Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko sinulla kätilö työntänyt sormen takapuoleesi synnytyksessä

Vierailija
09.08.2006 |

- äidilläni kuulemma joka kerta 5 lasta

- sitten kaverillani (vuosimallia -83) kahden lapsen saamiseksi molemmilla

kerroilla.

- Serkkuni sanoi, että hänellä oli kanssa työnnetty

- samoin pari muuta kaveria sanonut

onko siis oikeasti miten yleistä, että synnytyksessä työnnetään avuksi sormi pyllyyn, kuitenkin sehän tarkastetaan kyllä synnytystapa-arviossa, että kait siinä joku perä on.

Itselläni tätä ei tehty

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 synnytystä takana. Ikinä ei oo niin tehty. Enkä oo kyl keltään tutultakaan kuullu, et niin olis käyny...

Vierailija
2/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan kuullut moisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole kuullutkaan vaikka on paljon lapsia tuttavilla

Vierailija
4/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä omaan anukseenikaan kajottu.

Vierailija
5/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
6/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viestini on totta joka sana, näin on tapahtunut -ap-

Vierailija
7/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei synnytyksessä, mutta alkuraskauden ultrassa lääkäri kokeili kohtua (?) peräsuolen kautta.

Vierailija
8/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: synnytyksen jälkeen tarkisti onko repeämät halkoneet peräsuolta- Onneksi ei. Toisen asteen repeämät ja episitomia.

Vierailija
9/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttämisessä keskittynyt niin täysin synnyttämiseen, kipujen kestämiseen ja ponnistamiseen.. etten varman olisi huomannut, vaikka kätilö olisi työntänyt vaikka koko nyrkkinsä mun peräreikään.

Ja onko niin väliäkään?

Pääasia, että kätilö tekee työnsä, siihen tarvittavat toimenpiteet ja kaikken huolella.

Ja pääasia, että vauvan on syntynyt, ponnistusvaihe kunnialla suoritettu ja kaikki on hyvin.

Entäs sitten, vaikka kätilö olis sormia peräreikään laittanutkin? Tuskin se huvikseen sitä on tehnyt, saadakseen jotain kiksejä...

Kolme synnytystä takana.

Vierailija
10/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletin, että ponnistusvaiheessa. Kumminkin synnytys on venyvä käsite -ap-

Vierailija
11/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysta oli jo harjoitettu päivätolkulla, ponnistettukin oli toista tuntia. Imukuppia oli laitettu vauvan päähän kolme kertaa, mutta aina se irtosi. Viimeisellä ponnistuksella avustava kätilö työnsi kätensä peräsuoleen, ja sieltä " vetämällä" auttoi lasta ulos. Tietenkin siinä oli siis välissä peräsuolen ja emättimen välinen kudos. Tuntui omituiselta, kun tunsi yht´äkkiä sormien työntyvän peräsuoleen. Eräälle tutulleni on myös tehty näin Naikkarilla joitakin vuosia sitten.

Vierailija
12/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ponnistaessani sitä vähän ihmettelin, mutta jälkeenpäin mietin että olisko syynä se ettei p**** lennä kätilön päälle vaan sinne astiaan. Mulle ei ainakaan mitään ruiskeita ehditty antaa ja sitä varmaan tuli =)

Vierailija
13/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta tikkien ompelemisen jälkeen. Kokeili siis, etteivät tikit ole menneet väärälle puolelle...

Vierailija
14/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei meinannu mahtua ulos tulemaan ja kätilö painoi peräsuolen kautta häntäluuta alaspäin ja sai näin ollen paikkoja enemmän venymään. Ja ulos tuli...

Vierailija
15/19 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli kiusallista.

Vierailija
16/19 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa ei kyllä sorkittu kakkospesää ollenkaan

Vierailija
17/19 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin pari Cytotec -tablettia peräsuoleen kun istukka ei tullut itsestään ulos. Ei kylläkään auttanut vaan istukka kaavittiin leikkaussalissa :(

Vierailija
18/19 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksan ihmetellä näitä aloituksia. Mitä ihmeen väliä? Teistä tulee meloni ulos, huudetaan ja ollan kipeitä ja te murehditte kakkaa ja peräsuoltanne?

Vierailija
19/19 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihan oikeasti tiedätte niin tarkasti mitä teille on tai ei ole tehty? Mulla ainakin molemmissa synnytykseissa paikat joko niin turtana tai sen repivän kivun vallassa ja itse lähes taju kankaalla etten yhtään voi mistään tietää mitä ne on siellä alapäässä touhunneet. Pääasia munkin mielestä että ovat tarvittavat toimenpiteet tehneet. Mut oikeesti; onko kaikki muut olleet täysin selvillä kaikesta mitä siellä tapahtuu...ihmettelen kovasti jos näin on!!!!!