Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vasomotorinen nuha, onko täällä muita, joilla sama vaiva?

Vierailija
08.03.2021 |

Voi mennä monta kuukautta, jopa vuosia, ettei mitään vaivas ja sitten alkaa kauhea aivastelu ja nenän vuotaminen. Kyse ei siis flunssasta eikä allergiasta vaan jostain hiton sisäsyntyisestä reaktiosta. Välillä parempia päiviä ja sitten taas karseita. Nenän alus rikki pyyhkimisestä. Onko tähän mitään helpotusta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei valitettavasti ole noita oireettomia kausia lainkaan. Jatkuva nuha on kestänyt jo 50 vuotta. Olenkin keksinyt itselleni diagnoosin: happpiallergia.  

Vierailija
2/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa Avamys-nenäsuihke resepti lääkäriltä. Ja elämä jatkuu taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mutta vaivaan saatu nenäsuihke auttaa ällistyttävän hyvin.

Vierailija
4/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Atrovent nasal -niminen lääke. - 3

Vierailija
5/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eikä lääkärin määräämistä nenäsuihkeista ole ollut apua. Nenä vuotaa koko ajan ja maskin kanssa hankalaa kun niistää pitäisi. Kesällä lämpimällä ilmalla ei vuoda niin paljoa .

Vierailija
6/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi nasomotorinen, eikä vasomotorinen tuo taudin nimi? :)

Vierailija
7/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olisi nasomotorinen, eikä vasomotorinen tuo taudin nimi? :)

No ei, vaikka se ehkä looginen nimi olisikin :)

Vierailija
8/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu vaiva vaivaa.

Vierailija
9/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eikä lääkärin määräämistä nenäsuihkeista ole ollut apua. Nenä vuotaa koko ajan ja maskin kanssa hankalaa kun niistää pitäisi. Kesällä lämpimällä ilmalla ei vuoda niin paljoa .

Oletko kokeillut tuota avamysia? Minulla auttoi parin päivän sisällä ja pystyn nykyään esimerkiksi nukkumaan koko yön kun en enää herää siihen että hukun räkään.

Vierailija
10/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille, suihketta pitääkin kokeilla.

Vierailija
11/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ympäri vuoden käytössä antihistamiini +kortisoninenäsuihke. Ei nämäkään auta pakkasella yhtään ja esim kaikki rasitus saa nenän vuotamaan. 

Vierailija
12/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt sille nimeä, mutta minulla on tuollaista. Vain ulkona tosin.

Vierailija
13/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut tuota avamysia? Minulla auttoi parin päivän sisällä ja pystyn nykyään esimerkiksi nukkumaan koko yön kun en enää herää siihen että hukun räkään.

Olen kokeillut, samoin tuota Atrovent nasalia mutta nenä vuotaa silti yhtenään.

Vierailija
14/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni. Vois kuvitella ettei yks "pikku nuha" haittaa mutta kyllä se tekee elämästä helevettiä. En voinut edes sanomalehteä lukea kun siinä on joku haju joka sai nenän ekaks kirvelemään ja sitten vuotamaan kuin niagara.

Vierailija
15/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atroventin annosta voi nostaa kuuteen vrk,

Vierailija
16/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atrovent nasalia pitääkin käyttää aika kauan, jopa viikkoja, ennen kuin auttaa kunnolla. Pelkkä kokeilu ei riitä.

Vierailija
17/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut koko ikäni. Lisänä nenän kutinaa. Niin ärsyttävää. 🤧

Vierailija
18/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaista ihmistä olekaan, jolla ei nenä ala vuotaa syödessä ja lämpötilan vaihtuessa tai mene nenä tukkoon nukkuessa (sieraimet vuorottelevat).

Vasomotorinen nuha ei ole niinkään häiriö kuin normaalia. Limakalvot kovilla ilmaa hengittäessä.

Vierailija
19/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sellaista ihmistä olekaan, jolla ei nenä ala vuotaa syödessä ja lämpötilan vaihtuessa tai mene nenä tukkoon nukkuessa (sieraimet vuorottelevat).

Vasomotorinen nuha ei ole niinkään häiriö kuin normaalia. Limakalvot kovilla ilmaa hengittäessä.

Sanoo henkilö, joka ei tiedä asiasta mitään.

Vierailija
20/22 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäsuihkeet nostavat verenpainetta, joten olen ottanut sen asenteen, että "antaa valuu vaan".