Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin Helsingistä Lappiin, ja joka päivä saan puolustella olemassaoloani

Vierailija
13.03.2021 |

Eikä tämä nyt ihan pienenpieni kylä/kaupunki ole. Joka päivä samat jutut: ”etelän varikset/hetelmät/vetelät sitä ja tätä..” ”..tulee tänne koronaa levittämään ja sitten me ei päästä hiihtolomalle”, ”etelässä on rumaa kun siellä ei ole lunta”, ”etelässä liikaa ihmisiä ja taloja”, ”etelässä kaikki on vaan happamia”, ”etelässä ollaan kiittämättömiä kaikesta”, ”etelässä syödään pupunruokaa”, ”etelässä luullaan että Lapissa asutaan kodassa..”

Tunnen kuin olisin matkannut 50 vuotta taaksepäin asenneilmastossa. Patavanhoillinen ajatusmaailma jopa nuorilla ihmisillä. Olen mukava ja ystävällinen kaikille, mutta nyt olen alkanut kuulla jo jopa puhetyylistäni. Puhun ”oudosti”. Tarkoittaako se sitten tätä Helsingin mä/sä-puhetta?

Aion muuttaa kohta pois. Oikein kaulaa kuristaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis näyttää niille tolvanoille kaapin paikka.

Vierailija
2/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet nyt viihtynyt Lapissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua :(

Vierailija
4/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet nyt viihtynyt Lapissa?

Päälle vuoden.

Ap

Vierailija
5/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama fiilis lapista helsinkiin muuttaneena. Automaattisesti olen juntti poromies joka ei ymmärrä mistään mitään. Sillä että olen korkeakoulutettu ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kotipaikkakunnallani.

Kovasti kysellään miltä tuntuu kun ei tarvitsekkaan porolla ratsastaa 20km naapuria moikkaamaan. Varoitellaan että tiedäthän miten suojatiet toimivat. Olenko jo opetellut käyttämään internettiä??? Mitä teen kun tvssä onkin enemmän kuin 2 kanavaa?

Aivan käsittämättömiä ennakkoluuloja. Semmoista se vain on. Suomessa on järjetön vastakkainasettelu etelän ja pohjoisen välillä.

Vierailija
6/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama fiilis lapista helsinkiin muuttaneena. Automaattisesti olen juntti poromies joka ei ymmärrä mistään mitään. Sillä että olen korkeakoulutettu ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kotipaikkakunnallani.

Kovasti kysellään miltä tuntuu kun ei tarvitsekkaan porolla ratsastaa 20km naapuria moikkaamaan. Varoitellaan että tiedäthän miten suojatiet toimivat. Olenko jo opetellut käyttämään internettiä??? Mitä teen kun tvssä onkin enemmän kuin 2 kanavaa?

Aivan käsittämättömiä ennakkoluuloja. Semmoista se vain on. Suomessa on järjetön vastakkainasettelu etelän ja pohjoisen välillä.

Otan osaa. Todella moukkamaista käytöstä. Miksi tämä on tällaista, vaikka samassa maassa asutaan?

Ap

Vierailija
7/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi te ihmiset molemminpuolin Suomea käyttäydytte noin?

Vierailija
8/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi tulla tänne!

Vierailija
9/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyhän onko Anttia näkynyt...

Vierailija
10/10 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Mukava kuitenkin huomata, että palstan trollit katselevat myös Ylen dokumenttisarjoja ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi