Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JUMMIJAMMI, mummoni 75v ravaa joka päivä eri kunnan kotihoidon työntekijöitä, ihan käsittämätöntä korona aikana..

Vierailija
06.03.2021 |

Laskimme että 45 eri henkilöä vieraili mummoni luona helmikuussa. Yhden kerran mummolta otettiin koronatesti kun oli kuulemma mahdollisesti altistunut. Miten ihmeessä näitä kotihoidon työntekijöitä ei ole rokotettu jos tehostetun palveluasumisen työntekijät on? Mummoni pärjää kotona, kun kotihoito käy 5x vrk, yritetty saada hoivakotiin, mutta ei onnistu. Koska kotihoidon mielestä pärjää vielä kotona, muistisairas ja yksinäinen. Käsittämätöntä touhua istuttaa yksin vanhusta kotonaan, soittelemme joka päivä, mutta eihän se ole sama. Kyllä ihmettelen tätä maailmaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein keikkaa kotihoidossa helsingissä. Hengityssuojaimiakaan ei ollut tarpeeksi. Itse ostin ff2- suojaimia. Lopetin työt, kun en enää uskaltanut riskeerata omaa terveyttäni, kun kuulun riskiryhmään ja ikääkin on jo yli 50.

Vierailija
2/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Tee ite paremmin.

Jos/kun itse mummoudun ja tarvitsen kotihoitoa, hommaudun eroon asunnostani lahjoittamalla sen lapsilleni ja pyydän heitä häätämään minut, jolloin kunta ei muuta voi kuin hommata minulle jonkin palvelutalopaikan.

Jos siis vielä pää pelaa. Ehkä on jo aiemmin järjestettävä tämä asia, edunvalvonta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se on. Ja itse olen sairaalassa työssä. Vanhempi potilas kotiutuu aamupäivällä ja on jo illalla takaisin sairaalassa koska kotihoito katsoo että ei pärjää kotona. Ja tätä tämä on joka päivä. Ihan sairasta.

Vierailija
4/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ïhme, että näihin hommiin vielä ihmiset suostuvat. Heidän työnsä on ihan helvetistä. On niin vanhuksia, narkomaaneja kuin mielisairata. Osan luokse mennään kaksin ja vartijoiden kanssa. 

Mutta omat tutut kotipalvelutyöntekijät ovat pyytäneet että omaiset tekisivät valituksia siitä miten huonosti he joutuvat asiakkaat kohtaamaan.

Vierailija
5/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan se on. Ja itse olen sairaalassa työssä. Vanhempi potilas kotiutuu aamupäivällä ja on jo illalla takaisin sairaalassa koska kotihoito katsoo että ei pärjää kotona. Ja tätä tämä on joka päivä. Ihan sairasta.

Ja tämä siksi että sairala kotiuttaa asiakkaan joka ei todellakaan pärjää kotona.Sairaalassa on henkilökuntaa ympäri vuorokauden.Kotihoito ei voi olla paikalla 24/7 vaan asiakkaan pitää jollainlailla siellä kotona itsekseenkin pärjätä.Ja kotihoito ei varmankan pidä ketään väkisin kotona jos niitä hoivapaikkoja vaan on.Tää nykyinen systeemi kun hoito - ja hoivapaikat on alasajettu on ihan sairasta.

Vierailija
6/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rumasti sanottu;  Heidän työnsä on varmmaan aivan  helvetistä.  No ei kyllä ole. Jos vihaat  vanhuksia  älä täällä sitä raivoa . Kun se on vuorotyötä ei sama ihminen voi olla aina mummon luona.  Joku kuvittelee jo nuorena varaavansa paikan.  Ei onnistu kunnan hoivakodissa etukäteen.

Vierailija
7/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan iäkkäillä lainkaan yksityisyyttä, tuntuu että naapurin mummolla ravaa usein ja jo aamusta tasan klo 8. Saavatko asiakkaat omaa rauhaa & tilaa. Ellei ole tilanne että on pakko hoitaa asiat. Miksi kukaan haluaisi elää sellaista elämää kun ikää tulee. Onneksi osa pärjää ilman ravaajia. 

Vierailija
8/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan iäkkäillä lainkaan yksityisyyttä, tuntuu että naapurin mummolla ravaa usein ja jo aamusta tasan klo 8. Saavatko asiakkaat omaa rauhaa & tilaa. Ellei ole tilanne että on pakko hoitaa asiat. Miksi kukaan haluaisi elää sellaista elämää kun ikää tulee. Onneksi osa pärjää ilman ravaajia. 

Mun vanhemmat on aika onnekkaita. Muuttivat jo 25 vuotta sitten samaan taloyhtiöön, missä mä asun. Ei tarvitse rampata kotihoidon työntekijöitä, koska mä ramppaan. Varsinkin korona-aikana olen ollut tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun. Mieluummin minä kuin 45 muuta. 

Vierailija
9/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä siksi että sairala kotiuttaa asiakkaan joka ei todellakaan pärjää kotona.Sairaalassa on henkilökuntaa ympäri vuorokauden.Kotihoito ei voi olla paikalla 24/7 vaan asiakkaan pitää jollainlailla siellä kotona itsekseenkin pärjätä.Ja kotihoito ei varmankan pidä ketään väkisin kotona jos niitä hoivapaikkoja vaan on.Tää nykyinen systeemi kun hoito - ja hoivapaikat on alasajettu on ihan sairasta.

Jep niinhän se on. Mutta se on kotiutushoitaja joka sanoo että kotiin vaan vaikka hoitajan mielestä ei siellä pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi