Mitä masennuslääkettä suosittelette minulle?
Ei missään nimessä lihottavaa. Eikä saa virkistää niin, että yöunet häviävät. Ei saa aktivoida liikaa. Kunhan mieliala vain paranisi, enkä olisi kuitenkaan zombie.
Saakohan niitä muuten helposti esim. työterveydestä?
Kommentit (5)
Ei täällä kukaan voi suositella sulle, se on lääkärin ja sun käytävä yhdessä läpi. Kyllähän sä sen tiedätkin?
Liikuntaa joka ilta tunti (2 h ennen nukkumaan menoa)
Valdoxan oli minun kohdalla paras. Kokeltu citalopram, sertraliini, moklobemidi, venlafaksiini ja voxra. Eihän mikään näistä suoraan lihota mutta noilla ssri lääkkeillä oli kyllä ruoanhimo korkeampi, ei muita ssri sivuoireita muttei juuri apuakaan. Venla ja voxra ei soveltuneet sivuoireiden takia, moklolla ei mitään vaikutusta, hankala vaan kun 2 kertaa päivässä piti ottaa.
Masennukseni oli pahimmillaa kun aloitin Valdoxanin (psykiatri diagnosoi keskivaikean/vaikean väliin), mutta parin kk sisällä oli jo parempi olo. Käytin lääkettä 4kk vuonna 2015 ja se oli viimeinen kerta kun olen tarvinnut läääkärin apua masennukseen.
Valdoxanilla ei mitään sivuoireita, maksa-arvoja tosin piti seurata. Auttoi vähän nukahtamaan vaikkei minulla mitään univaikeuksia varsinaisesti ollut, ei kuitenkaan väsyttänyt yhtään päivisin (otin illalla).
Eräässä tutkimuksessa Valdoxan todettiin yhdessa cipralexin kanssa tehokkaimmaksi ja vähiten sivuoireita aiheuttavaksi. Valdon suhteen piti ainakin minun kohdalla paikkansa.
saat ehkä helpommin kun kerrot että kävit piipittämässä vauvapalstalla