Muistisairasta mummia huijattiin tilaamaan joku vuoden lehtitilaus, kun "ilmaiseksi" luvattiin käsilaukku, firmasta ei vastata, mitä teen?
Hoidan mummin asioita, mutta nyt en tiedä mitä tehdä. Hän oli vastannut puhelinmyyjälle ja sieltä oli jotenkin kierosti sanottu että kun antaa osoitteensa niin lähetetään ilmainen käsilaukku. Mummin eläkkeestä ei ole varaa tuollaiseen tilaukseen. Mihin voin soittaa ja selvittää asian, sekä perua tilauksen?
Kommentit (16)
Joku yhteystieto pitää olla! Sinne irtisanominen.
Taikka yhteys kukyttajaviranomaiseen, löytyy neristä, saat neuvoja ja voivat jopa tietää tuon firman entuudestaan.
Riippuu siitä mistä lehdestä on kyse. Kustantajan sivuilta pitää löytyä yhteystiedot.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lehti? Ihan mielenkiinnosta.
Anna-lehti
Ap
Puhelimitse tapahtuva on etämyyntiä, ja niissä on tietty perumisaika siitä kun on saanut kirjallisen tilausvahvistuksen, mutta se pitää tehdä niinkuin on ohjeistettu, eikä soittamalla asiakaspalveluun.
Soitto Anna-lehden asiakaspalveluun ja tilauksen katkaiseminen.
Lähetät sähköpostin jossa ilmoitat että tilaus perutaan. S-posti peruminen on relevantti todiste siitä että tilaus on peruttu, eikä he voi sen jälkeen enää pakottaa tilausta. Vaikka firma yrittäisikin, niin sinulla on todiste perumisesta lähetettynä viestinä. Olen tämän asian selvittänyt kun äitini on tilaillut kaikenmaailman juttuja joita sitten tulee kerran kuussa postilaatikkoon. Itse en ole läytänyt noista kuin jonkun s-postin joka menee "yleiseen mestaan" firmassa, mutta olen vain laittanut siihen, otsikko isolla TILAUKSEN IRTISANOMINEN, tai jos on vielä 14pvä menossa(etätilauksissa on 14pv mielenmuutosaika) niin sitten sillä perusteella, ilmoittaa vain sen siinä.
Ei Annassa nyt muutenkaan ole mummoikäiselle ihmiselle kovin paljon luettavaa...
Minä tein äidille asiakastilin omilla tiedoillani (sähköposti) ja sitä kautta peruin lehtitilaukset, jotka oli äidille myyty. Asiakasnumero on lehden takasivulla/laskussa/tilausvahvistuksessa. Nyt kun äiti on nukkunut 😢 pois, tulee minun sähköpostiini jatkuvasti tarjouksia äidille lehdistä.
Anna kuuluu tänne:
Tilausten peruuttaminen ja irtisanominen
Peruuttaminen
Tilaajalla on Kuluttajasuojalain 6. luvun nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä uusi määräaikais- tai jatkuva tilaus 14 päivän kuluessa ensimmäisen lehden vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoitus voi olla vapaamuotoinen ja sen voi tehdä suullisesti tai kirjallisesti. Peruuttamista ei voi tehdä verkossa. Saatuja lehtiä ei tarvitse palauttaa. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Peruuttamisoikeus ei koske maksullisia verkkopalveluita, joiden käyttö alkaa heti. Peruuttamisoikeus koskee kuitenkin yhdistelmätilausta, joka sisältää painetun lehden ja digipalvelun. Tilauksen peruuttamisen voi tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla, puhelimitse, kirjeitse tai Otavamedia.fi:ssä chatin välityksellä."
Onko mummi jo edunvalvonnassa? Jos tuo asia ei ole hoidettu jo kuntoon, niin olisi jo aika. Prosessissa jonkin aikaa kestää, joten kannattaa myös laittaa puhelinmyyntikielto Robinsonin kautta. Ja ehkä se puhelinnumerokin salaiseksi, jos ei jo ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei Annassa nyt muutenkaan ole mummoikäiselle ihmiselle kovin paljon luettavaa...
Mummini lukee kaikkea, jopa Nemi-sarjakuvia ja Viiviä ja Wagneria. Luki jopa Alibin joka oli jostain ajautunut nurkkiin :D
Ap
naananana kirjoitti:
Anna kuuluu tänne:
Tilausten peruuttaminen ja irtisanominen
Peruuttaminen
Tilaajalla on Kuluttajasuojalain 6. luvun nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä uusi määräaikais- tai jatkuva tilaus 14 päivän kuluessa ensimmäisen lehden vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoitus voi olla vapaamuotoinen ja sen voi tehdä suullisesti tai kirjallisesti. Peruuttamista ei voi tehdä verkossa. Saatuja lehtiä ei tarvitse palauttaa. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Peruuttamisoikeus ei koske maksullisia verkkopalveluita, joiden käyttö alkaa heti. Peruuttamisoikeus koskee kuitenkin yhdistelmätilausta, joka sisältää painetun lehden ja digipalvelun. Tilauksen peruuttamisen voi tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla, puhelimitse, kirjeitse tai Otavamedia.fi:ssä chatin välityksellä."
Miten sitä peruuttamista ei voi tehdä verkossa, jos kuitenkin voi sähköpostilla tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Pitää perua kun tulee tilausvahvistus tai ensimmäinen lehti, ja mahdollisesti joutuu tekemään kirjallisesti (kirje tai sposti) niin ettei soittaminen edes auta.
Muista pitää kopio itselläsi.
Pitää perua kun tulee tilausvahvistus tai ensimmäinen lehti, ja mahdollisesti joutuu tekemään kirjallisesti (kirje tai sposti) niin ettei soittaminen edes auta.