Helsingin kehäteillä mahdotonta pitää turvaväliä vaikka haluaisi
Aina, siis ihan aina ja heti siis välittömästi siihen väliin tulee joku kun yrität pitää turvaväliä edellä ajavaan.
Kun väliin tulee joku ja hidastat hieman että saisi turvaväliä niin heti tulee joku väliin tai takana ajava tulee vasenta kaistaa ohi ja ajaa suoraan eteesi.
Tälle ei varmaan voi mitään, tiet täynnä "audikuskeja", poliisilta toivoisi toki puuttumista tähän, voi olla käytännössä lähes mahdotonta totetuttaa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta, olen huomannut saman. Valvonta on hyvin hankalaa, koska liikennettä on niin paljon. Onneksi edes ne kameratolpat asennettiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen on kaahailut ja onnettomuudet sentään vähentyneet, vaikka sitäkin vastustettiin raivokkaasti alkuun.
Kehä 1 siis.
Enemmänkin olen ollut huolissani rekoista, jotka jyräävät ihan kaistapäinä valtavalla massallaan perzeessä kiinni. Varsinkin kolmosella rekkoja on ja kun itse yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaan pienellä Polollani, niin kyllä pelottaa. Kyllähän tällä alta pääsee pois, mutta jos keli on kamala, niin ei halua ajaa ylinopeutta. Eilen ajoin pikkuteitä ja siellä matka sujui hyvin mukavasti ja syressittömösti, mutta aina ei ole mahdollisuus mennä pikkuteitä.
2 metriä riittää hallituksen ohjeen mukaisesti.
Noin moni väittää ja ennen itsekin ajattelin niin mutta olen kyllä muuttanut mieltäni asiassa. Nykyisessä autossani on edessä ajavia autoja seuraava adaptiivinen vakionopeudensäädin joka pitää automaattisesti tietyn etäisyyden edellä ajavaan. Käytän sitä nimenomaan noilla kehäteillä koska silloin ei tarvitse itse koko ajan muutella nopeutta muun liikenteen takia mutta toisaalta ei vahingossa aja kameraan ylinopeutta.
Ja kummasti saan lähes koko ajan ajaa varsin siististi niin että edessä oleva väli pysyy siinä pitkään ilman että joku tunkee siihen. Ei siihen todellakaan ola koko ajan joku tunkemassa ja jos tuleekin niin vakkari jättää taas sen välin uudestaan tähän uuteen autoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta, olen huomannut saman. Valvonta on hyvin hankalaa, koska liikennettä on niin paljon. Onneksi edes ne kameratolpat asennettiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen on kaahailut ja onnettomuudet sentään vähentyneet, vaikka sitäkin vastustettiin raivokkaasti alkuun.
No onnettomuusmääriinhän ne kamerat ei vaikuttaneet yhtään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin olen ollut huolissani rekoista, jotka jyräävät ihan kaistapäinä valtavalla massallaan perzeessä kiinni. Varsinkin kolmosella rekkoja on ja kun itse yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaan pienellä Polollani, niin kyllä pelottaa. Kyllähän tällä alta pääsee pois, mutta jos keli on kamala, niin ei halua ajaa ylinopeutta. Eilen ajoin pikkuteitä ja siellä matka sujui hyvin mukavasti ja syressittömösti, mutta aina ei ole mahdollisuus mennä pikkuteitä.
AINA on mahdollista mennä myös pikkuteitä. Vaatii vaan enemmän aikaa.
Ei se mahdotonta ole, vaikka onkin hankalaa. Pahimpia on nämä tietenkin, jotka kiilaa takaviistosta suoraan eteen (ovat vaarallisia jo siksikin, että jos on itse kiihdyttämässä niin onnettomuusriski on suuri, koska auto vain ilmestyy eteen). Kuitenkin suurin osa ryhmittyy ihan hienosti ja jopa vilkkua käyttäen. Eihän jalkaa tarvitse nostaa kuin hieman kaasulta, niin kas turvaväli on taas siinä. Ei se 80 km/ h tunnissa tarkoita, että koko ajan pitäisi ajaa just niin kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin olen ollut huolissani rekoista, jotka jyräävät ihan kaistapäinä valtavalla massallaan perzeessä kiinni. Varsinkin kolmosella rekkoja on ja kun itse yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaan pienellä Polollani, niin kyllä pelottaa. Kyllähän tällä alta pääsee pois, mutta jos keli on kamala, niin ei halua ajaa ylinopeutta. Eilen ajoin pikkuteitä ja siellä matka sujui hyvin mukavasti ja syressittömösti, mutta aina ei ole mahdollisuus mennä pikkuteitä.
Samaa ajattelin eilen, kun kehä kolmosella ajoin pienen pätkän.
Ihan totta, olen huomannut saman. Valvonta on hyvin hankalaa, koska liikennettä on niin paljon. Onneksi edes ne kameratolpat asennettiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen on kaahailut ja onnettomuudet sentään vähentyneet, vaikka sitäkin vastustettiin raivokkaasti alkuun.