Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko ilman thyroksiinia. Voiko nää oireet olla ns ”vierotusoireita”?

Vierailija
15.03.2021 |

Taustana et olen vuosia taistellut olotilani kanssa ja kukaan lääkäri ei ota vastuuta hoidosta. Toinen läkäri sanoo ”syö thyroksiinia” toinen ”älä syö”. Toinen sitä mieltä et vika on feritiinissä, toisen mielestä taas kilpparissa.

No, päätin nyt sit lopettaa thyroksiinin kun niin käskettiin. Muutaman viikon menty puolikkaalla annoksella ja nyt viikko olen ollut ilman.
Oireina nyt levottomuus, ahdistuskohtaukset, saamattomuus, keskittymiskyvyttömyys, huonot yöunet.
Voiko nämä olla vierotusoireita thyroksiinista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidään vielä kohonneen sykkeen. Levossa noin 80-90.

Ap

Vierailija
2/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käsketty olla syömättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on.

Vierailija
5/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ällikällä, miten paljon ihmiset tarkkailee itseään ja on perillä tuommoisista "muutoksista" kuin ap:kin tässä luettelee.

Jos olet vain tk-lääkäreillä käynyt ja tulee noinkin erilaisia ohjeistuksia, niin suosittelen endokrinologilla käyntiä. Se laittaa sun sisuskalut järjestykseen ja lääkkeet ajantasalle.

Vierailija
6/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua kyllä. Saatko kokeilla pientä annosta? Kyse voimakkaasta hormoneista joka säätelee koko kehoa, kaikkea mistä mainitsit. Kilpirauhanen voi heittää liikatoiminnalle ja vajaatoiminnalle. Vaikka nuo liikatoiminnan oireet, kannattaa käydä testauttamassa.

Vierailija
7/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen annos sulla oli sen kanssa? Itsellä on kans kilpparin vajaatoiminta ja olen syönyt jo yli 10 vuotta thyroksiinia. Viime vuosina yhden aikuisten tabletin päivässä. Mulla ei kuitenkaan ollut vasta-aineita veressä silloin joskus 10 vuotta sitten, kun ne mitattiin ja haluaisin kokeilla saisinko kilpparin vielä toimimaan. Olen kuullut että kilppari vain laiskistuu ja arvot vain huononee ja huononee jos syö tyroksiinia. Itseäkin on nimittäin alkanut epäillyttää että kyse ois sittenkin raudan puutteesta, sillä mulla on aina olleet runsaat menkat ja lukiossa oli anemiaa, johon en suostunut syömään rautatabletteja. En edes käynyt mittauttamassa hemoglobiinia uudelleen ennen kuin joskus 22-vuotiaana. Silloin se oli normaali. Ferritiiniä ei ole ikinä mitattu, mutta olen syönyt omatoimisesti rautaa jo puoli vuotta. Kyllä se ainakin on vienyt pahimman väsymyksen pois eli alhaisessa ferritiinissä saattais olla perää. 

Vierailija
8/8 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslaisia kilppariarvoja sinulla on ollut? Entä vasta-aineet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi