Kirjoitatko koulutuksesi/oppiarvon työsähköpostin allekirjoitukseen?
Ja onko koulutuksen tai oppiarvon "tasolla" merkitystä siihen laitatko?
Esim.
- kandidaatti
- maisteri
- tohtori
- dosentti
- professori
Kommentit (36)
Varmaan se hirveästi kiinnostaa vastaanottajaa.
tottahantoki T. ylioppilas Virtanen
Tapauskohtaisesti kirjoitan. - Vastatessani en aina edusta itseäni vaan osaksi myös ammattikuntaa, joka antaa vastauksen kaivattuun ongelmaan.
En. Olen pelkästään FM, joten ei se lähtökohtaisesti kerro kellekään mitään.
Kyllä noita aina välillä tulee vastaan, että jollain lukee vaikkapa "projektipäällikkö, TtM" tai "johtava toimintaterapeutti, MSc(OT)"
Se riippuu paljon tilanteesta onko sillä merkitystä. Suurin osa meillä töissä ei ainakaan sisäisessä viestinnässä kirjota, koska heidän työnkuvassaan sillä ei ole merkitystä. Ulkoisessa viestinnässä voi varmasti jossain tilanteessa olla. Minä en kirjoita kandidaatti, koska se ei oikeastaan ole edes koulutukseni, kirjoitan ammattinimikkeen joka kertoo paljon enemmän.
Laitan. Meillä on virallinen ohjeistus, että laitetaan ja niin myös laittavat muut alan firman. Meidän alalla koulutustasolla on merkitystä, koska tietty koulutus vaaditaan määrättyjen tehtävien tekemiseen.
Meillä on ohjeena se, että oppiarvo kirjataan, suurin osa on maistereita.
Ammattinimikkeen laitan. Ihan on meidän firman ohjeissa tuo.
Meillä viralliseen firman allekirjoitukseen kuuluu oppiarvo. Asiakkaamme ovat pääosin ulkomailla, ja sinne asioitaessa asialla on ilmeisesti merkitystä.
Itse olen ottanut sen pois, koska en tee firman virallista laskutettavaa työtä, vaan olen ns. tukitoiminnoissa, jolloin asialla ei ole minusta merkitystä.
En laita tutkintonimikettä vaan ammattinimikkeen, koska työnantaja on ohjeistanut niin.
Laitan virkanimikkeen. Se kertoo kyllä koulutuksen, koska laki määrää millä koulutuksella virassa voi toimia.
Laitan silloin, jos katson tarpeelliseksi, esim. jotain lausuntoa antaessani tai kommenttipyyntöön, talon ulkopuolelle.
Oman organisaation sisällä en, kun monesti sähköpostit kiertävät, niin äkkiä niihin tulee lisää mittaa, jos jokaisella on allekirjoitustiedosto.
Vierailija kirjoitti:
Laitan virkanimikkeen. Se kertoo kyllä koulutuksen, koska laki määrää millä koulutuksella virassa voi toimia.
Sama, mutta minulla lukee allekirjoituksessa virkanimike + koulutus. Tämä ihan ammattiylpeyden ja profiilin nostamisen nimissä, sillä vielä muutama vuosi sitten näissä tehtävissä on huseerannut sijaisia hyvin kirjavilla/puuttuvilla koulutustaustoilla.
En laita, ihan riittää ammattinimike. Yleensä en allekirjoita kyllä työsähköpostejani muulla kuin pelkällä etunimellä (pikkuyritys, jossa "kaikki tuntee kaikki").
Laitan vain silloin, kun sillä on merkitystä eli aika harvoin.
En kyllä, pelkän etunimen vaan(näkyyhän se lähettäjä jo viestin alussa), ja esihenkilö kyllä tietää, mitä duunaan 😁
T. Laitekuljettaja Huvipuistohullu
En. Mää laitan siihen mun seksikumppanien lukumäärän.
Naurattaa ajatuskin.
Olen koulutukseltani FM, mutta työskentelen myyjänä. Koulutuksellani ei ole siis merkitystä silloin, kun noita työmeilejä kirjoittelen.
Amis?