Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkihäpeä: miten hoitaa sitä ja onko muillakin tätä?

Peikonlehti
03.03.2021 |

Eli siis olen hiljattain saanut uuden johtoaseman duunin ja olen hieman epävarma siinä vielä. Usein varsinkin töissä sanotut asiat ja tapahtuneet tilanteet alkaa hävettää lähes halvaannuttavan paljon kun pääsen kotiin, vaikka en ole itse tilanteessa edes tajunnut "munaavani" sosiaalisesti. Yleensä kyse on uusista työkavereista tai pomosta, joita en vielä tunne kovin hyvin. Joskus häpeä liittyy samalla tavalla sukulaisiin ja ystäviin liittyen. Analysoin jälkeenpäin toisten ilmeitä ja sanomisia ja joudun kauhun valtaan kun ajattelen, että minuthan ymmärrettiin ihan väärin oman käytökseni ja sanavalintojen takia. Häpeä tuntuu kamalata, fyysiseltä kivulta lähes ja päässä kuuluu *piiiiiiip*. Pelkään sitä, että minusta on saatu kamala kuva. Häpeän laantumiseen menee useita viikkoja. Onko mentävä hakemaan apua tähän vai onko "normaalia"? Miten käsittelisin kauheaa häpeää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua, tuo voi olla oire ahdistuneisuushäiriöstä. Itselläni oli hieman vastaavaa, nyt on lääkkeet enkä kärsi tästä vaivasta enää ollenkaan :)

Vierailija
2/4 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja ”Häpeän hoito”, ehkä siitä saat jotain apua.

Minulla on vähän auttanut se, että yritän keskeyttää häpeäajatukset. Yritän ajatella jotain muuta, keskittyä asioihin, jotka ovat tässä hetkessä hyvin.

Tavallisesti ihmiset ajattelevat itseään ja omia asioitaan, eikä muistele muiden sanomisia tai tekemisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen morkkis

Vierailija
4/4 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppisäkki ja jointteri auttaa, yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi