Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalismasujen torstai***

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola, oli kiva terkkari, sellainen vanhempi ja kokeneempi nainen.Viime raskaudessa oli niin kiva terkkari että nyt jännitti että voiko toista yhtä kivaa ollakaan, mutta näköjään voi :-)

Raskausviikkoja täti sai päivän enemmän kuin vauva-lehden laskuri, eli nyt olisi viikkoja kasassa 9+2. Täyteltiin papereita ja sen sellaista. Verenpaine oli 120/70, toivottavasti ei nouse loppuraskaudesta niin kuin esikoisesta, silloin mulla olikin lievä raskasumyrkytys. Puntarille menoa jännitin kun olin päässyt aamulla yövuorosta ja koko päivän yleensä silloin turvottaa, mutta vaaka näytti saman verran kuin kotona normaalisti aamuisin ilman syömisiä ja alusvaatteisillaan :-) Eli samalla vastaus painogalluppiin,: Mulla mitat 175 ja paino 60 kg. Esikoisesta tuli painoa 18 kg ja laihduin 20 kg tähän toiseen raskauteen mennessä. Viime raskaudessa painoa oli tähän mennessä tullut jo 3 viikkoa mutta silloin tulikin syötyä epäterveellisemmin. Yhä napostelen yhtä usein kuin esikoisen odotuksessa, mutta nyt mielummin hedelmiä kuin aina leipää ja karjalanpiirakkaa.

Eka ultra on kahden viikon päästä, terkka laittoi lähetteen keskussairaalaan niin lähettävät sieltä sitten ajan. Mulla on kyllä sellaine olo että laskettu aika siirtyy ultrassa viikolla kun on ollut niin epäsäännöllinen ja pitkä kierto.

Mun miehellä kanssa tuli esikoisesta autokuume ja silloin ostettiinkin farmari joka tosin vaihtui tytön synnyttyä toiseen. Kai se on tosiaan sitä että kun mies ei kerran voi kantaa vauvaa raskausaikana niin sitten pitää tehdä jotain muuta konkreettista :-)

Mitäköhä vielä piti kirjoitella?!?! ÄÄh, en muista, pitänee palailla linjoille myöhemmin.

Hyviä vointeja kaikille

Kaisu ja papu 9+2

Vierailija
2/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle: Ihanaa, että kaikki oli hyvin ! Aivan varmasti jatkossakin tulee kaikki menemään hyvin. Mutta ymmärrän, että verinen vuoto tekee mielen apeaksi ja pelokkaaksi. Mutta nyt kaikki on hyvin ja vauva oli kasvanut todella paljon !!!

Udidi: Täällä kanssa yksi jolla LA on 25.3.07/ kos

Eilen oli kamalaakin kamalampi ilta, oksensin ja söin vuoroinperään. Tuli oikein itku, koska olo oli niin kamala. On tämä aikamoista vuoristorataa nämä ensiviikot. Päätäsärkee siis j-y-s-k-y-t-t-ä-ä .. Ja eilen oli pakko ottaa panadol, ja kyllä se vähän sitä oloa lievitti.

Itse en ennen raskautta olisi edes voinnut kuvitella, että alkuraskaus vetää meikäläisen sängynpohjalle, vaikka vauvan-sivuja olen kolunnut jo 2 vuotta. Odotan, että tämä huonovointisuus loppuisi ja saisi palata normaali arkeen ... Mutta loppuuko se, koska aamulla luin erään kirjoituksen odotus-palstalla, ja siinä tämä odottaja on kärsinyt pahoinvoinnista koko raskauden ajan.

Että sellaista täällä, anyway kauppaan on mentävä vaikka pää muovikassissa, inhaa .. Hyvää aurinkoista päivää kuitenkin kaikille ! t. emmi rv-7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans eilis ilta oli ihan hirvittävä! En oksentanut mutta oli se kyllä niin tiukassa että sai pidettyä.. huh! Olin väsynyt, edellis yön nukkunut huonosti ja aikaisin mennyt töihin, heti silloin tulee illasta aivan kuvottava olo, olen huomannut!

Yöllä heräsin kovaan migreeniin, otin panadolia mutta eipä tuo ole vielä kokonaan hävinnyt, jotenkuten tässä jos rauhallisesti liikun niin pärjäilen! Tiedän että tuota panadolia voi turvallisin mielin ottaa mutta miksi sitä pitää silti ottaa huonolla omallatunnolla? Ja venyttää ja venyttää että ottaisiko, kun sitten se olo vain pahenee ja se päänsärky vain kovenee ja pitkittyy..

sinna 9+5

Vierailija
4/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläinen päivä tänään...taas aikasin ylös=)

tuo venäjältä kantautuva savunhaju sai aikaa yökkimisreaktion kun pyykkejä hain partsilta,jeejee..

esikoinen päätti ilahduttaa äitiä äsken pussailemalla peilikuvaansa pylly pystyssä,kyllä oli ihana=)

nyt jos tuo tyttönen tuonne vielä nukahtaisi niin saisi aloitettua nämä päivärutiinit...

eilisen syömiset oli niin ja näin,pari leipää ja hotdog meni alas ja illalla sitte pari palaa suklaata.

nuo antibiootit on vetäny mulla mahan ihan sekasin ja senkin takia on huono olo,enää 5pvää tota tuskaa=)

pupuilu on alkanut pikkuhiljaa kiinnostamaan,joka tuo osallaan helpotusta parisuhteeseen,ei ole kummanki pinnat niin kireänä xD

pikkusisko aiheuttaa huolia,ei kiva...ja itse miettii koko ajan miten pärjää kun tuo tyttö on murkku,sinnehän kun ei oo kovin montaa vuotta xD

Vierailija
5/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo pahoinvointi osuu iltaan ja alkuyöhön.Taitaa päivisin olla niin kiire ja touhua täynnä etten ehdi voida pahoin.Kun talo rauhoittuu alkaa äiti voida pahoin juuri kun olisi se hetki omaa aikaa=)

Meidän tämän hetkinen juniori(kohta 2v) luopui,oikeastaan ihan vahingossa,tutista.Saksassa sunnuntai illalla nukahti taksiin ilman tuttia enkä ole tuttia sen koommin tarjonnut.Vasta tänä aamuna muisti että sellainenkin kapistus on kuin tutti.Pienen itkun tihrusti ja sanoi " tutta oppu" =tutti loppu.Mutta unohti taas nopeaa asian.

Voi pientä=)

Ekan neuvolankin uskallauduin eilisen ultran jälkeen tilamaan.Se olisi 31.8 ja sain samassa myös niskaturvotus ultra ajan joka olisi 12.9.

Koulutkin alkaa ensiviikolla ja meillä taas yksi YKKÖNEN aloittamassa koulutietään.Menee sitten muutama viikko kouluun viedessä ja hakiessa.Vaikkakin meillä koulu onneksi aivan tuossa edessä.

Isommat tytöt meneekin kakkoselle ja jo neloselle.pojat vain ovat kotona.heidätkin ajattelin ilmoittaa puistotoimintaan mukaan niin välillä pääsen omiakin asioita hoitamaan=)

Nyt tuntuu tulevan pientä romaania.Paras lopettaa tähän.

Niin siitä lasketusta ajasta.Mulla menkkojen mukaan 23.3 ja sen mukaan olisi nyt rv 7+6 mutta ekassa ultrassa vastasi paria päivää pienempää ja sain la 25.3 ja sen mukaan olisi 7+4 nyt.Sen sitten ilmoitin tuohon la listaan.Mutta ajattelin nyt kuitenkin pitää tuon kk lasketun kunnes np ultra sitten antaa todellisen ajan=)

Anteeksi jos olen aiheuttanut ihmetystä rv:lla ja päivillä=)

Nyt poistun!

Leanna+5 ja sissi rv 7+6

Vierailija
6/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukahtikin jo päiväunille, joten nyt on hetki omaa aikaa.

G: onko teillä perheessä/suvussa/kaveripiirissä joku, jolle teitä mietityttää raskausuutisen kertominen? Ja miksi?

Meillä raskaudesta tietää mun vanhemmat ja sisko + yksi kaveri. Miehen suvulle ja muille kerrotaan vasta ultran jälkeen, eli rv12 -> Ihan siitä syystä, että miehen suku tulee halkeemaan riemusta, eikä haluta vielä kertoa, jos käykin huonosti. Isälle kertominen pelotti, sillä hänen reaktion tiesi. Hänen mielestään meidän lapsille tulee liian pieni ikäero (1v9kk) ja kantaa huolta mun jaksamisesta.

Koko ajan pitää syödä jotakin tai tulee paha olo. Tai, tulee vaikka syökin. Paino on noussut puoli kiloa, mikä nyt on ihan normaalia painonvaihtelua muutenkin.

Puuenkuli: miten talonrakennus etenee? Milloin pääsette muuttamaan uuteen kotiin? Mä oon ihan kade :)

Pitänee ehtiä vähän siivoamaan ennen kuin lapsonen herää.

rimma 9+1

Vierailija
7/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Leannalle lämpöiset onnittelut ihanan ultratuloksen johdosta! :)

Tänää kolahti neuvolan esitietolomakkeet postissa. Onpas kiva päästä lipukkeita ja lappuja täyttelemään :)

Esikoinen ihanasti levitti kukkamullat olohuoneeseen sillä aikaa kun mä oln puhelimessa. Miten paljon sotkua voi pienehköstä määrästä multaa aiheutua! Muutenkin tää kämppä on kuin pommin jäljiltä, lapsen levittämiä tavaroita kaikkialla. Huoh, mulla onkin oikein kunnon siivousurakka edessä :I

Eilen illalla ja tänää on röyhtäyttäny runsaasti, etovaa oloa ei kyllä enää ole ollenkaan ollut. Hyvä toisaalta, mutta tietenki sitä miettii, onko kaikki kunnossa... Voi, kun pääsisi pian ultraan ja vaikka neuvolaan kuulemaan sydänääniä. Perjantaihin pitää odottaa, sitten olis se kauan ja hartaasti odotettu eka neuvola :)

hyviä vointeja kaikille myös tänään!

Onni-Ihme rv 9+4

Vierailija
8/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kertomisesta heti ens alkuun, me kun ei olla vielä kerrottu kun mun siskolle.

Kovasti haluttais jo kertoa mutta - vähän pelottaa..kaikin puolin. Eniten ehkä hirvittää kertoa miehen siskolle, hän sai km:n vajaa vuosi sitten, tiedetään että he yrittävät kovasti lasta ja käyvät kai hoidoissakin..jotenkin musta tuntuu pahalta sitten kertoa että meille tulee lapsi (vaikka kyllähän mekin tätä jo vuosi yritettiin) - silti, arveluttaa että miten " katkeralta" se sitten miehen siskosta tuntuu.

Ajateltiin kyllä että vanhemmille ainakin uskaltaisi jo ens viikolla kertoa..jos sitten menee vielä kesken niin ainakin luulisi tukea saavan, kyllähän kaikki sen tietää ettei se vielä mitenkään varmaa ole.

Kävin aamusella koiran kanssa kävelyllä tuolla hentoisessa savussa, kylläpä tykkää keuhkoputki hyvää kun on muutenkin täynnä limaa, ja sitten vielä vähän savulla ärsytetään..yäks.

Eilen illalla jomotteli oikein urakalla kun lojuin saunan lauteilla, mutta muuten on ollut ihan normi olo, rinnat on kipeet mutta siihenkin alkaa tottua, ja yölliset 2-3 vessareissua menee jo ihan rutiinilla, samalla kun käyttää koiran tarhassa pissalla...ruokaa uppoaisi vaikka millä mitalla - täytyy vaan vähän katsella mitä syö miten usein, yhtään ylimääräisiä kiloja ei tarvis enää tähän varteen tulla.

Nyt täytyy mennä viskaamaan perunat kiehumaan lihojen kanssa että saan lounaaks naminami lihasoppaa :)

Tappert 9+3

Vierailija
9/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pinosta tullut jo ihan päivärutiini kun töissä istuu :-)

Eilen illalla oli taas huono olo ja aika kovasti mulla jomottelee mahaa ja turvottaa. Eilen kun oltiin menossa nukkuun niin esikoinen totesi: " Äiti, sulla on tosi iso masu. Siellä on vauva. " Mua alkoi kovasti naurattaa ja kysyin että miten niin ja että jos äiti on vaan syönyt liikaa. Poika tuli ihan llähelleni ja silitti mahaani ja sanoi: " ei kun mää näen että siellä on vauva"

Aika jännää.... En kyllä sanonut tuohon juuta enkä jaata mutta kai ne lapsetkin voi vaistota asian. Kaiken huippu oli kun sitten vielä omassa pedissään kertoili mulle, että siellä on tyttö jolla on kihara tukka :-) Kysyin että minkä värinen, niin kuulemma punainen kuten äidilläkin :-) Aika hellyttävää. Odotan tosi paljon että voin sanoa lapselle, että kyllä, siellä on ihan oikeasti vauva ... tiedän pojan olevan tosi innoissaan!

Eilen oli aika huono olo tosiaan ja kaikki taas yökötti. Yöllä pissalle varmaan 4 kertaa ja koko ajan nälättää ja janottaa. Rinnat on tosi kipeät mutta ehkä väsymys on vähän hellittämässä, tai sitten vain taas nyt päivällä on parempi olo niin tuntuu siltä. Enää pari viikkoa np-ultraan, se on siis maanantaina 28.8. ja sen jälkeen uskaltaudumme kertomaan muillekin. Voi miten odotan sitä hetkeä :-))

9+6 (neuvolan mukaan 10+3)

Uskomatonta, että huomenna alkaa jo 11. viikko!!!!

Vierailija
10/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkuin tuossa äsken puoli tuntia kun esikoinen meni päikkäreille. Sitten kun heräsin, oli muka nälkä ja tein pari leipää joissa oli päällä juustoa ja tonnikalaa. Tuli niin kamala olo siitä tonnikalasta etten kyllä sitäkään syö vähään aikaan. Eilen neuvolan jälkeen menin nälkääni popsimaan kebabia ja ranskalaisia ja jo muutaman suupalan jälkeen se rasvainen ruoka ällötti. Sitkeästi koitin syödä kun nälkä oli ja lopulta oli vaan entistä kurjempi olo. Esikoisesta teki koko ajan mieli just kebabia mutta tämä raskaus taitaa olla erilainen.

Ai niin, eilen neuvolassa mitattiin tietysti myös hemoglobiini ja se oli 160! Terkkari meinasi pyörtyä. Ekassa raskaudessa oli yhtä korkea, mutta kuukautta myöhemmin se oli laskenut 125:een. Silloin alkoi jo pyörryttääkin aika paljon kun se niin nopeasti laski.

Voih, kuluisi pian se pari viikkoa niin pääsisi ultraan kurkistamaan onko tuolla masussa oikeasti elämää. On niin epätodellinen olo kun ei vielä näy päällepäin koko raskaus. Odotan vaan sitä isoa mahaa ja sitten kiroan sen mahan kanssa kun ei llöydy kivoja äitiysvaatteita ;-)Täällä Satakunnan keskussairaalassa tehdään nykyisin np-ultra ja raskausseula nykyään viikolla 11-12 ja rakenneultra 20-viikolla. Esikoisesta tehtiin eka 12-13-viikolla ja toinen 18-20-viikolla eikä raskausseulaa ollenkaan.

Pitää mennä hörppimään jaffaa janoon, se on ainut mihin oikein on himo :-)

Kaisu taas

Vierailija
11/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan tämä aurinkoinen keli loppuu, ei oikein nuo pihahommmat raksalla luista, kun aurinko paahtaa. Muutava haravan heilautus auringonpaisteessa ja alkaa tuntumaan liian kuumalta. Ainut missä pääsee varjoon on sitten, kun menee maalaamaan seinä- ja kattopaneeleita sisälle, joka taas tosin on hieman arveluttavaa, kun se haisee aika kamalalle. mitälie kaasuja siitäkin nousee. Kuivuttuaan on toki turvallista.

Galluppiin sen verran, että minulla on yksi kaveri, joka sai kaksi keskenmenoa viime talvena ja sitten vielä erosi miehestään sen perään, joten sinneppäin voi olla vaikea kertoa tästä raskaudesta. Kaveri asuu kaukana ja harvoin nähdään, mutta siltikin olisi kiva kertoa, mutta pitää odottaa vielä hieman.

Rimmalle tiedoksi, muutamme kai viimeistään lokakuun alussa, silloin joutunen muutaman päivän nettipimentoon, kun en tiedä kuin nopeasti ne näitä siirtelee. Saati sitten kuin nopeasti tämän koneen sinne siirtää. Muuttomatkaa on kokonainen kilometri :D

Nyt isomman muksun kanssa hammaslääkäriin, josko se ensin kotiutuis koulustaan. Kuulemma kauhea päivä kun koulu alkoi ja sitten on vielä hammaslääkäri. Onneksi mummo(oma äitini) on tullut tänne " pehmentämään" koulun alkua... ja tietenkin auttamaan nusisa maalauksissa, kun on huolissaan niistä " maalihöyryistä" .

Hauskaa päivänjatkoa kaikille

t. punkeli rv9+2

Vierailija
12/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut tosi laiska kirjotteleen... Joka päivä oon yrittänyt käydä lukemassa teidän kuulumisianne.

Väsyttää vaan niin paljon, että kaikki tuntuu ylivoimaiselta!

Isäntäkin on tämän viikon iltavuorossa, joten illat tuntuu tosi pitkiltä esikoisen kanssa! Herra osaa kyllä koitella äitin hermoja!

Tosta kertomis asiasta! Mulla on yksi kaveri sellainen, kenelle tuntui kertominen todella pahalta. He ovat yrittäneet jo useita vuosia lasta ja keskenmenot ei ole enää yhdellä kädellä laskettavissa!

Mutta kyllä hän ihan iloiselta tuntui meidän puolesta!

Kaisun_tyttö, ihan uteliaisuuttani on pakko kysyä, että asutko ihan porissa? Kun tosta keskussairaalasta kirjoittelit... Mullahan on siis tarkoitus mennä vammalaan synnyttämään, mutta jos syntyy ennen rv37, niin sitten poriin!

mammma rv10+2

Vierailija
13/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aikamoista vuoristorataa tämänkertainen raskaus. Nyt taas alkaa nostamaan pahoinvointi päätään. Viime kerralla paha olo helpotti aina iltaa kohden ja näin mentiin rv 13 asti. Nyt oksetuttaa välillä aamulla ja välillä illalla. Taidan minäkin alottaa raudan syönnin on kokonaisvaltaista tää väsymys, eikä mulla ole koskaan ollut huippuhyvä hb.

Mietityttää sekin, kun masu ei ole pullahtanut esiin niinkuin viime raskaudessa. Silloin jouduin ostamaan housut jo rv 8 ja nyt vielä pärjään hyvin vanhoilla, onkohan asukilla kaikki hyvin. Rinnat tosin on nyt jo jonkin verran kipeät.

Joku oli saanut ikävää kohtelua neuvolassa. Mun ekassa nla terkka ei ollut niitä kaikkein parhaita, mutta kun siirryin lasten nla:n puolelle se oli jotain kauheeta. Koskaan ei tätsy vastannut kysymyksiin (ja niitähän ekan kanssa riitti), höpötti vaan äidinvaistosta. Olis pitänyt kysyä, että mistäs sitä saa ostaa. Jälkeenpäin on asialle osannut nauraa. Viime raskaudessa olikin sitten ihana terkka, osas asiansa ja oli muutenkin empaattinen. Koko perhe tuli samalla hoidetuksi, kun siellä sai purkaa tuntojaan.

Nyt täytyy rientää hommiin, parempia vointeja vaan kaikille ja iloista masun kasvattelua.

-m- rv 10+1

Vierailija
14/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti tuossa touhuilee niin omiaan että mä ehdin roikkua täällä katselemassa muiden juttuja enemmän kuin laki sallii. Mammma 83 kyseli asunko Porissa. Joo, olen muutaman vuoden jo täällä Porissa asustellut. Vammala ja Pori on kumpikin kivoja paikkoja synnyttää, tosin vaan Porista on omakohtainen kokemus mutta moni kaveri on synnyttänyt Vammalassa ja kehuivat kovasti :-) Alunperin esikoisen piti syntyä kanssa Vammalassa kun asuttiin tässä välissä muualla, mutta sitten muutettiin takaisin Poriin joten synnärikin sitten vaihtui.

Kaisu

Vierailija
15/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vammalassa olen ton esikoisenikin synnyttäny... Aivan ihana paikka! Mutta kuulemma on Porikin, kaveri kävi siellä pari viikkoa sitten synnyttämässä! Käytännöt tuntuu vaan kauheesti vaihtelevan sairaaloissa... Lisämaidon ja sellaisen suhteen...

mammma

Vierailija
16/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi vastaan tuohon painogalluppiin, ku sellainen näkyi tuolla olevan eli pituutta 159 cm ja painoa 69 kg, siis ylimmääräistä löytyy ikävä kyllä =( Esikoisen raskausajoista pudotettavaa olisi ollut vielä jäljellä n. 8 kg. Pitää nyt katsoa mitä suuhunsa työntää. Onneksi olen hirmuisen ihastunut salaatteihin ja kasvissosekeittoihin, niitä kun nauttii ruisleivän kera, niin terveellistähän se on. Aamupuuro tuoreiden marjojen ja mehukeittojen kera pitäs taas saada kuvioihin mukaan. Nestettä pitäisi nauttia nykyistä enemmän ja lenkkipolulle pitäisi mennä, mut noilla helteillä ei voi. Ei yksinkertaisesti huvita enkä kyllä jaksakaan.

Pahoinvointi on palannut tällä viikolla takaisin kuvioihin, samoin väsymys. Uusi ikävä vaiva on myös ummetus. Muuten menee todella kivasti, paitsi esikoisesta on tullut todellinen riiviö =( mutta rakas sellainen.

Tänään oli eka neuvola eikä täti nipottanut painostani yhtään, kun sanoin että tarkoitus oli ne ylimääräiset kyllä pudottaa mut enpä sitten ehtinykään.. Terkkari sano vaan, että tää on nyt se lähtökohta mistä lähdetään ja tämän mukaan mennään. Ei muuta ku katsoo mitä syö, kiinnittää näkyvään rasvaan huomiota ja välttää sokeria ja rasvaisia ruokia. Ja sen sano, et siel n. viikol 26 on sit se sokerirasitustesti. No eihän siinä mitään, hyvä mieli säilyi kun ei tosta nostanut meteliä. Raskausviikkoja oli tänään täynnä 10+6 eli huomenna tulee 11 viikkoa jo täyteen =) Ja ajatella... sydänäänet kuuluivat tosi voimakkaina vaikka en olisi uskonut eikä terkkarikaan. Kun hän kysyi, että kuunnellaanko vaikka ei ne kyl näillä viikoilla yleensä viel kuulu.. Olin ekaks et ei tai no, kyl mie haluan kuitenkin kuunnella.. Ja kuuluivathan ne=) Voi sitä onnen määrää, kun kuuli että pieni sydän siellä sykki. Esikosta taisi kuulua vasta viikolla 12. Eka neuvolalääkäri on 30.8. Np-ultran ajattelin jättää tällä kertaa väliin ja menen mielummin rakenneultraan. Siellä näkee kuitenkin kaiken selkeämmin. Ja toi np-ultra on vähän sellainen, että siitä voi saada turhia sydämentykytyksiä ja pelkoja, jos turhaan joutuu lisätutkimuksiin. Lisäksi kun kävin siinä edellisessä raskaudessani ultraaja oli todella kovakourainen ja ultraus teki todella kipeää. Silloin toivoin, että se olisi voitu tehdä mahan päältä eikä sisäkautta. Joka tapauksessa hyödyllinen tutkimus se on, mutta itse odottelen vielä n. 6-8 viikkoa ultraan pääsyä.

Vierailija
17/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Udidille eiliseen, että eläpä sittenkään syö niitä rautanappeja, jos on pahasti pahoinvointia. Minä meinaan aloitin jo ne 2+-vitamiinit ja neuvolassa eilen sanoi, että eipä kannattais niitäkään vielä, sillä rauta aiheuttaa tai pahentaa pahoinvointia. Noh, mä en ole sellaista huomannut omalla kohdallani, koska olo on lähes normaali. Ja hb oli eilen 121, mutta ei sitä rautalisää tarvita ennenkö sitten myöhemmässä vaiheessa. Mä olin aika yllättynyt tästä, mutta luulen, että jatkan sitä vitamiininsyöntiä kuitenkin. Onhan ne kaikki ihan hyödyllisiä ainesosia kuitenkin, vaikka rautaa onkin. :)

Sitten tähän päivään. Kovasti olitte taas ehtineet kirjotella. Minä tällai mattimyöhänen, kun töissä ahersin taas koko päivän. Aivan ihana tunne, kun voi rauhassa tehdä töitä eikä tarvitse lähteä kotiin oksentamaan loppuviikoks. Huomisen otin kyllä vapaaksi, kun täytyypi lähteä rintaliivikauppaan. Töiden jälkeen jää niin vähän aikaa käydä ostoksilla, että parempi varata koko päivä ja onhan se hemmottelu ja lepo aina tarpeen. :)

Ruoka maistuu ja sen huomaa, kun olo on ähky jo lähes ympäri vuorokauden. Tänään perehdyin eri valmistajien valmisruokiin ja kyllä oli hyvää. :) Normaalistihan mä en kykene niitä kovinkaan montaa lajia syömään, kun olen suuri kotiruoan ja varsinkin omatekoisen ystävä. ;)

Tuleepa taas hymiöitä joka kappaleen loppuun. Mut on vaan niin hyvä olo, että hymy on herkässä. Nyt on aika mennä taas ruokapöytään katsomaan mitä saisi syötyä vielä tähän pallomahaan.

Ainiin, ja ultrakin on sitten varattu. Jänskättää, että mitähän sieltä näkyy. Kolmen viikon päästä se sitten olisi.

Papu 8+6

Vierailija
18/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ja tää päivä on menny hyvin. Ei päänsärkyä, eikä pahaaoloa. Masu on kyllä turvoksissa ja pientä nippailua on havaittavaissa...

Kaikki tuntuu olevan loistavasti =0)

Eipä tässä muuta, pientä kiirettä pitää..

10+4

Vierailija
19/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pavulle kommentista rautatablettien käyttämiseen. Ei mulla onneksi okseta, joten sen takia ei tarvi olla ottamatta, vaikka en miekään oo varma, onko viisasta alottaa tälleen jo ennen mittauksia. Näyttää tosiaan taas vaihtelevan neuvoloitten suositukset, jos ei sielä alkuraskauesta anneta rautaa, kaivoin oikein esiin vanhan äitiyskorttini, ja mulla oli sillon ekalla käynnillä rv 10+1 hb 118, ja rautaa määrättiin. Siitä huolimatta hb oli tippunu rv 13+5 108:aan ja päälle 120 se saatiin tosiaan vasta rv 26+5 käynnillä. Oloki oli ihan eri. Sillon lopetin tabletit, eli loppuraskaudessa niitä ei mun kohalla ees tarvinu! Ja vinkki jo valmiiksi teille, joilla Retaferit ei tuu auttamaan mitään, mun nousu saatiin aikaan Obsidaneilla. Ja vielä piti sanomani, että mun mielestä se Multitabs 2+:n rautamäärä on niin marginaalinen, että siitä tuskin on haittaa, jos ei hyötyäkään.

Painogalluppiin osaan osallistua vaan edellisen raskauen (tyttö-05) osalta, koska meillä ei oo kotona vaakaa. Määki oon pätkä, eli 159 cm ja paino nousi 50 kilosta 64 kiloon. Synnytyksessä ei lähteny nimekskään mitään, mutta imetyksen myötä pääsin tuonne 52,5 kiloon, jonka nyt meinaan ilmottaa lähtöpainoksi. Ei onneksi neuvolassa suhtauvuttu pahasti, vaikka parhaimmillaan kiloja tuli 720 g viikkoa kohti raskauen keskivaiheilla (, ku tä kortti kerran tässä nenän eessä on). Pienillä paino nousee suhteessa enempi.

Laskin muuten ite Leanna ja Emmi69 eilen väärin nuo viikot, mutta se johtu siitä, että elin jo torstaita:) Tänään siis allekirjotuksena taas:

Udidi ja " Ilpo" rv 7+4

Vierailija
20/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä päivän mittaan olen mietiskelly noita kasvukipuja ja muita nippailuja, niin kysyn, että onko muilla samalla tavalla, että kohdun kasvukivut tulee tosi harvoin, ehkä kerran viikossa/ harvemmin ja sitten ei taas tunnu mitään? Kun mulla oli silloin muutama päivä sitten koko päivän ihan reippaasti nippailuja ja menkkamaista jomotusta, mutta sen jälkeen ei ole taas tuntunut yhtään mitään kohdun seutuvilla. Ei sitten mitään. Outoa. Ekasta raskaudesta en edes muista, miten noita kasvukipuja oli.

No näitä pohtien,

Onni-Ihme rv 9+4