Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Espanjaan enää matkustaa? Tuli mieleen tuosta kadonneet sarjasta. Jos siellä Espanjassa joutuu sairaalaan,

Vierailija
08.03.2021 |

ei oo hyvät oltavat eikä kukaan suostu puhumaan englantia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne lomalle mennä, mutta jos jotain sattuu niin älä missään nimessä jää sinne sairaalaan. Katso että vakuutukset on kunnossa. Espanjassa on ihan tunnetusti huonot lääkärit ja minulla on 3 tuttavaa saanut invaliditeetin Espanjalaisen kirurgin leikkauksesta. Suomessa yrittivät tehdä korjausleikkauksen, mutta ei enää auttanut.

Vierailija
2/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan korona-aikana.

Vierailija
4/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on 3 tuttavaa saanut invaliditeetin Espanjalaisen kirurgin leikkauksesta.

Epäilemättä...

Vierailija
5/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espanjassa. Minulla ei ole mitään ongelmia minkään suhteen ja pyrin nauttimaan maan hyvistä puolista, vaikka koronan takia onkin rajoitetumpaa. Toisaalta osaankin espanjaa sujuvasti.

Vierailija
6/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on riski matkustaa yksin mihin tahansa maahan jonka kieltä ei osaa ja byrokratiaa ei tunne, vaikka olisi ihan perusterve ja vakuutukset kunnossa.

Vierailija
7/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo...

Vakuutus on todella tärkeä, mutta onnettomuuden tullessa, sut voidaan viedä mihin tahansa kunnalliseen sairaalaan.

Mulle kävi näin. Ajoin kolarin Espanjassa ja mut vietiin kaupungin sairaalaan. Hirvee läävä! Menetin tajuntani monta kertaa, kun ronkkivat jalkaani, josta siis luu paistoi pihalle. Muistan kun jo siinä vieressä poltti tupakkaa. En päässyt edes vessaan kun jalka meni, ruokaa ei käytännössä ollut ollenkaan. Onneksi mulla oli kaveri, joka tuli autolla mut sieltä hakemaan. Pyörätuolissa auton viereen ja sitten mut kammettiin autoon. Haettiin vakuutuksen oma yksityislääkäri ja pääsin hoitoon, mutta se lääkäri halusi pestä kätensä ja lähetti mut Suomeen. 

Ilman kaveria mulla ei olisi enää jalkaa, hengestä en tiedä.

Vierailija
8/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on todella tujut lääkekuuritkin. Ystävä sairastu heti ensimmäisenä päivänä ja oli koko loman pihalla kun lumiukko. Kai sille annettiin joku hevoskuuri.

Vierailija
9/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kommenteista näkee sen, että kielitaito on avainasemassa.

Kielitaidotonta tolloa voi vetää höplästä miten lystää. Kun taas osaa keskustella sivistyneesti paikallisella kielellä ja vielä sujuvasti ja virheettä, niin kohtelu on ihan eri luokkaa.

Vierailija
10/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut espanjaa pari vuotta, mutta en kyllä väitä että sillä osaamisella selvitettäisiin mitään, varsinkin jos on ollut esim. kolarissa tai muussa tapaturmassa. Osaan useampia muita kieliä sujuvasti ja en muutaman lomaviikon takia rupea opiskelemaan esim. thaikieltä jos olisin sinne menossa.

Vierailija
11/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI espanjalaisten pitäisi puhua englantia? Jos haluat puhua englantia, matkusta Englantiin, älä Espanjaan.

Vierailija
12/12 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah kun matkailu avartaa ja on suorastasn perustarve :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi