"Jäillä voi vielä liikkua, mutta suurta varovaisuutta noudattaen". Mitä tuo tarkoittaa? Naskalit mukaan, vai?
Kommentit (19)
Ei sellaista voi sanoa, kun joillain on pakkomielle päästä jäälle sekoilemaan.
Me kävelimme eilen jäällä uimarannalla ihan rannassa, missä oli täysin matalaa. Sekin vähän hirvitti.
Jos joudut kysymään, parempi että jätät menemättä jäälle
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut kysymään, parempi että jätät menemättä jäälle
En menisi jäälle tällä hetkellä missään nimessä. Ja on olemassa erilaisia kysymyksiä. ap
No tälläkin hetkellä katselen kun muutama ihminen on pilkillä täällä Hgissä, olkoot vaan ihan omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Me kävelimme eilen jäällä uimarannalla ihan rannassa, missä oli täysin matalaa. Sekin vähän hirvitti.
Pakko oli silti mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko oli silti mennä?
Mies sanoi, että mennään tähän kun tässä on matalaa. ap
Pitää tuntea kulkemansa jäät, tietää virtapaikat, mahdolliset lähdepaikat jne. Tuuralla tai kairalla voi tarkistaa jään paksuutta. Eli suurimman osan ihmisistä kannattaa pysyä pois
Naskalit tietenkin AINA jäällä mukana, kännykkä vedenpitävässä kotelossa ja vaatteiden alla sen verran neopreenista sukeltajanvarustetta että pärjää avantoon pudotessaan. Repussa kuivat varavaatteet niinikään vedenpitävässä pussissa. Asenteena se, että ollaan menossa harrastamaan avantouintia jossakin yllättävässä paikassa.
Testamentti kannattaa joka tapauksessa olla tehtynä ja ennen jäälle lähtemistä pitää laittaa tieto arvioidusta reitistä jollekulle tutulle joka sitten tarkistaa että oletko tullut takaisin.
Minä näin eilen ihmisen pienen lapsen kanssa järvenselän jäällä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ajaa vanhoilla vihreillä niin löytyy aina joskus joku joka tulee perässä reilusti päin punaisia valoja.
Vierailija kirjoitti:
Asumme järven rannalla. Tuolla ajellaan vielä autoilla, moottorikelkoilla ja mönkkäreillä. Ihmisiä pilkillä jatkuvasti.
Pirkanmaa
Vierailija kirjoitti:
Maski ja naskalit.
Voit mennä vappunakin, jos haluat. Sähkökäyttöinen ilmapatja mukaan. Palmun rouvalta
Saa käyttöohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajaa vanhoilla vihreillä niin löytyy aina joskus joku joka tulee perässä reilusti päin punaisia valoja.
Niin, tarkennan vielä että itse olin rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin - naskali oli mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - naskali oli mukana.
Aika hyvä.
Naskalit pitää olla mukana jäällä ihan joka kelillä.