Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VK-opet! Teippi vai housuvaippa lapsella hoidossa?

Vierailija
13.03.2021 |

Kumpi on kätevämpi pottailua harjoittelevalla lapsella päivähoidossa: teippivaippa vai housuvaippa?
Tuli yhtäkkiä mieleen että eikö teippivaipan saa helpommin pois ja päälle (eli riisumatta lapselta housuja) ?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päikyssä halusivat että lapsella on teippivaippa. Varmaan helpompi.

Vierailija
2/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippivaippa on helpompi, ei tarvitse riisua kaikkia vaatteita pissavsipanvaihdossa. Mutta jos kyseessä on lapsi, joka harjoittelee kuivaksi ja menee itse potalle, laittaisin housuvaipan. Sen lapsi saa helposti itse riisuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VK-opet eivät yleensä vaihda vaippoja. Mutta itse vk-assistenttina työskentelevänä sanoisin, että ehdottomasti teippivaipat. Teippivaipat saa päälle ilman, että ottaa housuja kokonaan pois, eli vaihto on paljon nopeampi.

Vierailija
4/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pph halusi aikoinaan housuvaippoja. Niitähän lapsi saa itsekin laskettua ja nostettua, mutta vaipanvaihdossa ne teipit olisi kyllä kätevät.

Vierailija
5/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VK-opet eivät yleensä vaihda vaippoja. Mutta itse vk-assistenttina työskentelevänä sanoisin, että ehdottomasti teippivaipat. Teippivaipat saa päälle ilman, että ottaa housuja kokonaan pois, eli vaihto on paljon nopeampi.

Meillä opetkin vaihtaa vaippoja, pesee kakkapeppuja, pukee kurahousuja, pyyhkii pöytiä jne. joten älä "assistentti" yleistä teidän talon tapaa.

Vierailija
6/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä opetkin vaihtaa vaippoja, pesee kakkapeppuja, pukee kurahousuja, pyyhkii pöytiä jne. joten älä "assistentti" yleistä teidän talon tapaa.

Aivan! Opelle runtua jos ei hoida hommiaan,kaik kuuluu kaikille!

Vierailija
7/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

housupakko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin...lastenhoitajilla on parempi TVA pienten osastolla juurikin vaippa hommien takia, opettajalla ei. Joten jos lastenhoitajilla maksetaan likaisen työn lisää mutta opettajalle ei, miksi opettajakin pesisi pyllyjä?

Vierailija
8/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

housupakko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin...lastenhoitajilla on parempi TVA pienten osastolla juurikin vaippa hommien takia, opettajalla ei. Joten jos lastenhoitajilla maksetaan likaisen työn lisää mutta opettajalle ei, miksi opettajakin pesisi pyllyjä?

Ei ole mitään "likaisen työn lisää" Itte sain open palkkaa mutta pesin pyllyjä siinä missä muutkin,pienten puolella

Vierailija
9/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh taas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

housupakko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "likaisen työn lisää" Itte sain open palkkaa mutta pesin pyllyjä siinä missä muutkin,pienten puolella

On monessakin kunnassa juuri näin,pienten osastolla lastenhoitajilla parempi palkka kuin esim eskarissa juuri tämän vaippa homman takia. Olen nyt itse 3-5 vuotiailla ja palkan vaativuus ryhmä 1, pienten osastolla se oli 2.

Vierailija
10/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo vk tarkoittaa tässä?

Vierailija
11/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo vk tarkoittaa tässä?

Tajusin itsekin, kun vähän aattelin, varhaiskasvatus. 

Vierailija
12/12 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippivaippa ehdottomasti pienelle.

Housuvaippa isommalle lapselle, joka esim. vielä unilla ja ulkoillessa käyttää vaippaa, mutta osaa sen itse jo ottaa pois ja laittaa päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi