Oletko koskaan syönyt kimchiä?
Mitä pidit?
Teini innostui kokeilemaan kimchin valmistusta. Nyt vaan pitäis odottaa sen tekeytymistä se pari viikkoa.
Kommentit (21)
Syön silloin tällöin. Sen makua joko vihaa tai rakastaa.
En. Voisin kokeilla jossain ravintolassa, mutta en kyllä itse ala vääntämään.
Olen syönyt Koreassa. En hirveästi tykkää. Väh
N kuin chilitettyä hapankaalia,
Maistuuko se yhtään samalta kuin rasilaisen versio?
Olen syönyt näitä Suomessa myytäviä, mutta ei hajuakaan, kuinka autenttisia ne ovat. En syö sitä maun takia vaan terveysvaikutusten.
Pari säilykepurkkia olen ostanut ja tulihan ne syötyä. Ei ehkä mun juttu.
Koreassa käydessä söin. Hetken tottumisen vaatii, mutta todella hyvää sen jälkeen. Harmi vaan siellä se maistuu paljon paremmalta kuin täällä mikään purkkiversio. Ei kannata ihmetellä siis jos Suomi kimchi on pahaa.
Olen. Eikä sitä kahta viikkoa tarvitse odotella, kyllä se jo parissa päivässä on hapantunut lähelle lopullista makua. Ohjevideoissa osa vetää sitä suuhun jopa heti tuoreeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitä kahta viikkoa tarvitse odotella, kyllä se jo parissa päivässä on hapantunut lähelle lopullista makua. Ohjevideoissa osa vetää sitä suuhun jopa heti tuoreeltaan.
Hyvä tietää! Tänä kesänä maistoin kimchiä eka kertaa ja tykästyin heti. Se vain on aika kallista niin ajattelin kokeilla valmistusta itse.
Jännä juttu on se, että vaimoni on Koreasta ja hänen pilllunsa lemahtaa kimchille aina kun hän on syönyt sitä.
Olen, sitä on ihan kotimaistakin kaupoissa. Samantyylistä kuin hapankaali. Hyvää, terveellistä.
Juu! Rakastan umamin makua ja tässä sitä on reilusti! Olen tehnyt itsekin, tosin oli pikakimchi mutta hyvää.
Ostettiin kerran ilta-alesta. Haisi aivan järkyttävälle, kun purkin avasi.
Hyvää on, tykkään sekä pitkään säilötystä että pikaversiosta itse tehtynä! :)
Mä vietin joskus pari viikkoa Samsungin tehtaalla, ja siellä oli sikäläisessä sodexhossa about joka päivä kimchiä ja jotain muuta. Tosin se oli ihan samantekevää, mitä se muuta oli (joskus oli ruotoja, ja joskus oli pieniä luita jne), kun se annos ei maistunut millekään muule kuin sille kimchille, ja ainakin mun mielestäni se oli pahaa.
Syön kimchia ja tein sitä kesän alussa itse. Nyt parin kuukauden jääkaapituksen jälkeen on parhaimmillaan ja sen tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä.
Olen, mutta ei ehkä ollut ihan minun makuuni. Mutta varmaan tottumiskysymys.