Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä laihduttajan nälän hallintaan?

Vierailija
13.03.2021 |

Tarkoitus on laihduttaa n. 6 kg, puolesta kilosta kiloon viikossa. Kaksi kiloa on jo lähtenyt. Nälkä on ärsyttävä tunne ja haluaisin vinkkejä sen hallintaan. Eli onko kenelläkään antaa mitään vinkkejä? Älkää käskekö karpata tai nauttia järkkymääriä proteiinia, koska elimistöni ei kestä sellaisia (kokeiltu on). Onko jotain kuituvalmisteita tai mitähän "tyhjää" voisi syödä vatsan täytteeksi? Riisikakkuja? Mitä lääkkeitä tai luontaistuotteita voisi käyttää tukena? Liikunta saa nälkäni ihan järkyttäväksi, joten olen nyt laihduttamisen aikana joutunut vähentämään liikuntaa, mikä sinänsä hassua. Aina niinä aikoina, kun olen liikkunut paljon, painoni on noussut. Nyt liikun kohtuullisesti, 3 krt tunnin viikossa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras markkinoilla oleva lääke on semaglutide mutta siihen ei saa kela korvausta. Paino tippuu jopa 15% kun vielä liikkuu ja ottaa vastaan ravitsemusneuvontaa eli yrittää syödä terveellisesti.

Vierailija
22/25 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sellaisessa tuotteessa kuin kaurakuitunen on paljon kuituja.

Sopivat ateriavälit eli syö ennen kuin nälkä kasvaa niin suureksi, että tekee mieli syödä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet laihtunut 2 kg kahdessa viikossa, niin suurin osa tuosta on nestettä. Tuskin pysyy tahti samanlaisena tästä eteenpäin, mutta pääasia, että alaspäin kuitenkin. Mutta älä ihmettele, jos stoppaa jossain vaiheessa.

Vierailija
24/25 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se just se, että usein mutta vähän.

Se, että saa jotain energiaa elimistöön tietyin väliajoin, estää sen suuren nälän tulemisen kokonaan.

Itselläni just toisinpäin eli 16/8 pätkäpaasto. Keho menee kunnolla välillä paastotilaan eikä odota ruokaa suusta sisään.

Ja se välipaasto on oikeasti hyödyllistä suolistolle: https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/ef625798-2f69-4e7d-8e88-e235eb5e12…

Tuo artikkeli liittyy vain normaaleihin väleihin (2 - 5 tuntia?), joita tarvitaan jotta suolisto ehtii ns. siivota itsensä, eikä tekstissä oteta kantaa sitä pidempään paastoamiseen.

Vierailija
25/25 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen kirjoitti:

Kiitos, tässä on tullut paljon hyviä vinkkejä! Hitaampi laihdutus ei motivoi, koska haluan nopeasti takaisin omat vaatteet päälle. Etätyön, hirveän stressin ja huonojen yöunien seurauksena varmaan nuo kilot yhtäkkiä tulivat ja vatsa on kuin raskaana olevalla (lihon lähinnä vatsasta). En ole makeiden perään, ihan tavallista ruokaa syömällä ne kilot tulivat.

Join äsken teetä ja tein smoothien leseillä, niin se vähän vei pahimpaa nälkää. Yritän monesti lykätä päivällisen syömistä myöhempään, koska illalla se nälkä on yleensä pahin. Pätkäpaastoakin ehdin kokeilla, ei ole minun juttu kyllä :(

Pitää tutustua esim. noihin Konjac-kapseleihin. Sitä ja samankaltaisia tuotteita myyvät sivustot vaan tuntuu vaan niin huijaukselta, pitää etsiä luotettava.

Tuo 2 kg on nyt lähtenyt kahdessa viikossa eli kilon viikkovauhtia on menty! Kun mietin, että vaaka näyttää ensi viikolla taas kilon vähemmän, se todellakin motivoi!

Mä tein tuota samaa joskus. Aamulla ei ollut nälkä, joten lykkäsin ja lykkäsin syömistä ja sitten toisinaan se lähti iltapuolella käsistä ja se oli semmoista laiduntamista siihen asti kunnes menin nukkumaan. Hirveän morkkiksen kanssa, tietenkin.

Ja juu, ehdottomasti saa olla tarkkana mitä Konjac-valmisteita hankkii. Itse olen käyttänyt sekä niitä, mitä telkkarissa mainostettiin joskus vuosia sitten (nytkin ostin Prismasta) ja sitten näitä: 

https://www.hyvinvoinnin.fi/products/eat-less-coffee-konjac?gclid=CjwKC…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi