TE VANHEMMAT, joiden lapset KIUSAA
Olette tosi noloja. En yhtään ihmettele että lapset kiusaa, kun aikuiset työelämässä ovat aika monesti kieroutuneita.
Kommentit (16)
Nyt ihan oikeesti pitäisi vanhempien puuttua lastensa tekemisiin. Hirviöitä kasvaa Suomessa.
Ei ole tarkoitus haastaa riitaa. Vanhempien pitäisi herätä!!!!!ap
Myös moni niistä vanhemmista kiusaa, eli ihan tuttua. Haukutaan kotona ruokapöydässä milloin läsk3jä, milloin kollegojen tyhmyyttä ja sukulaistädin Y ahneutta.
Itse tein heti selväksi että kiusaaminen ei ole sallittu kun yhden kerran lastani kiusattiin ekaluokalla. Ilmoitin rehtorille. Kiusaaja lastensuojeluasiakas ja loppui kuin seinään. Tein hirveen numeron asiasta. Nolo vanhemmille. Tuli kerrasta selväksi.
Olen esimies ja alaisissa on kiusaajia.
Vanhemmilla on kiire hektisen työelämän kanssa eivätkä kerkeä kokoajan vahtia lapsiaan tai edes tiedä jos lapsensa kiusaa. Sen takia maksetaan veroja että opettajat hoitaa työnsä ja puttuu näkemäänsä kiusaamiseen.
Minä kiusasin esiteininä ja nyt myöhemmin olen tajunnut että äidiltähän se malli on tullut. Ei hän mikään kiusaaja ole, koska kasvokkain on kohtelias ja mukava ihmisille. Mutta sitten kun se toinen ei enää kuulekaan. Kaverini ovat lapsesta asti olleet äitini mielestä rumia, lutkia, varkaita, läskejä, hänen omista kavereistaan sitten puhumattakaan. Kaikista löytyy jotain pahaa sanottavaa ja muiden epäonni on naureskelemisen arvoinen asia.
Onneksi itse kasvoin eroon tuosta ja olen pyytänyt myös anteeksi kummaltakin kiusaamisen kohteeltani. Todellakin, kiusaajien vanhemmat, miettikää mistä se lapsi on ajatusmaailmansa saanut.
Vanhemmille kovat sakot niin eiköhän homma muutu.
Se, jos lapsi kiusaa, ei ole aina lapsen vika. Sukulaispoikani aiheutti kohua, kun oli vähän muksinut luokkatoveriaan koulussa. Selvisi kuitenkin, että luokkatoveri oli häiriköinyt jatkuvasti tunnilla ja häirinnyt muiden lasten opiskelua. Mielestäni tällaisessa tilanteessa ongelma ei ole tämä "kiusaava" osapuoli, vaan syy on aivan toisessa päässä. Tuollaiset oppilaat pitäisi mielestäni siirtää ihan suosiolla tarkkailuluokalle, niin lapsilla, joilla on halu opiskella, säilyy se työrauha. Ja en puolusta kaikkia kiusaajia, vaan tahdon vain tuoda esille, että asia ei ole aina niin mustavalkoinen, kuin miltä näyttää. Toki tämäkin sukulaispoika sai syyt tilanteesta niskoilleen, mutta mielestäni aivan aiheetta, koska oli kokeillut vain helpottaa tilannetta.
Kovempi kuri jo päiväkoteihin. Vanhemmille pakko- ohjeistusta. Sanktiot...
Vierailija kirjoitti:
Olen esimies ja alaisissa on kiusaajia.
Olen alainen ja esimiehet meillä kiusaa, mielestäni se on vielä pahempaa
Julkisuuteen kiusaajien perheiden nimet. Korvausvaatimus. Tehkää laskuja ja rikosilmoituksia. Nolo vanhemmille. Rahan ahneet pelkäävät rahojensa menetystä.
Tämän kaiken suhteen, on ikävä kyllä jo peli menetetty.
Toisin sanoen on myöhäistä huutaa pyyhkimään, kun on jo housussa.
Aha. Rakentava aloitus, ei yhtään tarkoituksena haastaa riitaa.