Äitini raivostui kun kerroin hakevani Valmetin autotehtaalle töihin
Ei ole kuulemma tälläisen pienen tytön paikka (olen yli 30), en varmasti sinne edes pääse sisään, ja jos pääsisinkin tuurilla niin en pärjäisi siellä ja saisin heti ensimmäisenä päivänä potkut. Lisäksi siellä olisi vaarallista ja voisin kuolla työtapaturmassa heti. Koska olen "akateeminen" niin saisin hakea vain akateemisia töitä. Olen vain kiukutteleva teini koska en ole löytänyt siistiä toimistotyötä jossa hyvä palkka. Akateemisuuteni tässä tapauksessa tarkoittaa kesken jäänyttä kandia.
Kommentit (19)
No sä teet mitä tahdot, unohda äitisi mielipide tässä asiassa. Onnea työnhakuun!
Mitä töitä ajattelit autotehtaalta hakea?
Äitini on ennenkin raivonnut minulle kurkku suorana kun olen hakenut esim. rakennustyömaalle siivoojaksi tai apulaiseksi. Kuolisin siellä kuulemma heti ensimmäisenä työpäivänä ja olen maailman itsekkäin pikku páska kun ajattelen vain itseäni.
Onnea työnhakuun, toivottavasti tärppää :)
Vierailija kirjoitti:
Kiva mutsi sulla. Onnea alkavaan omaan elämään siellä Uudessakaupungissa!
Saloon hain :)
Vierailija kirjoitti:
Äitini on ennenkin raivonnut minulle kurkku suorana kun olen hakenut esim. rakennustyömaalle siivoojaksi tai apulaiseksi. Kuolisin siellä kuulemma heti ensimmäisenä työpäivänä ja olen maailman itsekkäin pikku páska kun ajattelen vain itseäni.
Onko äitisi menettänyt joskus lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saloon hain :)
Sori, asun ulkomailla, ja luulin vanhasta muistista että ne on Uudessakaupungissa. Mutta anyhow, hyvä että hait etkä välitä tyhmistä mielipiteistä.
Kuulostaa melko sekopäiseltä tuo äitisi. Oletko tällä hetkellä jotenkin riippuvainen hänestä, jos kerran olet työtön? Kuulostaa siltä, että yrittää kontrolloida ja pelkää menettävänsä otteen, mikäli saat töitä.
Minä äitinä olisin onnellinen, jos lapseni hakisi sellaisia töitä, jotka häntä,kiinnostaa.
Salossa on akkutehdas, Ukissa tehdään autoja. Mutta molempiin haetaan siis. Mä en hae, koska tuntipalkka on niin hävyttömän huono. Saan paljon enemmän kun istun kaupan kassalla ja työmatka on huomattavasti lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi menettänyt joskus lapsen?
Ei ole, mutta lukee hysteerisenä uutisia ja kaikki missä joku on joskus kuollut, ovat kiellettyjen listalla ja seuraa raivo ja huutaminen jos meinaan näitä asioita tehty. Esim. hiuksia ei saa värjätä, koska joskus joku kuoli sen aiheuttamaan allergiseen reaktioon. Matkustaa ei saa, koska joskus joku kuoli lomamatkalla. Rakennustyömaalle ei saa mennä töihin, koska sellaisessa on joku joskus kuollut.
Onnea! Koulutettu ja fiksu pääsee nopeasti sielläkin fiksumpiin hommiin. Tuskin sinun tarvii kovin pitkään kokoonpanolinjalla yksinkertaisinta hommaa tehdä, jos työt sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Sun äitis on autisti🙂
Kuulostaa enemmän joltain ahdistushäiriöltä. Katastrofiajattelu kuuluu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Sun äitis on autisti🙂
Meidän tyttö on autisti. Ei oo yhtään sellainen kuin ap.n äiti. 😊
Voi äiti, mitä jos selität että et ole menossa mihinkään käyttöautoon huoltamaan autoja, vaan oikeasti tuolla tehtaassa ei pärjää ilman hyvää koulutusta, robotit tekee työt ja jonkun pitää osata ohjelmoida, eikä työnteko ole 2021 sukupuolesta kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Voisit seuraavaksi vastata "kuolisin paljon mieluummin kuin kävisin kanssasi tämän keskustelun"...
Vierailija kirjoitti:
Voi äiti, mitä jos selität että et ole menossa mihinkään käyttöautoon huoltamaan autoja, vaan oikeasti tuolla tehtaassa ei pärjää ilman hyvää koulutusta, robotit tekee työt ja jonkun pitää osata ohjelmoida, eikä työnteko ole 2021 sukupuolesta kiinni...
Oikeasti äitini ei edes haluaisi minun menevän yhtään mihinkään töihin vaan pitäisi löytää joku rikas ukko ja tehtailla sille lapsia.