G:Miten pitkät hoitopäivät ja minkä ikäinen lapsi?
Kommentit (16)
Yleensä hoitoaika ma-pe 11-16, satunnaisesti 11-20 ja satunnaisesti myös lauantaisin hoidossa.
silleen, ettei lapsille ole tullut yli kahdeksan tunnin mittaisia hoitopäiviä.
Hoidossa oleminen on täyttä työtä lapselle. Tätä mieltä äitinä ja ammattikasvattajana.
Lisäksi vapaapäiviä 3kpl/kk.
Lyhemmät hoitopäivät yleensä onnistuvat, kun vanhemmat näkevät vähän vaivaa ja miettivät asiaa.
Hoitopäivät 4,5-8,5 tuntia. Useimmiten 6-7 h.
Hoito alkaa parin viikon päästä ja hoitoaika tulee oleen 9,5 tuntia. Liian pitkä on, mutta minun on kävelemällä kuljettava koulumatka 4 km. Bussit ei kulje enkä pyörällä voi vielä kolmea lasta hoitoon, vaan rattailla on pukattava.
4 päivää viikossa, 6h päivässä olisi suunnitelma.
Riippuen miehen vuorosta (hän on palomies) ja omista vuoroistani (teen kolmivuorotyötä) ovat:
Miehen vapailla lapset ovat kotona.
Miehen työvuoroina vien lapset hoitoon omista työvuoroistani riippuen klo 6-19 ja haen heidät vuoronloputtua kotiin. Lapset ovat vuoropäiväkodissa hoidossa ja ovat siis myös öitä hoidossa. Hoitoajat ovat 8-12 tuntia (tuon 9-12 tuntia he ovat aina yöhoidossa, päivisin hoitoaika on 8 tuntia.
Lapset ovat siis 2X2v ja 3v8kk.
sama matka. Liian pitkiä päiviä kohta 5- ja 6-vuotiaille. Nyt minulla alkaa taas koulu ja lasten päivät 0-8h. Useimmiten 5-7 h.
ja hoitoaika on max 7h. Kuitenkin aluksi tarkoitus pitää päivät 5-6h mittaisina.
neljänä päivänä viikossa päiväkodissa. Joskus lauantaina tai sunnuntaina töiden takia mummoloissa tai serkkujen luona.
Olen ollut lasten kanssa päiväkodissa harjoittelemassa viime päivinä ja näyttäisi olevan tavallisempaa, että esim. ihan pienilläkin on pitkät päivät.
Kertokaahan te, joiden lapset on hoidossa esim. vain 4h päivässä, että miten se käytännössä onnistuu. Minulla olisi mahdollisuus hakea lapset välillä jo ennen kahta, mutta nukkuvat tuohon aikaan... Ja toisaalta isompi haluaa ehdottomasti mennä jo aamupiiriin, joka alkaa 15 vaille 9. Eli väkisinkin päivistä tulee minimissään 5h mittaisia. (olen gradua tekevä opiskelija, joten joustoa löytyy kellonajoissa, kunhan saan tehtyä päivittäin tietyt tunnit töitä - nyt vasta harjoitteluvaihe pk:ssa)
Kun en ymmärrä miten voi olla 4 tuntia esim hoidossa. Ja mitä ihmeen työläisiä olette jos tollainen onnistuu. Meillä tulee väkisin lapsille hoitoajat 7.30- 16.00. kun yksinkertaisesti ollaan TÖISSÄ koko se aika. Ja olen kuullut että on myös näitä hoitajia, jotka päivittelevät, kun lapsi on kahdeksastaneljään, että olipas NikoPetterillä PIIITKÄ päivä. Mutta niinhän siitä vaan tulee, kun työpäivä yleensä on se 8 tuntia, ja siihen matkat päälle.
ja on hoidossa päiväkodissa toista viikkoa. Vanhemmat opettajia ja hoitopäivät muodostuvat välille 1 tunti - 6 tuntia.