Vasomotorinen nuha, onko täällä muita, joilla sama vaiva?
Voi mennä monta kuukautta, jopa vuosia, ettei mitään vaivas ja sitten alkaa kauhea aivastelu ja nenän vuotaminen. Kyse ei siis flunssasta eikä allergiasta vaan jostain hiton sisäsyntyisestä reaktiosta. Välillä parempia päiviä ja sitten taas karseita. Nenän alus rikki pyyhkimisestä. Onko tähän mitään helpotusta?
Kommentit (22)
Käy hakemassa Avamys-nenäsuihke resepti lääkäriltä. Ja elämä jatkuu taas.
Mulla on, mutta vaivaan saatu nenäsuihke auttaa ällistyttävän hyvin.
Mulla on Atrovent nasal -niminen lääke. - 3
Mulla on eikä lääkärin määräämistä nenäsuihkeista ole ollut apua. Nenä vuotaa koko ajan ja maskin kanssa hankalaa kun niistää pitäisi. Kesällä lämpimällä ilmalla ei vuoda niin paljoa .
Ettei vaan olisi nasomotorinen, eikä vasomotorinen tuo taudin nimi? :)
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olisi nasomotorinen, eikä vasomotorinen tuo taudin nimi? :)
No ei, vaikka se ehkä looginen nimi olisikin :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eikä lääkärin määräämistä nenäsuihkeista ole ollut apua. Nenä vuotaa koko ajan ja maskin kanssa hankalaa kun niistää pitäisi. Kesällä lämpimällä ilmalla ei vuoda niin paljoa .
Oletko kokeillut tuota avamysia? Minulla auttoi parin päivän sisällä ja pystyn nykyään esimerkiksi nukkumaan koko yön kun en enää herää siihen että hukun räkään.
Kiitos vastanneille, suihketta pitääkin kokeilla.
Itsellä ympäri vuoden käytössä antihistamiini +kortisoninenäsuihke. Ei nämäkään auta pakkasella yhtään ja esim kaikki rasitus saa nenän vuotamaan.
En tiennyt sille nimeä, mutta minulla on tuollaista. Vain ulkona tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut tuota avamysia? Minulla auttoi parin päivän sisällä ja pystyn nykyään esimerkiksi nukkumaan koko yön kun en enää herää siihen että hukun räkään.
Olen kokeillut, samoin tuota Atrovent nasalia mutta nenä vuotaa silti yhtenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni. Vois kuvitella ettei yks "pikku nuha" haittaa mutta kyllä se tekee elämästä helevettiä. En voinut edes sanomalehteä lukea kun siinä on joku haju joka sai nenän ekaks kirvelemään ja sitten vuotamaan kuin niagara.
Atroventin annosta voi nostaa kuuteen vrk,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atrovent nasalia pitääkin käyttää aika kauan, jopa viikkoja, ennen kuin auttaa kunnolla. Pelkkä kokeilu ei riitä.
Minulla ollut koko ikäni. Lisänä nenän kutinaa. Niin ärsyttävää. 🤧
Ei kai sellaista ihmistä olekaan, jolla ei nenä ala vuotaa syödessä ja lämpötilan vaihtuessa tai mene nenä tukkoon nukkuessa (sieraimet vuorottelevat).
Vasomotorinen nuha ei ole niinkään häiriö kuin normaalia. Limakalvot kovilla ilmaa hengittäessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sellaista ihmistä olekaan, jolla ei nenä ala vuotaa syödessä ja lämpötilan vaihtuessa tai mene nenä tukkoon nukkuessa (sieraimet vuorottelevat).
Vasomotorinen nuha ei ole niinkään häiriö kuin normaalia. Limakalvot kovilla ilmaa hengittäessä.
Sanoo henkilö, joka ei tiedä asiasta mitään.
Nenäsuihkeet nostavat verenpainetta, joten olen ottanut sen asenteen, että "antaa valuu vaan".
Minulla ei valitettavasti ole noita oireettomia kausia lainkaan. Jatkuva nuha on kestänyt jo 50 vuotta. Olenkin keksinyt itselleni diagnoosin: happpiallergia.