Taidan olla onnenraili: asun maaseudun rauhassa omakotitalossa koronan ulottumattomissa savukalaa järven rannalla savustaen
Tämä on oikeaa elämää. Hajotkaapas niihin kaupunkiluukkuihinne! 😂
Kommentit (35)
Joo ei kiitos, sain tarpeekseni ok taloista lapsena. Kaipaan kaupungin vilinää enkä sitä että naapurit on monen kilsan päässä.
Ps. Miksi savustat savukalaa, se on jo savustettu ei sitä uudestaan enää tarvi savustaa
Minua ihmetyttää tässä aloituksessa, että jos ihminen on rannalla nauttimassa olostaan, miksi ihmeessä hän kirjoittelisi vauva-palstalle? Miksi se ylipäätään siinä auvoisessa olossa tulisi edes mieleen?
Ei minulle ainakaan ensimmäisenä tule vauvakeskustelut mieleen, jos teen jotain kivaa.
Ja noin ylipäätään, täytyy sanoa, että pienestä on ihminen otettu, jos rannalla paistelee kalaa ja se on jotenkin erityisen lumoavaa. Itse en lähtisi tuonne lumisateen keskelle palelemaan, vaikka ranta on aivan kivenheiton päässä.
Sama mulla, lapsuus maalla riitti totisesti!
Hyvä jos mökillä joskus piipahdan.
Tarkoituksesi tehdä kateelliseksi epäonnistui! :-)
Asumme lähellä merenrantaa ja suureen kaupunkiin matkaa 20 kilometriä. Aina olen pitänyt itseäni onnekkaana kun saan asua luonnon keskellä, mutta korona-aika on vielä vahvistanut tätä tunnetta. Arki ei ole juurikaan muuttunut pandemian aikana, ainoastaan kauppareissuja on harvennettu ja ostoslistat mietitty tarkemmin valmiiksi. Täällä kokee olevansa turvassa.
Ajattelin otsikon luettuani että katsos viimeinkin asiallinen aloitus, mutta eikös sitten loppu ollutkin ihan teiniskeidaa "Hajotkaapas niihin kaupunkiluukkuihinne! 😂". Eli se siitä onnellisuudesta ja autuudesta maalla. Sen verran kurjaa näkyy kuitenkin olevan maallakin kun pitää lyödä samalla toisia joille se ei ole mahdollista (esim työn vuoksi tai lasten harrastusten vuoksi).
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos sinä nautit. Itse en asuisi kaukana palveluista ja kulttuurista vaan mielummin kaiken keskellä. Voin käydä sitten luonnossa kävelemässä kun siltä tuntuu, keskuspuistoon on 5 minuutin kävely.
Palvelut ja kulttuuri korona-aikaan vaan aika olematonta. Mietin kyllä itsekin jo vakavasti, että jos loppuvuoteen mennessä tilanne ei ole alkanut tuntuvasti helpottaa, niin alkaisi katsoa asuntoa syrjäisemmiltä seuduilta.
Jos kotona tulee oleilla, niin sen voinee tehdä halvemmassakin asunnossa.
Onpas täällä kateellisia. Kaikki minulle kateellisia. Hyvä, että nahoissanne pysytte! 🤢
AP
Helsinkiläisen kerrostaloasunnon hinnalla saisi varmaan parikin tuollaista onnelaa haja-asutusalueelta, jos se houkuttelisi.
Helsinkiläinen kirjoitti:
Helsinkiläisen kerrostaloasunnon hinnalla saisi varmaan parikin tuollaista onnelaa haja-asutusalueelta, jos se houkuttelisi.
Meidän edellinen talo myytiin pari vuotta sitten 620ke. On sulla hulppea krstaloasunto tavikseksi
Hienoa, että oot tyytyväinen elämääsi. Se, mikä sopii sulle, ei vaan sovi kaikille. Olen tyytyväinen omiin ratkaisuihini - jos en olisi, tekisin jotain muuta, menisin vaikka järven rantaan savustamaan kalaa. Se vain ei ole oma käsitykseni hyvästä elämästä, että ollaan vain kaikki tyytyväisiä valitsemallamme tiellä :)
Vierailija kirjoitti:
Meidän edellinen talo myytiin pari vuotta sitten 620ke. On sulla hulppea krstaloasunto tavikseksi
Ei se tarvi niin hulppea tuolla rahalla vielä olla, riippuu sijainnista. Terveiset täältä Helsingin keskustan tuntumasta, merinäköala tässä asunnossa on se, mikä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarvi niin hulppea tuolla rahalla vielä olla, riippuu sijainnista. Terveiset täältä Helsingin keskustan tuntumasta, merinäköala tässä asunnossa on se, mikä maksaa.
No kyllä 1,28Me alkaa jo olemaan hulppea tavallisen ihmisen palkalla hankituksi, tuohan kehui että saa kaksi okt sillä rahalla:)
Asuin noin ja tein tuota kymmenisen vuotta, ennen sitä kaupungissa. Aikansa kutakin, nyt olen valmis lähtemään, siis kuolemaan vaikka koronaan. Ei tuolla(kaan) elämällä ole mitään merkitystä. Tyhjää ajantappoa.
Vierailija kirjoitti:
Itkuntuhruisin silmin lapsemme lukevat tätä kaupunkiluukussamme, kun savakala on niin kallista.
Mutta saako siitä järvestä lohta? Muutoin itku lapsilla vain jatkuu, kun savulahna on vain halvanmakuinen korvike.
Kiva että olet onnellinen omassa tilanteessasi - niin pitääkin. Itse en haluaisi asua kovin syrjässä, koen sen pelottavana. Meillä on juuri nyt vähän ankeaa Koronan takia mutta toivottavasti asia tästä ratkeaa. Onneksi meillä on kuitenkin mukava koti ja iso piha jossa olla.