Miten korona on tehnyt elämästäsi huonompaa?
Itseä harmittaa jonkun verran peruuntuneet konsertit ja suljetut museot, mutta en niissäkään käynyt kuin pari kertaa vuodessa. Teen joka tapauksessa töitä yksin omalla työhuoneellani. Minuun korona ei siis ole vaikuttanut oikeastaan mitenkään muuten, kuin että nyt täytyy käyttää maskia kaupassa. Elämäni on niin yksinkertaista ja rahaa on niin vähän, ettei mikään muu ole muuttunut.
Entä te, jotka olette olleet sosiaalisesti aktiivisia, matkustelleet jne. Miten tämä pandemia-aika on vaikuttanut teihin?
Kommentit (10)
Eikö tää nyt ole aika jauhettu aihe. 3
Häitä ja perhejuhlia on jäänyt juhlimatta. Terveydenhuoltoa on lykätty. Harrastuksia peruttu.
No nyt 100% varma etten ikinä saa ekaa palkkatyötä. Ja lasten viime keväinen kotona olo harmitti.
Muuten sitä samaa
Pitkäaikaistyötön 35v
Aika lailla työelämän kautta. Ei voi olla varma lomistaan, loman jo alettua ei voi olla varma ettei kutsuta kesken kaiken töihin tai määrätä koulutukseen ja toiseen yksikköön. Kaikki virkavapaat on jäädytetty jo viimeisen vuoden ajan. Aina kun pyytää potilasta poistamaan maskin ja sanomaan aa, vähän pelottaa ja pelottaa siltikin, vaikka hänellä olisi maski naamalla koko ajan. Erityisesti pelottaa, että kuljetan tartunnan kotiin 2-riskiryhmäläismiehelleni, joka ei ole vielä rokotevuorossa. En ole nähnyt siskoani vuoteen ja vanhempiani vain kerran vuoden aikana, kesällä, kun pystyin pitämään 2 viikon karanteenin ennen heidän tapaamistaan. Odotan kovasti, että koronatilanne jo helpottaisi. Sekin auttaisi jos saisin rokotteen, niin riski viedä tauti kotiin miehelle olisi pienempi.
Ei oikeastaan mitenkään. Kaupassa käynti vähentynyt, joten rahaakin menee vähemmän. Lähipiiriä tavattu normaalisti ja synttärit juhlittu. Jos asuttaisiin etelässä, niin olisi voinut juhlat jäädä välistä.
Ainoa haitta on ettei saluunoista voi yrittää yhden yön tai muuten irto juttuja. Naisista olen oppinut sen että mitään vakavaa ei kannata. Sellaisissa satuttaa vain itsensä. Tympii tämä tavis koko. Jos olisi sellainen kuin tutulla niin olisi todella kivaa. Sillä retkulla on naisia jonoksi asti. Eikä ihme olen saunassa nähnyt miksi sille on niittä naisia.
Melkein kaikki kaverit, ystävät, sukulaiset ovat lopettaneet yhteydenpidon kokonaan. Viesteihin ei saa enää vastausta, joihinkin olen odottanut sitä viime vuoden lopuilta asti. Etäopetuksessa suurin osa ajasta menee kaikkeen muuhun kuin opettamiseen, teknisten ongelmien ratkaisemiseen ja sen ihmettelyyn että ketäs täältä nyt puuttuu, miksei kukaan puhu mitään ja miksi yhteydet pätkivät. Mieheltä meni työpaikka.
Onneksi olen sopeutuvainen.
Avioliitto koetuksella, kun miestä harmittaa työtilanne, ja muutenkaan ei olla totuttu viettämään ihan näin paljon aikaa kotosalla.