Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla olette varautuneet matkan katkeamiseen?

Vierailija
11.03.2021 |

Niin, rikkailla ja parempiosaisilla on varmaan matkan jatkumisturvat ja vakuutukset viimesen päälle. Itselläni kun on muutaman tonnin kosla niin ei siihen ole sellaisia järkevää ottaa. Kontissa on mukana aina kaiken varalta kannu öljyä, pakkasnestettä, startteri, setti avaimia, polttimoita, varavaatetta (jos on kylmä ja täytyy odotella tien poskessa) yms. Lisäksi mukana ovat tietenkin akkukaapelit sekä hinausköysi. Tunkki ja ristikkoavain nyt kuuluukin muutenkin auton varusteisiin kuten vararengaskin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkki, ristikkoavain ja vararengas tietysti. Varapolttimot. Pari vilttiä lämmikkeeksi. Autoliiton plusjäsenyys.

Vierailija
2/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkavakuutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kulkee aina lava kaljaa tätä varten

Vierailija
4/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumpelolla täytyy olla kunnon vakuutukset, turvat ja tiepalvelun numero kännykässä,vaikkei olisi rikaskaan. Ei paljon työkaluilla tee mitään, jos ei niitä osaa käyttää. Viltti tietysti on hyvä talvella.

Vierailija
5/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Käytän joukkoliikennettä. Joukkoliikenteen operaattoreilla (palvelutarjoajilla) on lain mukaan vastuu järjestää oma toimintansa niin, että matkustajat pääsevät perille (paikasta A paikkaan B) aikataulun mukaisesti. Mikäli kuljetus myöhästyy, matkustajilla on oikeus vaatia vahingonkorvausta (myöhästymiskorvaus). Mikäli kuljetus katkeaa eli bussi/juna menee epäkuntoon, matkustajilla on oikeus vaatia "korvaava kuljetus määränpäähän". Mikäli operaattori ei tarjota korvaavaa kuljetusta, matkustaja voi soittaa taksin ja vaatia alkuperäistä operaattoria (bussifirma tai VR) maksamaan täydet korvaukset taksimatkan hinnasta.

Vierailija
6/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa autoissa ei nykyään ole vararengasta ollenkaan. Hommaatteko te siis ylimääräisen renkaan autoa ostaessanne? Itse en lähde pidemmälle matkalle omalla autollani juuri siitä syystä, ettei siinä ole vararengasta ollenkaan. 

Muuten minulla on noi mitä mainitsittekin ja myös kunnollinen taskulamppu ja jotain perustyökaluja. Outona lisänä mulla on koiran hihna aina mukana, koska olen monta kertaa ottanut irtokoiria kiinni hortoilemasta pitkin autoteitä täällä taajamassa.

Vierailija
7/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumpelolla täytyy olla kunnon vakuutukset, turvat ja tiepalvelun numero kännykässä,vaikkei olisi rikaskaan. Ei paljon työkaluilla tee mitään, jos ei niitä osaa käyttää. Viltti tietysti on hyvä talvella.

Vähänkään uudemmissa autoissa työkaluilla ei tee yhtään mitään vaikka niitä osaisikin käyttää. 

Vierailija
8/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa autoissa ei nykyään ole vararengasta ollenkaan. Hommaatteko te siis ylimääräisen renkaan autoa ostaessanne? Itse en lähde pidemmälle matkalle omalla autollani juuri siitä syystä, ettei siinä ole vararengasta ollenkaan. 

Muuten minulla on noi mitä mainitsittekin ja myös kunnollinen taskulamppu ja jotain perustyökaluja. Outona lisänä mulla on koiran hihna aina mukana, koska olen monta kertaa ottanut irtokoiria kiinni hortoilemasta pitkin autoteitä täällä taajamassa.

Jos ei ole vararengasta, löytynee paikkausvälineet. Tai flat runit.

Vierailija
9/9 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakivi ja vieraslista on valmiina matkan katkeamista varten.