Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisitkö paremmin palkatussa työssä?

Vierailija
09.03.2021 |

Tuon veroketjun innoittamana. Pärjäisitkö esim. lentokoneiden suunnittelussa, jos valitat matalaa palkkaasi helpommassa työssäsi? Jos pärjäisit, millä perusteella ja mikset valitsisi kyseistä alaa jos palkka on tärkein mittari? Jos et, miksi valitat palkastasi?

Itse en valinnut mielekästä, vaan hyväpalkkaisen alan. Teen mielekkäitä asioita jos joskus on vapaa-aikaa. En valita siitä, ettei ala kiinnosta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkatkaa veroketju, niin olis helpompi vastailla.

Vierailija
2/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkatkaa veroketju, niin olis helpompi vastailla.

Miksi sitä aloituksen kysymyksiin tarvitsee?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4076595/naiset-maksaa-vain-382-ansiotul…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin monessakin paremmin palkatussa työssä, joskaan en lentokonesuunnittelijana. Ei ole sen alan koulutusta, eikä kiinnostustakaan.

Valitan palkastani vain, jos se on työtehtäviin nähden liian huono.

Vierailija
4/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin paremmin palkatussa kuin palkattomassa työssä.

Vierailija
5/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin kyllä. Nykyisessä tehtävässä vaatimuksiin nähden liian pieni palkka. Talo pari vuotta sitten hankittu, niin en kovin kaukaa hae noita parempia tehtäviä. Korona vähän katkaisi urakehitystä, mutta kaikki aikanaan.

Vierailija
6/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaankin, jos paikan saisin.

Vierailija
8/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Koulutukseni ja henkilökohtaiset ominaisuuteni ovat ratkaisevia. Minulle käy töissä niin, että kun en saa käyttää osaamistani niin laajalti kuin olisin kykenevä, tylsistyn ja hakeudun toisaalle löytämään taas työympäristössäni parannettavaa.  En saa koetella kykyjäni tarpeeksi ja vastata työn haasteisiin täysillä.

Tekijöistä on puutetta, olen yksi heistä ja palkkataso on kuin kartellinalaista, olit vaikka parempi kuin toiset! Olen ollut yrittäjähenkinen, ajatellut työnantajan parasta, kertonut parannusehdotukseni, laskenut paljonko ehdotuksillani säästäisimme, mutta niin kauan, kuin jatkan juuri tätä työtä, palkkani ei nouse, koska muillakaan ei nouse.

He tekevät samalla työsopimuksella kuin minä töitä, mutta eivät kerro työnantajalle, miten voitaisiin parantaa toimintaa käytännön tasolla. Jopa ammattiliitto on estänyt työn järkeistämistä (vertaa paperitehtaiden tuotantoprosesseihin, siellä on saatu sovittua paremmat ehdot, kun on joustettu tuotannon vaatimusten mukaisesti) .

Myös alallani tarvittaisiin hivenen poikkeava työaikasopimus ja korkeampi palkkataso, jolla saataisiin enemmän myös viivan alle eli tulosta. Kun voisin omalla työlläni säästää monin verroin kuukausipalkkani verran enemmän työnantajalle kuin tällä hetkellä voin, olisi työnantajalla varaa maksaa työstä enemmän myös minulle. 

Työnantaja ilmoitti, että ei voi suostua sinällään loistavaan ehdotukseeni, koska liitto vastustaisi. Työt olisi järkevää järjestää tosin, mutta se ei siis sovi. Aika pattitilanne!

Vierailija
9/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/11 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up