"Ilmoituksen kuvat eivät ole tästä asunnosta."
"Kuvat toisesta vastaavasta kohteesta." "HUOM kuvat ei tästä asunnosta."jne.
Miksi ne kuvat on sitten pitänyt laittaa sen asunnon ilmoitukseen? Asiakas haluaa lämpimikseen katsella jonkun ihan toisen asunnon kuvia ilmoitusta lukiessaan? Ymmärrän uudiskohteiden kohdalla, joissa valmistuu paljon asuntoja samalla pohjalla ja pintamateriaaleilla, mutta en muuten. Pienen yksiön ilmoitukseen vaan kuvat virtuaalistailatusta tilavasta kaksiosta? Miksi?
Kommentit (19)
Joo, tuota harrastetaan nimenomaan uudiskohteiden kohdalla. Onhan se toki hankala ottaa kuvia asunnosta, jonka paikalla mahdollisesti kasvaa vielä puita tai on pelkkä monttu ja kaivinkone.
Niissä myyntikuvissa on aina ikkunoista vehreät näkymät vaikka todellisuudessa on vastapäisen talon seinä.
Uudiskohteidenkin kohdalla on tosi ärsyttävää, kun klikkaat auki tietyn asunnon ilmoituksen ja sitten virtuaalikuvat ovat aivan muunlaisesta asunnosta. Jos avaan ilmoituksen kaksiosta, mua kiinnostaa se kaksio eikä saman yhtiön yksiö tai kolmio!
Vierailija kirjoitti:
Uudiskohteidenkin kohdalla on tosi ärsyttävää, kun klikkaat auki tietyn asunnon ilmoituksen ja sitten virtuaalikuvat ovat aivan muunlaisesta asunnosta. Jos avaan ilmoituksen kaksiosta, mua kiinnostaa se kaksio eikä saman yhtiön yksiö tai kolmio!
No tämä myös. Vaikka periaatteessa olisi "sama" asunto, niin myös ikkunoiden suunta, asuinkerros jne vaikuttaa todella paljon valon ja tilan tuntuun. Jos otat kuvat ylimmän kerroksen kaksiosta ja laitat ne katutason kämpän ilmoitukseen, niin onko se vastaava asunto?
Kesä, aurinko paistaa, avarat vehreät näkymät ja iso parveke kivasti kalustettuna. Keittiössä on tilaa vaikka ruokapöydälle ja isoon olkkariin mahtuu kunnon löhösohva divaanipäädyllä. Koko asunnossa on tilaa, valoa, ilmavuutta.
Eli mielikuvamarkkinointia. Asunnonostajalla on mahdollisuus korkeintaan pieneen yksiöön jossa ei ole parveketta, ei neliöitä eikä etenkään tilaa taikka valoa. Ostopäätös saattaa silti olla jo tehtynä, koska ostaja näkee itsensä siinä valoisassa ja tilavassa asunnossa.
Itsekin katsoin hiljattain uutuuskohteen esitettä. "Kuvat ei tästä kohteesta". Ahaa. Mutta kun olen tästä kohteesta kiinnostunut, en jostain kolme vuotta sitten rakennetusta kohteesta, jossa oli aivan eri pohjat ja materiaalit. Kyse ei ollut edes mistään tuliterästä uutuuskohteesta vaan sen havainnekuvat olisi ehtinyt teettää jo hyvän aikaa. Noh, minä siirryin muualle koska haluan nähdä edes havainnekuvat oikeasta kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kesä, aurinko paistaa, avarat vehreät näkymät ja iso parveke kivasti kalustettuna. Keittiössä on tilaa vaikka ruokapöydälle ja isoon olkkariin mahtuu kunnon löhösohva divaanipäädyllä. Koko asunnossa on tilaa, valoa, ilmavuutta.
Eli mielikuvamarkkinointia. Asunnonostajalla on mahdollisuus korkeintaan pieneen yksiöön jossa ei ole parveketta, ei neliöitä eikä etenkään tilaa taikka valoa. Ostopäätös saattaa silti olla jo tehtynä, koska ostaja näkee itsensä siinä valoisassa ja tilavassa asunnossa.
Itsekin katsoin hiljattain uutuuskohteen esitettä. "Kuvat ei tästä kohteesta". Ahaa. Mutta kun olen tästä kohteesta kiinnostunut, en jostain kolme vuotta sitten rakennetusta kohteesta, jossa oli aivan eri pohjat ja materiaalit. Kyse ei ollut edes mistään tuliterästä uutuuskohteesta vaan sen havainnekuvat olisi ehtinyt teettää jo hyvän aikaa. Noh, minä siirryin muualle koska haluan nähdä edes havainnekuvat oikeasta kohteesta.
Aivan. Mutta siinäkin voidaan mennä liian pitkälle, kun luodut mielikuvat ei millään tavalla vastaa kohdetta jota ollaan myymässä.
Toinen oma lukunsa ovat nämä yleistyneet virtuaalistailaukset ja virtuaaliremontit. Ymmärrän sen että uudiskohteiden kohdalla käytetään tietokoneella luotuja mallikuvia, mutta että vanha asunto laitetaan photaroimalla uusiksi ja kalustetaan virtuaalisesti?
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuota harrastetaan nimenomaan uudiskohteiden kohdalla. Onhan se toki hankala ottaa kuvia asunnosta, jonka paikalla mahdollisesti kasvaa vielä puita tai on pelkkä monttu ja kaivinkone.
Joo, mutta tänään katsoin viime vuonna valmistuneen talon jäljelläolevia asuntoja. Niiden myyntikuvina oli osaksi juuri noita: kokonaanntoisesta asunnosta, viitteellisiä tai virtuaalikuvia.
Minulle tuli vastaan ilmoitus, jossa oli kuvat kaksiosta, vaikka ilmoituksessa vuokrattiin yksiötä. "Huom. kuvat ovat malliasunnosta, joka on kaksio".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuota harrastetaan nimenomaan uudiskohteiden kohdalla. Onhan se toki hankala ottaa kuvia asunnosta, jonka paikalla mahdollisesti kasvaa vielä puita tai on pelkkä monttu ja kaivinkone.
Joo, mutta tänään katsoin viime vuonna valmistuneen talon jäljelläolevia asuntoja. Niiden myyntikuvina oli osaksi juuri noita: kokonaanntoisesta asunnosta, viitteellisiä tai virtuaalikuvia.
Näitä näkyy käytettävän muissakin kuin vasta tekeillä olevissa kohteissa. Luulisi että siinä pedataan pelkkää pettymystä kun käytetään ihan eri asunnon kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli vastaan ilmoitus, jossa oli kuvat kaksiosta, vaikka ilmoituksessa vuokrattiin yksiötä. "Huom. kuvat ovat malliasunnosta, joka on kaksio".
Joo, sama. Toki tilavasta ja avarasta kaksiosta saa parempia kuvia.
Hupaisinta oli huomata, miten kahta talon eri päissä olevaa ökyasuntoa myydään. (Sanon öky, koska ovat ylimmän kerroksen asuntoja, toinen kaksikerroksinen loft).
Toisen parvekeelta, sieltä avautuvista maisemista ja jopa pikkuikkunan näkymästä on paljon kuvia, sillä ne aukeavat joelle. Toki vain tietystä kulmasta katsottuna; vastapäätä on toisen talon seinä ja ikkunat 20 m päässä.
Toisen asunnon partsilta on vain ovelta otettu epämääräinen kuva, josta ei käy ilmi lainkaan, mitä parvekkeelta näkyy. No ei ihme, kun siellä on luonnossa massiivinen, korkea teleantennitorni 5G-laatikkoineen! Ja sen alla wanhan puutalon harmaata peltikattoa.
Noita mainoskuvia pitää katsoa sillä silmällä, että mitä EI näytetä. The devil is in the details
Vierailija kirjoitti:
Hupaisinta oli huomata, miten kahta talon eri päissä olevaa ökyasuntoa myydään. (Sanon öky, koska ovat ylimmän kerroksen asuntoja, toinen kaksikerroksinen loft).
Toisen parvekeelta, sieltä avautuvista maisemista ja jopa pikkuikkunan näkymästä on paljon kuvia, sillä ne aukeavat joelle. Toki vain tietystä kulmasta katsottuna; vastapäätä on toisen talon seinä ja ikkunat 20 m päässä.
Toisen asunnon partsilta on vain ovelta otettu epämääräinen kuva, josta ei käy ilmi lainkaan, mitä parvekkeelta näkyy. No ei ihme, kun siellä on luonnossa massiivinen, korkea teleantennitorni 5G-laatikkoineen! Ja sen alla wanhan puutalon harmaata peltikattoa.
Noita mainoskuvia pitää katsoa sillä silmällä, että mitä EI näytetä. The devil is in the details
Ehkä se näkyy sitten hinnoissa, että toisen näkymät ovat vastapäiseen taloon?
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei ole päästy?
Miksi sitten ei vaan laita ilmoitusta jossa kuvat talosta ulkoa tai ei kuvia? Tosi hämmentävää laittaa ihan eri asunnon kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Uudiskohteidenkin kohdalla on tosi ärsyttävää, kun klikkaat auki tietyn asunnon ilmoituksen ja sitten virtuaalikuvat ovat aivan muunlaisesta asunnosta. Jos avaan ilmoituksen kaksiosta, mua kiinnostaa se kaksio eikä saman yhtiön yksiö tai kolmio!
Totta tämäkin. En muista minkä rakennuttajan kohteesta katsoin kuvia viimeksi ja halusin nähdä nimenomaan mihin olivat laittaneet keittiön yksiöön. Tietenkään mallikuvia talossa myynnissä olevista yksiöistä ei ollut.
En ole koskaan kuullut tuosta muiden kun uudiskohteiden kohdalla. Aika hämmentävää jos vanhempaa kohdetta myydään noin.