Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen seksuaalinarsisti

Vierailija
04.03.2021 |

Kävin tänään Ilta Sanomien terapeutilla ja sain kuulla siltä sen.

- Sanon kumppanilleni, mitä hän haluaa kuulla, jotta pääsisin hänen kanssaan sänkyyn.
- Koen, että ansaitsen seksiä silloin, kun haluan sitä.
- Ärsyyntyisin, jos kumppanini kieltäytyisi seksistä.
- Se, mitä kumppanini tuntee tai ajattelee seksin aikana, ei kiinnosta minua.
- Olen poikkeuksellisen seksuaalinen kumppani.
- Olen ollut poikkeuksellisen menestynyt kaikissa seksisuhteissani.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niin monitulkintaisia suurin osa. Saa negatiivisen aspektin ja saa positiivisen aspektin.

Vierailija
2/8 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän noista pahana ainoastaan tätä kohtaa: ”se, mitä kumppani ajattelee tai tuntee seksin aikana, ei kiinnosta minua”.

Muuten ihan normimeininki, mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä pidän "pahana" myös kohtaa jossa ärsyynnytään jos kumppani ei anna seksiä. Kyllä toisen on voitava sanoa joskus ei, ja toisen ymmettävä se loukkaantunutta ja ärsyyntymättä.

Mutta joo, ei mitään kauheita asioita, en määrittäisi ketään narsistiksi noiden perusteella.

Vierailija
4/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Vähintään kerran viikossa on artikkeli että näin tunnistat narsistin. Luetellaan kaikki piirteet josta tunnistan itseni ja jotka on suurimmalla osalla ihmisistä.

Vierailija
5/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mäkin sain täydet pinnat. Ihan normaali 50 v nainen. Just, eikä mua kiinnosta tippaakaan mitä mieheni ajattelee sängyssä kuhan tyydyttää mua.

Vierailija
6/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän noista pahana ainoastaan tätä kohtaa: ”se, mitä kumppani ajattelee tai tuntee seksin aikana, ei kiinnosta minua”.

Muuten ihan normimeininki, mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen.

Minusta vain se kohta "minua ei kiinnosta se, mitä kumppani TUNTEE seksin aikana" on noista huono.

Itse pitäisin huolestuttavampana sitä, jos joku sanoisi "minua kiinnostaa, mitä kumppanini ajattelee seksin aikana". Se kun ei kuulu kenellekään.

Vierailija
7/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se sun diagnoosi oli tiivistettynä:

"- Olen ollut poikkeuksellisen menestynyt kaikissa seksisuhteissani."

Vierailija
8/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on niin monitulkintaisia suurin osa. Saa negatiivisen aspektin ja saa positiivisen aspektin.

Samaa mieltä. Tosi herkästi tuomittiin narsistiksi kun itse luin noi varmaan aika eri tavalla kuin muut... Mä kääntelen näitä sen mukaan miten ne itse luin:

- Sanon kumppanilleni, mitä hän haluaa kuulla, jotta pääsisin hänen kanssaan sänkyyn. -> Tietysti sanon! Kehun häntä, kerron, miten haluttava hän on. Kerron, miten ihanaa hänen kanssaan on harrastaa seksiä, ja miten tunnen että hän välittää minun nautinnostani. Tuo väite ei ole "Valehtelen kumppanilleni, jotta pääsisin hänen kanssaan sänkyyn"!

- Koen, että ansaitsen seksiä silloin, kun haluan sitä. -> Mitä jos käännetään tämä negaatioksi: "En koe ansaitsevani seksiä silloin, kun haluan sitä." En tiedä teistä, mutta mun mielestä kuulostaa sellaiselta asialta jonka sanoisi vain masentunut ihminen? Tietysti ANSAITSEE seksiä. Mutta ei se tarkoita sitä että toisen on pakko suostua siihen jos häntä itseään ei huvita!

- Ärsyyntyisin, jos kumppanini kieltäytyisi seksistä. -> Olisi kivaa tietää onko oikeasti ihmisiä, jotka kiimoissaan toista koskettaessaan ja suudellessaan eivät tunne minkäänlaista ärstyyntyneisyyden ja harmistuksen pistosta kun kumppani sanoo että ei nyt... Minusta ihan normaalia ärsyyntyä. Ei oteta kantaa mitenkään tuossa väitteessä siihen, että miten se saa toimimaan. Esim. raivostuuko kumppanille siitä. Se ei tietenkään olisi ok.

- Se, mitä kumppanini tuntee tai ajattelee seksin aikana, ei kiinnosta minua. -> Sillä on tietysti väliä miltä kumppanista tuntuu, ja tämä on ehk ainoa huolestuttava kohta tässä. Mutta varmaan 99 % ajattelee seksin aikana semmosia asioita joita toinen ei edes haluaisi tietää niin parempihan se on ettei niitä jaeta? En iste ainakaan haluaisi loukata kumppaniani kertomalla että joo, joskus tulee mieleen että kuivausrummun nukkasihti pitää puhdistaa ja joskus tulee mieleen Brad Pitt...

- Olen poikkeuksellisen seksuaalinen kumppani. -> Mitä vikaa tässä on? Tällasia asioita joista pitää olla itelleen rehellinen. Ja "poikkeuksellinen" voi tarkoittaa tässä sitä että on normaalista poikkeavia halujakin vaikka sitten muuttaisin muotoon "Olen poikkeuksellisella tavalla seksuaalinen kumppani" mikä on kuitenkin käytännössä ihan sama asia... Ja voin itse kertoa että olen poikkeuksellinen seksuaalinen kumppani vain tälle omalle kumppanilleni koska hän saa sen minusta irti, kukaan muu ei ole saanut...

- Olen ollut poikkeuksellisen menestynyt kaikissa seksisuhteissani. -> Mikä on menestynyt seksisuhteissa? olen saanut orgasmeja ja tuntenut itseni halutuksi? Joo? Mitä pahaa siinä on? Ei tässäkään itsessään ole mitään vikaa, sen vaan voi lukea tosi negatiivisessa sävyssä JOS HALUAA... Ja jos ei halua niin tuntuu aika paksulta että tällaisen perusteella tuomitaan narsistiksi...

Nämä narsistidiagnoimiset pitäisi jättää ihan ammattilaisille ja kahdenkeskeisiin hoitosuhteisiin ja lopetta tällainen keittiöpsykologiapelleily...