Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs tykkäisitte WC-istuinten vaihdosta Korona-aikana ensi tai seuraavalla viikolla?

Vierailija
10.03.2021 |

Taloyhtiössämme päätettiin loppuvuodesta vaihtaa kaikkien asuntojen WC-istuimet. Kun kyselin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta joulun alla aikataulusta, sain vastauksen, että tarjouspyyntöjäkään ei vielä silloin ollut tehty. No nyt ilmeisesti on.

Sillä.

Juuri äsken tuli tieto, että WC-istuimien (2 kpl) asennus tehdään ensi ja seuraavalla viikolla. Olipa asennusaika kummalla viikolla tahansa, istuimet tuodaan kuhunkin asuntoon jo ensi viikolla asennusta odottelemaan. Tarkemmat aikataulut ja tiedot saa noin 1-2 vrk ennen suunniteltua asennusajankohtaa.

Olen etätöissä ja huolehdin töiden lisäksi erittäin iäkkäästä sukulaisestani, joka asuu yksin. Hän liikkuu huonosti, eikä muutoinkaan ole kovin hyvässä kunnossa juuri nyt. Hänen osaltaan korona on tehnyt pahaa jälkeä. Jo tältä osin tilanne on minulle melkoisen kuormittava. Olen pyrkinyt koko korona-ajan pysyttelemään eristyksissä nkyseisen sukulaiseni tilanteen takia. Nyt huusholliini olisi kuitenkin tulossa yksi tai useampikin asennushenkilö vähintään kahdessa eri vaiheessa. Ihmettelen, että toisaalla puhutaan jopa ulkonaliikkumiskiellosta, mutta meillä vaihdellaan vessanpönttöjä :(

Millaisia ajatuksia tilanteeni teissä herättää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hullu.

Vierailija
2/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi tätä hysteriaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen ajatuksen, että menisin toimistolle siksi päiväksi, kun vaihto tehdään. Ihan koronasta riippumatta, olisin varma, että hätä iskee juuri kun on ilman pönttöä. Kotona voi sitten pestä kosketuspinnat ja vaikka tuulettaakin, jos huolettaa aerosolit.

Vierailija
4/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lahjoittaa varmaan pöntöt niitä enemmän tarvitsevalle.

Vierailija
5/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako pöntöt menevät vaihtoon?

Vierailija
6/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen, jos vessanpönttöni vaihdettaisiin taloyhtiön toimesta.

Vierailija
8/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nuole

Vierailija
9/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihda itse ne pöntöt, tolvana. Ei ole kovin kummoinen homma, utubesta voit katsoa mallia. 🙄

Vierailija
10/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kotona kun asentajat käyvät niin kyllä se vessan tuuletus vetää vähintään tunnissa pois kaiken mitä ne on sinne hönkineet. Voit toki jälkikäteen desinfioida ovenkahvat jos se auttaa omaa henkistä jaksamistasi.

Vierailija
11/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin!

Mistä näitä hysteerikkoja sikiää??

Vierailija
12/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ilmaista ole.

Vierailija
13/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni asunto sulla oikein on jos et pysty pysyttelemään kahden metrin päässä WC-asentajasta?

Vierailija
14/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä haluaisi asuntooni ketään korona aikana. Fakta. Tosin jos vain istuimet vaihdetaan.. Ööh. Siis nehän saa irti vaan nostamalla..

En ole kyllä ikinä tykännyt vieraista remppa yms miehistä omassa asunnossa/aina halunnut olla kotona.

Kerran nuorena jo muistan kun joku Korjaus äijä oli käynyt luvatta asunnossa, siis ilmoittamatta. En tykkää.

Vierailija
15/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät maskia, turvaväliä ja peset pintoja kloriitilla kun ovat käyneet.

Vierailija
16/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin taloyhtiössä ilmanvaihtokanavien huolto. En tehnyt etätöitä silloin, kun huoltomiehet olivat täällä. Muuten olisin voinut tehdäkin, mutta nelijalkaiset perheenjäsenet eivä tolisi malttaneet pysyä poissa huoltomiesten tieltä ja ne kaikki osaavat avata ovet, joten toiseen huoneeseen sulkeminenkaan  ei olisi auttanut. Toisaalta oli ihan hyvä, että seurasin,mitä huoltomiehet tekivät. Lähinnä mua kiinnosti, mihin kaikkialle koskivat. Käytin heidän täällä ollessaan ffp3-hengityssuojainta. Kun olivat lähteneet. pyyhin desinfointiaineella kaikki pinnat, mihin olivat koskeneet, ja tuuletin asunnon.

Tämän kuukauden lopussa mulle tulee keittiöremontti. Oli tarkoitus tehdä vasta muutaman vuoden päästä, mutta koronavuoden aikana on säästynyt niin paljon normaalia enemmän rahaa, että päätin aikaistaa remonttia. Kun remppamiehet tulevat, pidän taas hengityssuojainta heidän ollessaan täällä. Ja samat desinfioinnit ja tuuletuksen myös sen jälkeen. 

Mullakin on iäkkäät vanhemmat, joita käyn säännöllisesti auttelemassa. Sen vuoksi olen ollut tarkka. Ai niin ja remppamiehillä on ollut maskit. 

Vierailija
17/17 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ilmaista ole.

Ei tietenkään, mutta luultavasti halvempaa taloyhtiön "kimppatilauksena" kuin maksaa itse yksittäinen pöntön vaihto. Taloyhtiö kun ei vaihda pönttöä yksittäin ellei se ole rikki ja korjauskelvoton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme