Onko täällä ketään kenellä moottoripyörä? tai haavelet siitä?
Miehellä ihan kauhea moottoripyöräkuume. Itsellä ei ole korttia ja kaksi kertaa olen ollut kyydissä joskus 10v sitten, ja se oli silloin ihan kamalaa. Mies yrittää houkutella minuakin ajamaan kortin, jos rahaa olisi kuin roskaan niin voisihan sen tehdä vaikka ihan kokeilun vuoksi mutta kun ei ole.
Kuinka pieniä lapsia voi ja olette kyydinneet? Mies on kiertänyt pyöräliikkeitä pojan (6v) kanssa ja nyt molemmat on ihan tulessa. onko 6v aivan liian pieni, ainakin äitiä hirvittää.
Osaako joku selittää mikä siinä moottoripyöräilyssä viehättää?
Kommentit (4)
Eli nyt pyörä muisttakseni kolmatta kesää. Ja kolmas pyörä, aina vaihdettu numeroa suurempaan.. Lapset oli kyydissä jo 3v sitten, kun olivat 3 ja 5v. Istuivat silloin ja vielä viime kesänäkin kuskin edessä. Nyt niin isoja, etteivät enää mahdu eteen, joten takapaikalla menevät. Poika pian 6v. on ollut isänsä kyydissä pitkiäkin matkoja, useampia kymmeniä kilometrejä. Tyttö 8v on vetelämpi ja huonompi tasapaino, joten ollut kyydissä vain pikkumatkoja. Varusteina kunnon gore tex ajopuku, jossa vyö joka menee kuskin vyötärölle, eli ei pääse putoamaan taaksepäin ja tietenkin kunnollinen, oikean kokoinen kypärä. Vaikka lasten asut on kalliita, kannattaa sijoittaa, koska mukavuus ja turvallisuus ennen kaikkea, ja ne saa varmasti myytyä.
Itse en ole kovin innokas, mutta silloin tällöin käymme viettämässä parisuhde aikaa pyörän päällä.
Hankitaan sitten joskus eläkepäivillä uusi...
Juuri opettelin yhden tyttökaverin kanssa, joka on minua pienempi ja ajanut useita vuosia itse pyörää (osaa siis olla kyydissä oikein).
Jos olisi enemmän kuskaamiskokemusta, niin voisin ihan hyvin kuvitella vieväni siskoni 5-vuotiasta tyttöä (on kyllä toisaalta tottunut kaiken maailman ajokkien kyydissä olemiseen).
Pyöräilyssä minä pidän (siis verrattuna autolla ajoon) siitä ajoviimasta (on viileämpi), näppärämmästä käsittelystä, pääsee ruuhkissa helposti ohi ja on muutenkin ketterä vekotin. Ohittaminen on hyyyyvin paljon vaivattomampaa ja muutenkin se itsenäisyys on ihanaa.
Ja jonkun aikaa moottoripyöräilyä harrastettuani huomasin konkreettisesti toisten motoristien lojaalisuuden ja ystävällisyyden. Koskaan et joudu huoltoasemalla yksin juomaan kahviasi, mutta kukaan ei myöskään lauo likaisia iskukommentteja.
Suosittelen kaikille :D
Mies ajaa päivittäin, välillä vaan huviksi pitkiäkin reissuja. Jos 6vuotiaan ottaa kyytiin, hommatkaa kunnon varusteet hänellekkin. Pitkiä matkoja en lähtisi tuoikäisen kanssa ajamaan, mielessä käy se, että voiko lapsi nukahtaa kyytiin... Toki on olemassa " istuimia" tai semmoiset " reunat" , jotka voi pyörän asentaa.