Olen asunut nyt vuoden mökillä koronan vuoksi. Muita?
Välillä olen käynyt kotona hakemassa postit, kausivaatteita, kirjoja, yms. Lähdin koronan vuoksi mökille viime vuonna kun etätyö alkoi, viikkoa ennen kuin Marin sanoi TVssä, että älkää menkö mökeille. Myöhäistä se silloin enää oli. En kestänyt enää kaupungissa kuunnella, kun seinän läpi kuului naapurin yskiminen ja aivastelut ja arvuutella, onko sillä korona.
En olisi ikinä uskonut, että asun täällä näemmä tämän keväänkin. Mikäs tässä, kun kaupungissa ei ole teatterit eikä kirjastotkaan auki, niin yhtä hyvin voin kävellä metsässä. Onneksi on tullut kerättyä oma, kohtuullisen kokoinen kirjasto. Ja pianoakin voi soitella. Ja opetella puutöitä vaarin vanhassa verstaassa.
Mutta olisi se kyllä mukavaa, että maailma palaisi jo mallilleen. Normaaliin elämään. Kuinka kauan tätä vielä kestää?
Kommentit (15)
Minä muutin mökkiin pysyvästi poikkeusluvalla. Tyytyväinen.
Olet onnekas, kun sinulla on tuollainen mökki, jossa on jopa piano ja verstas.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla seuraa?
On. Kolme sukulaista, joista yksi perheellinen (alle kouluikäiset lapset), teki viime keväänä saman päätöksen, tämä on siis suvun yhteinen paikka. Mutta jokaisella on oma mökkinsä ja lisäksi on tilan vanha päärakennus, puuvaja, navetta, jne. Yksi on eläkkeellä, muut etätöissä.
Osa kävi kesällä ja alkusyksystä enemmän kotona tai muualla pyörimässä. Kun koronatilanne ennen joulua paheni, tulivat takaisin ja olivat omissa oloissaan 2 viikkoa, ei nähty toisiamme sisällä silloin ollenkaan. Kesällä päärakennuksessa kävi yksi sukulaisperhe viikon ajan.
Olen nyt asunut kaupungin keskustassa koko vuoden. En tosin koronan takia, vaan koska muutin. Muita?
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin mökkiin pysyvästi poikkeusluvalla. Tyytyväinen.
Samoin. Paljon tyytyväisempi.
Ei älämölöä, ei valosaastetta, luonto lähellä.
En aio palata entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olet onnekas, kun sinulla on tuollainen mökki, jossa on jopa piano ja verstas.
Mun vaarin rakentama tuo päärakennus ja myöhemmin sitten mun ja serkkujen vanhemmat tehneet näitä mökkejä. Osa talviasuttavia. Vaari oli rakennusmestari ja osasi tehdä ihan mitä vaan, rakennusten puutkin haki omasta metsästä ja rakensi sen sahan, jossa tukeista tehtiin lautoja. Siitä peruja tuo verstas. Piano taas on mummoni.
Joo, olen onnekas.
Olisin tehnyt saman, mutta talvi pakotti poistumaan. Ei tullut yllätyksenä, mökkini on mökki ei kakkos asunto. Puoli vuotta onnistuin viettämään ja noin parin kuukauden kuluttua pääsen taas.
Hei ap, sinulla on varmaan kaupunkikirjastosi kirjastotunnukset, niillä pääset lukemaan/kuuntelemaan e-kirjoja sekä lukemaan runsaan määrän aikakauslehtiä ja ihania kuvalehtiä. Kuikistappas sinne, riippuu kuitenkin kotikaupunkisi kirjastosta, mitä e-lehtiä löytyy katseltavaksi suoraan kirjauduttuasi.
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt saman, mutta talvi pakotti poistumaan. Ei tullut yllätyksenä, mökkini on mökki ei kakkos asunto. Puoli vuotta onnistuin viettämään ja noin parin kuukauden kuluttua pääsen taas.
No tämä on kyllä talviasuttava, mutta täytyy sanoa, että kylmimpinä talvipäivinä piti laittaa ylimääräinen vaatekerros, että tarkeni. Isot ikkunat, niin niistä veti. On mulla talvimakuupussi varoiksi, jos yöllä tulisi liian vilu, mutta en ole tarvinnut toistaiseksi. Kesällä nukuin vaihtelun vuoksi välillä lähistön saarilla teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, sinulla on varmaan kaupunkikirjastosi kirjastotunnukset, niillä pääset lukemaan/kuuntelemaan e-kirjoja sekä lukemaan runsaan määrän aikakauslehtiä ja ihania kuvalehtiä. Kuikistappas sinne, riippuu kuitenkin kotikaupunkisi kirjastosta, mitä e-lehtiä löytyy katseltavaksi suoraan kirjauduttuasi.
Hyvä idea, eipä tullut mieleen! Ilmoittauduin yliopistoon suorittamaan ajankuluksi yhden minua kiinnostavan aineen perusopinnot verkko-opintoina, sitä kautta sain yliopiston kirjaston käyttöoikeuden, niin sieltä on löytynyt muutakin sähköistä luettavaa. Kun opinnot toukokuussa tulee valmiiksi, täytyy varmaan ilmoittautua suorittamaan lisää kursseja, että saa jatkaa kirjaston käyttöä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, eipä tullut mieleen! Ilmoittauduin yliopistoon suorittamaan ajankuluksi yhden minua kiinnostavan aineen perusopinnot verkko-opintoina, sitä kautta sain yliopiston kirjaston käyttöoikeuden, niin sieltä on löytynyt muutakin sähköistä luettavaa. Kun opinnot toukokuussa tulee valmiiksi, täytyy varmaan ilmoittautua suorittamaan lisää kursseja, että saa jatkaa kirjaston käyttöä. :)
Sinullahan on siellä niin hienot oltavat, että aiotko edes palata kaupunkiin, kun korona on ohi?
Vierailija kirjoitti:
Samoin viddla.fi, saa katsoa viisi elokuvaa/KK, toimii jo aika monen alueen kirjastokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullahan on siellä niin hienot oltavat, että aiotko edes palata kaupunkiin, kun korona on ohi?
Voipa olla, että en enää niin kaupunkiin hingu. :) Tiedä sitten, saako jatkaa etätöitä, kun tilanne normalisoituu. Nuo suorittamani perusopinnot avaisi kyllä vähän ovia vaikka uudelle uralle, ainakin, jos suoritan aineopinnot päälle ja yritän sitten suorittaa toisen tutkinnon. Mutta tuskin luovun kaupunkiasunnosta. Tykkään kulttuuriharrastuksista, niitä on maaseudulla vähemmän talvella varsinkin.
Olenko ainoa? Välillä mietin, pitäisikö palata kaupunkiin. Syksyllä välillä yritin. Oli sellainen olo, että siellä ei ollut mitään tekemistä. Juuri kun mietin, että kai sitä nyt kuitenkin voisi mennä sinne teatteriin ja aloin katsoa, mitä siellä menisi, niin teatterit meni kiinni. Pöh.
Sitten vaan työt tehtyäni ajelin metsänreunaan, että pääsin sinne kävelylle. Totesin, että yhtä lailla voin olla sitten mökillä, niin pääsen luontoon heti ovelta.