Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö hammaslankaa / suuvettä?

Vierailija
14.03.2021 |

?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hammastalankaa. Viikonloppuisin pidän lomaa lankaamisesta.

2/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lankaa 2krt/päivässä hampaiden pesun yhteydessä.

N-43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaa kyllä, mutta nuo vedet on turhia. Kysy vaikka hammaslääkätiltäsi.

Vierailija
4/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslankaa kyllä, mutta en suuvettä, se ärsyttää ja kirveltää ikeniä ja suuhygienistin mielestä suuvesi on tarpeetonta. Pesen hampaan aamuin illoin.

Vierailija
5/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Harjaan 2 x päivään eikä koskaan reikiä.

Vierailija
6/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hopeavettä.

Vierailija
7/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia päivittäin vaikka luin just että suuvettä ei kuulemma sais käyttää päivittäin. 

8/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Käytän lankaa 2krt/päivässä hampaiden pesun yhteydessä.

N-43

Nyt olen nähnyt kaiken. Joku alapeukuttaa sitä että tykkään suuni olevan raikas. En minä vaan tykkäisi p*skan hajuisesta suusta. Kyllä mun hammasvälit lankaa tarvii, on vinot hampaatkin, ruoka jää jumiin.

N-43

Vierailija
9/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankqq lähes joka päivä. Tulee heti ientulehduoireet, jos ei käytä.

10/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUinka kauan teillä kuluu aikaa yhdellä pesu+lankauskerralla suunilleen? Tai päivässä? Kiinnostaisi tietää, sillä itse tuhlaan aikaa paljon pesuihin neuroottisuuteni vuoksi. Jos kuulisin muitten ajankäytön, pääsisin kohtuullisempaan ajankäyttöön. Onhan aika hullua se miten kauan pesen hampaita päivittäin, en edes kehtaa sanoa sitä. Käytän perinteistä harjaa, en pidä sähköhammash. metelistä.

N-43

Vierailija
11/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharjaa käytän 

Vierailija
12/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reikiä eikä hammaskiveä. Siihen viimeiseen pitäisi ehkä hankkia second opinion, koska ennen oli.

Vaikea uskoa että lankaaminen n 1 krt vko ja lihan ja alkoholin radikaali vähentäminen parantanu tilannetta näin paljon. Noin 10 v sitten en koskaan putsannu välejä erikseen. Kariesta ei ollu silloinkaan mutta hammaskiveä aika paljon.

Harjaan 1-2 krt pv ja näin tehny aina.! Purkkaakin jauhan suuvesiä en koskaan harrastanu. Olen myös yrittäny vähentää sokeria mut missään nimessä en Ole onnistunu täysin sokerittomaksi. 2paccia en koskaan o käyttäny.

Vierailija
13/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En/en. Harjaan hampaat huolellisesti 2xpv ja putsaan välit päivittäin kumitikuilla. Ei ientulehdusta eikä vuosiin paikattu.

Vierailija
14/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempia päivittäin vaikka luin just että suuvettä ei kuulemma sais käyttää päivittäin. 

Juu ei pitäisi käyttää (paitsi niitä hoitavia, kun on tehty joku toimenpide),

Suuvesissä on yleensä alkoholia ja alkoholi auheuttaa suusyöpää. Tai lisää riskiä siihen, ja ovat vielä ihan turhia. Se hyvä makukin häviää pian.

Vierailija
15/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden ja ikienien pitäisi kestää noin 80 vuotta. Joskus vähemmän on enemmän.

Harjaa hampaat 2 kertaa päivässä PEHMEÄLLÄ hammasharjalla.

Puhdista hammasvälit kerran päivässä, jatkuva lankaaminen vahingoittaa ikeniä.

Odota puoli tuntia ruokailun ja juomisen (muun kuin veden) jälkeen, ennenkuin peset hampaat.

Älä juo usein happamia juomia tai syö hedelmiä. Syö kerralla enemmän, mutta älä napostele koko ajan.

16/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden ja ikienien pitäisi kestää noin 80 vuotta. Joskus vähemmän on enemmän.

Harjaa hampaat 2 kertaa päivässä PEHMEÄLLÄ hammasharjalla.

Puhdista hammasvälit kerran päivässä, jatkuva lankaaminen vahingoittaa ikeniä.

Odota puoli tuntia ruokailun ja juomisen (muun kuin veden) jälkeen, ennenkuin peset hampaat.

Älä juo usein happamia juomia tai syö hedelmiä. Syö kerralla enemmän, mutta älä napostele koko ajan.

Käytän extra pehmeää harjaa. Mutta en voi luopua kahdesta lankauskerrasta: ne ovat päivän ekan aterian jälkeen ja ennen nukkumaan menoa. Mutta ongelmana on se miten kauan harjaan+lankaan päivittäin, en voi sanoa sitä edes.

N-43

Vierailija
17/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x päivässä molempia. Lisäksi välillä hammasväliharjaa.

Vierailija
18/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kiinnikettä ja liotan klritissa yönyli tekarit.

Vierailija
19/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossulla huuhtelen päivittäin, pitää hammasvälit bakreettomina ja serihvitkin tykkää haistella jatkuvasti raikasta hengitystä

Vierailija
20/24 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt suuvesiä, joissa ei ole alkoholia. Jos siis ovat turhia, pitää varmaan luopua näistä. Kerran ostin elmexiä, jossa oli ”uusi raikas maku.” Se oli sietämättömän voimakas, teki mieli sylkeä pois jo ennen kuin 30 sekuntia oli purskuteltu.

Lankaajana olen ollut laiska. Tämän laiminlyönnin korjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi