14v teini ei tiennyt mikä on harppi :D "onko se joku kala"
Mitä noille nykyään koulussa opetetaan? Ei ole oma lapsi, sentään.
Kommentit (21)
Ei kai se ikäluokka muitakaan esineitä tunnista paitsi ehkä jonkun älypuhelimen ja energiajuomatölkin korkeintaan.
Tai sitten ei vain muistanut esineen nimeä. Lisäksi karppi on kala ja aika lähellä.
Itse olen järkyttävän huono muistamaan esineiden nimiä (ja ihmisten, mutta se kai yleisempää?). Osaan käyttää monia työkaluja, joiden nimeä en muista.
Oliko sama joka ei tiennyt vuolukermaa?
Sitten sä ihmettelet miksi nuoret aikuiset nauraa sulle kun sulle pitää selittää mikä se fasebookki oikein on.
Vinkki: vaikka sä oletkin käyttänyt helmitaulua, moni ei sitä nykyään arjessaan tarvitse
Mulla oli viime kesänä vaikeuksia muistaa sana "talikko". Olen käyttänyt sanaa niin harvoin, että ei vain tullut mieleen, kun ajattelin esinettä. Muistin kyllä, että jotain vastaavaa kuin Halikko.
M33
Kyllä opet ovat TÖRKEITÄ! Itse olen 50-v uranainen, enkä ymmärrä, mikseivät opet ota lastani hoitoon 24/7?
Marinille terveisiä!
Mielestäni näen lapsiani usein, melkein joka viikko! Opet eivät osaa yhtään etäopettaa ja täällä Vantaalla on aivan surkeat ruokakassit!
T; menestyjäbabe -68
Vaikea uskoa ottaen huomioon, että koulussa edelleen matikan tunneilla käytetään harppia ja sellainen kaikille oppilaille koulun puolesta annetaan. Eli teini lienee lähestulkoon kehitysvammainen tai asustelee Porvoossa.
T. Ope
Ikinä kuullutkaan sanaa harppi ja olen sentään 24. Piti kooklata ja joo, tuttu esine, mutta en ole koskaan käyttänyt.
Ostin muuten juuri 14-vuotiaalleni pojalleni toissapäivänä harpin. Olen tosi ylpeä, että hän osasi sitä pyytää ja tietää mitä sillä koulussa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ostin muuten juuri 14-vuotiaalleni pojalleni toissapäivänä harpin. Olen tosi ylpeä, että hän osasi sitä pyytää ja tietää mitä sillä koulussa tehdään.
Tökitään pyyhekumiin reikiä.
Kertoo enemmän yksilöstä kuin ikäluokasta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sama joka ei tiennyt vuolukermaa?
Puukolla voi vuolla. - Vuolukivi saattaisi ihmetyttää.
Outoa.
Mutta toisaalta: mihin harppia nykyään käytettäisiin?
DDR:n lipussa oli kuvattuna harppi.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä kuullutkaan sanaa harppi ja olen sentään 24. Piti kooklata ja joo, tuttu esine, mutta en ole koskaan käyttänyt.
Et siis ole suorittanut matikassa edes alakoulun oppimäärää.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin olet käynyt peruskoulun? Vai oletko?
Kyllä yläasteella vielä harppia käytetään, ellei sitten paikkapaikoin opetuksen tasosta ole tingitty?
Aika törkeää, kun harppi on tärkein asia.