Onnistuuko aasialainen kyykky?
https://www.iltalehti.fi/treeni/a/821fb47d-2fc1-42da-855a-5ef9bf4724cf
Kyllä vai ei? Ikä? Oletko erityisen notkea vai jäykkä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kevyesti onnistuu. Mulla on yliliikkuvat nivelet, ja olen aina ollut notkea.
Sama juttu, ennen sain jalat niskan taakse ja itseni monella tavalla solmuun, mutta näin viisikymppisenä en uskalla yrittää enää. Jalka on nimittäin helpompi saada niskaan taakse kuin pois sieltä.
Aasialaiskyykkyä en kokeile, koska kauan sitten sairastamani polvinivelen tulehdus on saanut minut varomaan esimerkiksi portaita alas kulkemista. Polvi ei ole koskaan pettänyt, mutta se todennäköisesti pettää vielä joskus. Yliliikkuvien nivelteni vuoksi mukavin istuma-asento on lotusasento, jollaisessa istun myös työtuoleilla, jollei niihin ole pantu laitoja esteeksi. Jalanjäljistänikin näkee, että tuossa on mennyt letkeä tyyppi.
Kyllä onnistuu: harjaan tossa asennossa iltasin hampaani jotta tulee joka pvä tehdyks
N 52
Pääsen, mutta joudun ottamaan tukea, etten kaadu taaksepäin. Käytän tuota venyttääkseni nilkkoja ja pohkeita, jotka ovat ilmeisesti sen verran jäykät, että meinaan kaatua. Olen kyllä superjäykkä muutenkin. Se perusvenytys, jossa jalat ovat suoraan eteenpäin venyttää minua vaikka en edes nojaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siis painosta kiinni, kuten ap tuntui toivovan..
Menikö multa nyt jotain ohi? Onko jossain puhuttu painosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyesti onnistuu. Mulla on yliliikkuvat nivelet, ja olen aina ollut notkea.
Sama juttu, ennen sain jalat niskan taakse ja itseni monella tavalla solmuun, mutta näin viisikymppisenä en uskalla yrittää enää. Jalka on nimittäin helpompi saada niskaan taakse kuin pois sieltä.
Aasialaiskyykkyä en kokeile, koska kauan sitten sairastamani polvinivelen tulehdus on saanut minut varomaan esimerkiksi portaita alas kulkemista. Polvi ei ole koskaan pettänyt, mutta se todennäköisesti pettää vielä joskus. Yliliikkuvien nivelteni vuoksi mukavin istuma-asento on lotusasento, jollaisessa istun myös työtuoleilla, jollei niihin ole pantu laitoja esteeksi. Jalanjäljistänikin näkee, että tuossa on mennyt letkeä tyyppi.
Mulla ei ole yliliikkuvia niveliä, mutta tykkään istua risti-istunnassa. Kotona olevassa työtuolissa mulla on vaan yksi käsinoja, jotta mahdun istumaan siinä.
Onnistuu, ja kai mä suht notkea olen.
Vierailija kirjoitti:
Pääsen, mutta joudun ottamaan tukea, etten kaadu taaksepäin. Käytän tuota venyttääkseni nilkkoja ja pohkeita, jotka ovat ilmeisesti sen verran jäykät, että meinaan kaatua. Olen kyllä superjäykkä muutenkin. Se perusvenytys, jossa jalat ovat suoraan eteenpäin venyttää minua vaikka en edes nojaa eteenpäin.
Sama täällä.
Helposti onnistui. Jalat yhdessä tai leveämmällä.
Mies 41.
Pääsen helposti vaikka olen ihan paskassa kunnossa ja hutera. 33v m.
Helposti. Pystyn olemaan siinä vaikka kuinka pitkään ja pääsen auttamatta ylöskin. Tai jos teen syväkyykkyjä treeninä niin 50 kpl/1 min
Huonokuntoinen kohta 61v nainen.
Onnistuu sekä "perinteinen "slaavikyykky jalat harallaan, että tuo jalat liki yhdessä. Pystyn myös olemaan asennossa jonkun aikaakin, olen tehnyt näitä päivittäin, koska selkä rentoutuu ko. asennossa. Mulla on yös yliliikkuvat nivelet, jos se tähän vaikuttaa. Olen 47.
Olen aina päässyt, kolmekymppinen nyt