Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia palkan ulosmittauksesta Helsingin kaupungilla?

Vierailija
03.03.2021 |

Meneekö tieto esimiehelle vai vain palkanlaskentaan? Kokemuksia tästä erityisesti Helsingin kaupungilla tai muilla suurilla kuntatyönantajilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin jos ei esihenkilö olisi tietoinen.

Mitä teit?

Vierailija
2/13 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tein? Mietin mitä tehdä, että ehdinkö vielä maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esihenkilö näkee palkkatiedot.

Vierailija
4/13 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tieto menee eteenpäin. Vähän työstä riippuu se, mitenkä noin huono taloudenhoito vaikuttaa työuraasi.

Vierailija
5/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti se menee vain palkanlaskentaan. Esihenkilö ei sitä tietoa tarvitse. En ole Helsingin kaupungilla töissä, mutta itse esihenkilönä en ole koskaan tiennyt palkanlaskennasta, veroprosenteista ja muista pidätyksistä muuta kuin ne palkkausperusteet eli käytännössä tunnit ja tuntipalkan, joka minun on pitänyt hyväksyä.

Esihenkilöllä on paljon tarpeellisempaa ja tärkeämpääkin tekemistä kuin selvittää, paljonko alaisille maksetaan.

Vierailija
6/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskentaan se tieto menee, ei muualle. Tiedän tämän kun ex-puoliso oli Hgin kaupungilla hommissa ja pelkäsi samaa kuin sinä. Ei siis mene esimiehen/naisen/henkilön tietoon. 

Vierailija
7/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta vierailija 6/6, ehkä se ei tosiaan mene esihenkilölle tietoon. Osan olen jo maksanut ja yritän vielä loput raapia jostain. Näillä pienillä tuloilla yllärimenot on vaan hankalia.

Vierailija
8/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ole Helsingin kaupungilla töissä, mutta olen ollut ulosotossa jo vuosia (tänä vuonna luojan kiitos päättyy) ja pelkäsin myös tiedon menevän esimiehen korviin, mutta näin ei ole tapahtunut. Eikä ole vaikuttanut työhöni mitenkään. 

Vierailija
9/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kummallekaan jos maksat itse sovitun summan palkasta.

Vierailija
10/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskentaan se tieto menee, ei muualle. Tiedän tämän kun ex-puoliso oli Hgin kaupungilla hommissa ja pelkäsi samaa kuin sinä. Ei siis mene esimiehen/naisen/henkilön tietoon. 

Kyllä ne keskenään juoruaa.

Vierailija
11/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö. Yksi typerimmistä viher-uus-suomen sanoista tai nimikkeistä.

Vierailija
12/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos palkanlaskenta on palkanlaskijan/-laskijoiden vastuulla, ei muut tiedä, kenen palkasta menee ulosottoon tms. Jos ulosotonmaksuissa tapahtuu joku virhe, niin tämä korjataan palkanlaskijan/uon kanssa, ei esimiehen. Itse kysyin joskus entiseltä pomolta jotain palkkaan liittyvää ja sanoi suoraan, ettei tiedä kenenkään vähennyksiä, vain bruttopalkat hyväksyy. Kyseisessä firmassa oli siis tuotanto- ja vuorolisiä, jotka vaihtelivat jatkuvasti. Pomo hyväksyi lisät ja siitä meni tieto palkanlaskentaan. Sen jälkeen palkanlaskija teki vähennykset ja laittoi maksuun.

Vierailija
13/13 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei tiedä jos ei valita virheistä.