Eroon kahviriippuvuudesta
Miten? Väsymys on sitä luokkaa, että oikeesti silmät ei pysy auki.
Kommentit (14)
Jätin kerta heitolla pois. Yllätyin ettei tullut mitään päänsärkyjä, mutta mielihalun kanssa piti vaan sinnitellä muutaman päivän.
Elämäni pahimmat päänsäryt olen saanut kun olen lopettanut. Lisäksi elämä ilman kahvia oli uskomattoman masentavaa ja ilotonta ja en saanut MITÄÄN aikaiseksi. Tosin uskon kyllä että elämä muuttuisi paremmaksi jos siitä kofeiinista jaksaisi olla erossa pidemmän aikaa. Jotkut netissä ovat sanoneet että on kestänyt jopa puoli vuotta tai pidempäänkin että on elämä alkanut taas hymyilemään. Se on rajua ainetta tuo kofeiini.
Vierailija kirjoitti:
Jätin kerta heitolla pois. Yllätyin ettei tullut mitään päänsärkyjä, mutta mielihalun kanssa piti vaan sinnitellä muutaman päivän.
Ei tee mieli kahvia, mutta olo on niin sumuinen, etten pysty tekemään mitään. Oon juonu nyt yhden muumimukillisen kahvia iltapäivällä, aiemmin join kolme heti aamusta.
Vieroitus kannattaa aloittaa sellaisessa tilanteessa, jossa voit nukkua niin paljon kuin sielu sietää.
Eli lakkaat vaan juomasta kahvia. Nukut väsymyksen pois. Jos päänsärky äityy niin pahaksi, ettet pärjää, juo kuppi teetä.
Oma kokemukseni on, että kofeiinipäänsärky kestää 2-3 päivää. Sitten helpottaa. Joskus nuorempana join päivittäin kahvia, mutta sitten lopetin. Nykyisin, jos juon yhdenkin kupillisen kahvia, tulee 3 vrk kuluttua päänsärky, johon ei auta särkylääkkeet. Ensimmäinen päivä on pahin, ja silloin juon "loiventavaksi" kupin mustaa teetä.
Paljon helpompaa kuin esim. tupakoinnin lopettaminen mutta samat säännöt pätevät. Lopetat ja sitten vaan sinnittelet. Siitä se ajan mittaan helpottaa ja kyllähän aikuiselta ihmiseltä pitää sen verran tahdon voimaa löytyä. Valittamisesta ja asian märehtimisestä ei ole mitään hyötyä.
Mikä syy on lopettaa kahvin juonti. Tutkimuksissa useita terveyshyötyjä, ei mitään vaarallista.
Illalla pitää juoda kahvia vielä klo 17-18.Jos en juo aamulla pientä päänsärkyä.
Päänsärky loppuu heti kun juon kupin kahvia.Olen juonut kahvia noin 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä syy on lopettaa kahvin juonti. Tutkimuksissa useita terveyshyötyjä, ei mitään vaarallista.
Uniongelmat, sydämentykytys, ahdistus, ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniongelmat, sydämentykytys, ahdistus, ripuli.
Unohdin hampaiden värjäytymisen.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin vaihdevuosien takia ja sen vaikutuksesta hikoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Paljon helpompaa kuin esim. tupakoinnin lopettaminen mutta samat säännöt pätevät. Lopetat ja sitten vaan sinnittelet. Siitä se ajan mittaan helpottaa ja kyllähän aikuiselta ihmiseltä pitää sen verran tahdon voimaa löytyä. Valittamisesta ja asian märehtimisestä ei ole mitään hyötyä.
Tupakoinnin lopettaminen oli lastenleikkiä tähän verrattuna. Sen lopetin kertaheitolla.
Ap
Nuku tarpeeksi ja syö tarpeeksi. Ihan turha yrittää jättää kofeiinia pois, jos yrität korvata sillä univajetta ja nälkää.
Kahvistahan on löydetty tieteellisiä todisteita myös sen terveellisyydestä.
Mutta mikään, jota käytetään liikaa, ei ole hyväksi. Oli se sitten mitä tahansa, vaikka vettä.
Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että vähentäminen kannattaa tehdä pienissä erin, eli yksi kupillinen päivässä.
Vähennä 1 kuppi päivässä tai puolikas, välillä ehkä pysyen pari päivää samassa. Vieroitusoireet tuntuvat tosin olevan hyvin yksilöllisiä, jotkut voivat lopettaa kahvin kuin seinään, mutta tuolla tavalla ei kovin pahasti häiritse, vähän ehkä väsyttää.