Tajusin tänään, että näytän ihan kamalalta
Olen kurppa. Vanha kurppa. Vanha, tyylitön kurppa jolla on vain löysää ihoa ja hapsottava tukka. Vanhat, epäsopivat vaatteet aina päällä.
Masentavaa. Mutta ei ole aikaa eikä jaksamista tehdä asialle mitään.
Kommentit (28)
itellekkin tulee parempi olo kun hiukan siistiytyy,
saati sitten milta naytat muiden silmissa...
Olen väsynyt aamulla kun herään, päivällä töissä ja illalla kotona. Lapset tarhasta haettuani teen ruuan, kotihommat ja HETI kun voin, kaadun tiskirättinä sänkyyn ja taas seuraavana päivänä sama alkaa alusta. Missä välissä kävisin vaateostoksilla? Missä välissä jaksaisin kiinnostua niin paljon, että ihan kampaajalle asti?
Pitääköhän tässä lääkäriin mennä.. Voiko tämä väsymys olla normaalia enää?
ap
Voi olla jokin kemiallinen epätasapaino aivoissa... hoituu lääkkeillä.
netistä nyt selailemaan anttilat, hm:t ja ellokset läpi. Saat tilattua vaikka kotiovelle. Uusien vaatteiden innostamana tilaat sen kampaajan. Älä anna itsesi rupsahtaa!
Olen ollut aika pitkään jo väsynyt, mutta muutaman vuoden sain kuitattua sen lasten yöheräilyillä, myöhemmin jatkuvien korvatulhedusten vuoksi heräilyillä...mutta nyt ei kyllä pitäisi olla mitään syytä.
Nukun vähintään 6 tuntia katkeamatonta unta joka yö. Enimmäkseen nukun klo 22- 06, mutta jos noita 8 tunnin yöunia on vaikka viikko putkeen, olen aivan naatti ja tunnen, että on hirveä univelka.
En muista, milloin viimeksi olisin tuntenut itseni levänneeksi. Vaikka nukun pitkät yöunet, olen aamulla silti väsynyt. Viime yönä nukuin melkein 10 tuntia, ja olen ollut koko päivän aivan väsynyt. Nytkin sinnittelen silmät ristissä hereillä vain pakon sanelemana.
Kertokaa, eikö muilla ole tällaista?
ap
Oletko varma, että veriarvosi on kunnossa? Saatko ruuasta kaikki vitamiinit ja tarvittavat ravintoaineet? Syötkö oikein (ei siis liikaa nopeasti verensokeria nostavia ruokia)? Juotko tarpeeksi?
Postimyynnistä ostamisessa on riskinsä. Kuvastossa vaate näyttää ihanalta (ja kaupan rekissä), mutta kun sen päälle nykäisee, muuttuu ihastus raivoksi. Lumppu kuin lumppu tahtoo näyttää päälläni kamalalta. Inhoan vatteiden ostamista, koska inhoan katsoa itseäni peilistä kun koskaan vaatteet eivät näytä istuvan päälläni. Aina on lahkeet liian pitkät ja takamuksesta kiristää ja makkarat tursuaa.
Sitten tulen kiukkuiseksi ja marssiin kaupasta ulos kirosanoja puhisten enkä osta mitään. Postimyyntivaatteille kävisi luultavasti samoin.
Juu, pessimististä puhetta, mutta tunnen itseni ja kroppani. Jos saisin viritettyä itselleni edes joskus levänneen ja positiivisen olon, olisi ihan mukavaa lähteä vaateostoksille. Mutta väsyneenä ja allapäin se on aivan turhaa. Myös kotiostoksilla ollessa.
ap
samaa vaatetta pari eri kokoa, helppoa sovittaa kotona ja lähettää sopimattomat takaisin. Ite oon peruspersjalka suomalainen ja tuolla käytännöllä ihan hyviä ostoja tehnyt postimyynnin kautta. -6-
En ole varma veriarvoistani. Täytynee tilata varmuuden vuoksi lääkäriaika ja pyytää tarkistuttamaan veriarvot ja esim. kilpirauhasen vajaatoiminta jne.
Syön terveellisesti ja monipuolisesti, uskon että juonkin aivan normaalit määrät. Painoindeksi on 25.4 , elämäntapani on enemmänkin liikunnallinen kuin sohvaperuna-osastoa. Siis sen verran, mitä tässä olossa jaksan liikkua :) Lasten kanssa yritän väkisin raahautua metsään ja pihalle, kun en kehtaa niitä töllön ääressäkään istuttaa.
ap
...syömättä joksikin aikaa. Noin neljä päivää riittää. VARMASTI PIRISTYT!!!
KOKEMUSTA ON.
No katsos kun. Syy, miksi en haluaisi tilata postimyynnistä on se, että en halua pettyä.
Kuvastossa (olen niiin usein katsellut esim. Hobby hallin kuvastoa ja huokaillut) vaatteet näyttävät kivoilta. Mutta en usko, että ne näyttävät hyvältä minun päälläni! Tilaan laatikollisen tavaraa ja sitten saan kaiken palauttaa ja kiukut päälle.
Onhan tämä selittelyä, mutta totta myös. Voisin tilata ihan hyvin, mutta en halua kun olen pesunkestävä pessimisti :D No...ehkä voisin harkita ja ehkä tilatakin...kokeilla kuitenkin.
ap
Anteeksi nyt, mutta kuulostaa naurettavalta.
Elimistö tarvitsee hiilihydraattejakin. Syön paljon vihanneksia, hedelmiä, maitotuotteita ja lihaa, hiilihydraatteja on syömisissäni vain pieni osa. En voi mitenkään uskoa, että karppaus pelastaisi minut väsymykseltä.
ap
sitten hometta.
Vaikutat kaikin puolin pirtsakalta. Ainakin elämäntapasi puoltaisi sitä. Veri kannattaa tsekata. Mutta kyllä nukkuminen on myös tärkeää. Ota nukkumiskuuri. Pyri nukkumaan muutama yö - neljä riittää - perätysten vaikkapa 10 tuntia. Pyydä mies ja MML apuun, että siinä onnistut.
Kerro miten meni!!
... pessimismiin kaatumis juttu. Sitä sattuu, ei siihin kuole. SInun pitää vain rohkeasti muutta elmänasenteesi. Siis ajattelet kaikesta myönteisesti. Se on nimittäin kaiken menestymisen perusta. Kukaan pessimisti ei ole koskaan menestynyt, rikastunut tai muuten vaan tullut onnelliseksi. Tee koe: ole muutama päivä vain OPTIMISTINEN - neljä riittää. Ja hupsista SE JÄÄKIN PÄÄLLE JA kaikki ongelmat ovat ratkaistu.
että voit jopa yllättyä positiivisesti :)!? Okei okei, pessimisti... Toivottavasti saat jostain vähän uutta potkua, suustasi vaikutat olevan hyvinkin pitrsakka ;). Hyvää jatkoa ja voimia! -6-
Enimmäkseen olen realisti. Sitten pessimisti, mutta viimeiseksi kuitenkin optimisti. Eli: näen asiat sellaisina kuin en ovat, mutta pessimistisessä valossa. Kuitenkin osaan ajatella että vieläkin huonommin voisi olla (optimisti!) :D
Suustani voin olla pirteä (vielä kun saa anonyymisti jutustella), mutta näkisittepä minut tässä koneen ääressä! Onneksi ei ole webkamerayhteyttä...kaatuisitte rullaavien toimistotuolienne kanssa joka ikinen. Näytän kaikkea muuta kuin pirteältä.
ap
jonka syyksi ilmeni sarkoidoosi. Väsymys ei ollut ainoa oire, mutta se aiheutti eniten haittaa. Olin lapsen (2v) kanssa kotona, mutta aamuisin sängystä pääseminen oli tuskaisen vaikeaa, päiväunet otin pojan kanssa joka päivä, eikä kotitöiden tekemisestä voinut puhuakaan. Väsymystä kesti lähemmäs vuoden ja se alkoi helpottaa vasta kun sen aiheuttanut vaivakin helpotti. Monille tutuille oli vaikea ymmärtää kuinka paljon väsymys voi vaikuttaa elämänlaatuun, mutta tuon kokemuksen jälkeen minä tiedän.
koko talven kamala väsymys. Toukokuussa meni niin pahaksi, että nukahdin jopa kun olin sanomassa lapselle hyvää yötä. Aivan kesken kaiken saatoin nukahtaa ihan hetkessä.
Todettiin sitten kilpirauhasen liikatoiminta ja lääkitys hieman helpottanut, ei kylläkään tarpeeksi. :(
Tiedän kuinka voimia vievää jatkuva väsymys voi olla, eikä sitä ole helppo kenellekkään selittää.
Tämä todella vaikuttaa elämänlaatuun!
En jaksa innostua mistään. Ajattelen vain sitä, milloin pääsen taas nukkumaan ja olemaan yksin (jotta saan vaan maata). Unohtelen asioita, tuntuu, että en selviydy yksinkertaisimmistakaan hommista. Siivoaminenkin on ylivoimaista. Tuntuu, että minun vuorokaudessani ei ole tarpeeksi tunteja vetää perhettä js itseäni edes rimaa hipoen yli!! Ja todellakaan en silitä alkkareita ja kiillota laatikoiden nuppeja...
ap
Tilasin tänään kampaajan. Ostin kuntosalikortilleni lisää kautta, nyt on kuntoilut maksettu vuoden loppuun. Kävimme kaupoilla katselemassa vaatteita ja ostinkin jotain (mustat pitkät housut, konservatiivinen neule ja sellanen raitapaita).
Jos minä kykenen tähän hurjaan muodonmuutokseen, niin kykenet sitten sinäkin! :)