Ääni pääni sisällä moittii minua koko ajan ja uskon kaikkien puhuvan pahaa minusta
Kuulen koko ajan pääni sisällä äänen, joka kertoo, miten tyhmä, ruma, huono, kelpaamaton ja vastenmielinen ihminen olen. Kuulen myös, miten kaikki vastaantulijat ajattelevat minusta samaa. Uskon, että kaikki vihaavat minua. Irtisanoin itseni töistä, koska kuulin pääni sisällä esimiesten ja työkavereiden puhuvan minusta pahaa ja pitävän minua huonona työntekijänä. Olen jättänyt terveysasioita hoitamatta, koska uskon, etten ansaitse hoitoa. Pelkään lääkärien ajattelevan, että mitä tuokin tulee tänne tuhlaamaan verovaroja.
Mikä minua vaivaa?
Kommentit (5)
Varmaan koulukiusaajat 20-25 vuoden takaa. Siitä on kauan, mutta en keksi muitakaan.
Pelkään, että olen sairastumassa skitsofreniaan tai muuhun vakavaan mielenterveyden ongelmaan.
Mieleen tulee lähinnä kysyä kenen sanoja mielessäsi toistat. Kuka on se henkilö, jonka moittivat sanat ovat jääneet päähäsi niin tehokkaasti, että toistat niitä nyt jo automaatilla antaen sanoille tehoa vielä vuosien jälkeenkin?