Kommentit (8)
Lokoviitista voi tulla uusi roskakoridiagnoosi.
Nyt kun cfs, fibromyalgia on hyväksytty oikeaksi sairaudeksi.
Mietin pitkään että mikä uusi tauti tämä nyt on, kunnes vasta keksin että niin long covid.
Niin long covidin voi saada henkilö, joka ei edes tiedä sairastaneensa akuuttia koronainfektiota. Todetaanko se antigeeni- vai vasta-ainetestillä? Ei ehkä kummallakaan, jos akuuttitartunnasta on kulunut riittävän pitkä aika. Jääpähän sinne kummittelemaan sekalaisten oireiden muodossa, jotka varmasti aluksi laitetaan mt-piikkiin.
Mun frendi on sairastunut lonkoviittiin. Ennen koronaa täysin toimintakykyinen. Nykyisin pyörätuolipotilas, joka on niin uupunut, ettei pääse edes pesulle itse.
Korkeintaan muutama savolainen kun joutuvat hakemaan liukuvoiteilleen säilytystilaa panokupolin romahdettua kun naapurilta lensi kunnon lasti
Itse sairaastuin akvaviittin. Vittumainen tauti kun nyt ei enää pysty juomaan kuin katkeroja.
Tästä tulee uusi mieliaihe masentuneiden ja sairaiden HS:n lukijoiden keskuudessa, suolisto-ongelmien rinnalle
Sars ja mers aiheutti myös autoimmuniteettisairauksia ja kroonista väsymysoireyhtymää. Usein pitkäaikaisia oireita saavat ne jotka eivät edes joudu tehohoitoon vaan heidän immuniteettinsa taistelee pidempään virusta vastaan ja jättää pidempiaikaisia oireita.