Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollut useampia keskenmenoja..

10.08.2006 |

Minun kolme ensimmäistä raskauttani sujuivat hyvin, sitten sain kaksi perättäistä keskenmenoa (tuulimunaraskauksia) vuonna 2003, syksyllä 2004 meille syntyi vauva ja nyt keväällä-06 jälleen keskenmeno ja nyt on tämäkin raskaus menossa kesken, huomenna ultra. Eli neljä keskenmenoa... Pääseekö tällaisella saldolla tutkimuksiin ja onko kenelläkään kokemuksia miten tästä eteenpäin...Eli onkohan vielä toivoa saada onnistunut raskaus aikaiseksi, mitkä teidän muiden kokemukset ovat? Itselläni alkaa takki olla jo aika tyhjä...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä

1km 2001,

lapsi 2002

4km 2003

lapsi 2004

1km 2005 ja tuolloin aloitettiin tutkimukset.

niihin saatiin lähete gyneltä jossa tuo viimeisin km todettiin. hieman joutui taistelemaan kun alkoivat urputtaa että pitäisi olla 3 keskenmenoa peräkkäin, mutta päästiin kuitenkin 6km kokonaissaldolla.

meille on muuten oma suljettu yahoo-ryhmä jos haluat keskustella muiden toistuvia keskenmenoja saaneiden kanssa. osalla on lapsia osalla ei. ja murheet on samat.

http://health.groups.yahoo.com/group/toistuvatkeskenmenot/

Toivotaan nyt kuitenkin että huomenna ultrassa olisikin kaikki hyvin.

(hali)

mom rv26+6

Vierailija
2/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

km 1997

lapsi 1998

km 1999

lapsi 2000

km 2002

lapsi 2003,joka menehtyi rv 24 munuaissairauteen ja jonka jälkeen alettiin tutkimaan nuita keskenmenoja vaikka eivät olleetkaan peräkkäin sattuneet,ja sitä ihan itse lääkäri ehdotti nkl:lla.

lapsi 2004

ja nyt rv 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis minulla riitti nämä 3 km,joiden jälkeen lääkärin kehotuksesta alettiin tutkimaan,mittään syytä ei kuitenkaan löytynyt näille keskenmenoille..

Vierailija
4/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä pääset tutkimuksiin, ihan varmasti! Mulla takana seitsemän keskenmenoa ja neljä lasta, viides lapsi tulollaan... En muista enää tarkkaan noita vuosia, milloin keskenmenot tulleet, mutta niitä tuli kolme ennen ensimmäistä lasta ja muut sitten lasten välissä...

Multa on kysytty jokaisen lapsen jälkeen sairaalassa (siis synnytyksen jälkeen, kun siellä vuodeosastolla olen ollut vauvan kanssa), että haluaisinko tutkituttaa, mistä nuo keskenmenot johtuu. Aina olen sanonut, että en halua. Koska meillä näitä lapsia näyttää tulevan ihan kiitettävästi muutenkin, ja vielä terveitä lapsia, niin en näe syytä miksi pitäisi tutkia nuo syyt. Meillä lapset siis 03/01, 05/02, 10/03 ja 09/05 ja laskettu aika seuraavalle 01/07.

Jos sinua asia askarruttaa ja oikeasti haluaisit tietää syyn niille keskenmenoille (jota en yhtään ihmettele, niin raskaita kokemuksia jokainen), niin ilman muuta puhut asiasta jollekin asiantuntijalle. Pääset ihan varmasti tutkimuksiin. Onnea matkaan ja paljon jaksamista sinulle ja perheellesi!!

Nasu rv 19

Vierailija
5/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kymmenes raskaus ja neljäs vauva tulossa. keskenmeno ennen jokaista raskautta, paitsi nyt ei. rv 20 menossa. ennen kolmatta vauvaa sain 3 km ja yksi keskeytys. ei tutkittu, kukaan ei edes ehdottanut. näin satakunnassa.

Vierailija
6/6 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1996 km rv 5+

1998 lapsi

2000 lapsi

2001 lapsi

2002 lapsi

2004 keskeytyneet km:t rv 12+ ja rv 12+

2005 tuulimuna rv 9+ ja km rv 6+ (oliko toinenkin tuulimuna, ehkä)

Neljännen perättäisen km:n jälkeen lääkäri sanoi, että jos te vielä sen viidennen lapsen haluatte, niin nyt aloitetaan tutkimukset. Verikokeita tehtiin vaikka mitä ja niistä löytyi tukostaipumus eli mulla kardiolipiinivasta-aineet oli koholla. Verikokeitten tulokset saadessani olin rv4+ raskaana. Silloin aloitin jo minidisperiinin ja kun varmistuksen vuoksi tehdystä uusintatukostaipumustestistä tuli sama vastaus kuin ekalla kertaa, aloitin hepariinipistokset (Klexane) rv8+. Nyt on menossa 37. raskausviikko, joten tällä kertaa näyttäisi onnistuvan. Tukostaipumuksesta lääkäri sanoi minulle, että älä kysy, mistä se sulle on tullut, siihen ei kukaan pysty vastaamaan.

Toivottavasti tämä nykyinen raskautesi ei kuitenkaan olisi menossa kesken, vaan kaikki päättyisi onnellisesti!!!

neronja rv 36+4