Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin kehäteillä mahdotonta pitää turvaväliä vaikka haluaisi

Vierailija
10.03.2021 |

Aina, siis ihan aina ja heti siis välittömästi siihen väliin tulee joku kun yrität pitää turvaväliä edellä ajavaan.
Kun väliin tulee joku ja hidastat hieman että saisi turvaväliä niin heti tulee joku väliin tai takana ajava tulee vasenta kaistaa ohi ja ajaa suoraan eteesi.
Tälle ei varmaan voi mitään, tiet täynnä "audikuskeja", poliisilta toivoisi toki puuttumista tähän, voi olla käytännössä lähes mahdotonta totetuttaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, olen huomannut saman. Valvonta on hyvin hankalaa, koska liikennettä on niin paljon. Onneksi edes ne kameratolpat asennettiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen on kaahailut ja onnettomuudet sentään vähentyneet, vaikka sitäkin vastustettiin raivokkaasti alkuun.

Vierailija
2/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, olen huomannut saman. Valvonta on hyvin hankalaa, koska liikennettä on niin paljon. Onneksi edes ne kameratolpat asennettiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen on kaahailut ja onnettomuudet sentään vähentyneet, vaikka sitäkin vastustettiin raivokkaasti alkuun.

Kehä 1 siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin olen ollut huolissani rekoista, jotka jyräävät ihan kaistapäinä valtavalla massallaan perzeessä kiinni. Varsinkin kolmosella rekkoja on ja kun itse yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaan pienellä Polollani, niin kyllä pelottaa. Kyllähän tällä alta pääsee pois, mutta jos keli on kamala, niin ei halua ajaa ylinopeutta. Eilen ajoin pikkuteitä ja siellä matka sujui hyvin mukavasti ja syressittömösti, mutta aina ei ole mahdollisuus mennä pikkuteitä.

Vierailija
4/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 metriä riittää hallituksen ohjeen mukaisesti.

Vierailija
5/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin moni väittää ja ennen itsekin ajattelin niin mutta olen kyllä muuttanut mieltäni asiassa. Nykyisessä autossani on edessä ajavia autoja seuraava adaptiivinen vakionopeudensäädin joka pitää automaattisesti tietyn etäisyyden edellä ajavaan. Käytän sitä nimenomaan noilla kehäteillä koska silloin ei tarvitse itse koko ajan muutella nopeutta muun liikenteen takia mutta toisaalta ei vahingossa aja kameraan ylinopeutta.

Ja kummasti saan lähes koko ajan ajaa varsin siististi niin että edessä oleva väli pysyy siinä pitkään ilman että joku tunkee siihen. Ei siihen todellakaan ola koko ajan joku tunkemassa ja jos tuleekin niin vakkari jättää taas sen välin uudestaan tähän uuteen autoon.

Vierailija
6/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onnettomuusmääriinhän ne kamerat ei vaikuttaneet yhtään mitenkään. 

Vierailija
7/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin olen ollut huolissani rekoista, jotka jyräävät ihan kaistapäinä valtavalla massallaan perzeessä kiinni. Varsinkin kolmosella rekkoja on ja kun itse yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaan pienellä Polollani, niin kyllä pelottaa. Kyllähän tällä alta pääsee pois, mutta jos keli on kamala, niin ei halua ajaa ylinopeutta. Eilen ajoin pikkuteitä ja siellä matka sujui hyvin mukavasti ja syressittömösti, mutta aina ei ole mahdollisuus mennä pikkuteitä.

AINA on mahdollista mennä myös pikkuteitä. Vaatii vaan enemmän aikaa.

Vierailija
8/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi töihin.

Vierailija
9/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mahdotonta ole, vaikka onkin hankalaa. Pahimpia on nämä tietenkin, jotka kiilaa takaviistosta suoraan eteen (ovat vaarallisia jo siksikin, että jos on itse kiihdyttämässä niin onnettomuusriski on suuri, koska auto vain ilmestyy eteen). Kuitenkin suurin osa ryhmittyy ihan hienosti ja jopa vilkkua käyttäen. Eihän jalkaa tarvitse nostaa kuin hieman kaasulta, niin kas turvaväli on taas siinä. Ei se 80 km/ h tunnissa tarkoita, että koko ajan pitäisi ajaa just niin kovaa. 

Vierailija
10/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit pois hulluilta.

Vierailija
11/11 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin eilen, kun kehä kolmosella ajoin pienen pätkän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi