Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unihalvaus ja painajais kokemuksia

Vierailija
03.03.2021 |

Onko tälläinen unihalvaus vai jotain muuta?
Olen nyt pari kertaa nähnyt unta, jotka ovat äärimmäisen todentuntuisia. Alkuun unessa kaikki on hyvin, kuitenkin jotain läheisiä henkilöitä niissä esiintyy. Sitten jokin kamala pahuus tulee ja haukon henkeäni, en pysty liikkumaan. Herään ja huomaan olevani omassa sängyssäni. Nukahdan heti uudelleen ja sama uni jatkuu. Viimein herättyäni varmasti nousen sängystä ja pienen hetken mietin, olenko nyt aivan varmasti hereillä. En uskalla enää nukahtaa uudelleen, vaikkei vielä tarvitsisi nousta sängystä ylös. Pelkään nukkumaan menoa silloin. Näenkö unessa siis unta, vai mitä ihmettä tuollainen on? :D

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, ehkä ei. Unihalvaus ei ole millään tavalla painajaismainen tilanne vireystilan näkökulmasta, vaan kys. kohtauksen aikana on hyvinki tietoinen ympäristöstään ja ns. hereillä eikä mikään raaja liiku vaikka kaikella voimalla yrittäisi esimerkiksi potkaista jalallaan. Unihalvaukset ovat yleisempiä narkolepsiaa sairastavien keskuudessa.

Vierailija
2/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän perinteiseltä painajaiselta, unihalvaus on eräänlainen painajaisen ja käänteisen valveunen kaltainen tila.

Valveunessa siis ihminen on tietoinen, tajuaa unessa näkevänsä unta, käänteisellä valveunella tarkoitan sitten tilaa jossa ihminen vakaasti luulee olevansa hereillä mutta on oikeasti unessa.Normaalissa unessa ihminen ei ole tietoinen omasta tajunnantilastaan. Unihalvauksessa ihminen kokee jotain painajaismaista luulleen olevansa hereillä mutta kykenemättä esimerkiksi liikkumaan tai mitenkään muuten reagoimaan, voimakas paniikkitila voi potkia kyllä hereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus tiedän näkeväni unta ja yritän saada itseäni hereille, liikkua tai huutaa, mutta en onnistu. Se tuntuu kyllä kuin halvaukselta. Näen esim. huoneen ympärilläni, mutta se tuntuu jotenkin painajaismaiselta syystä tai toisesta.

Vierailija
4/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän perinteiseltä painajaiselta, unihalvaus on eräänlainen painajaisen ja käänteisen valveunen kaltainen tila.

Valveunessa siis ihminen on tietoinen, tajuaa unessa näkevänsä unta, käänteisellä valveunella tarkoitan sitten tilaa jossa ihminen vakaasti luulee olevansa hereillä mutta on oikeasti unessa.Normaalissa unessa ihminen ei ole tietoinen omasta tajunnantilastaan. Unihalvauksessa ihminen kokee jotain painajaismaista luulleen olevansa hereillä mutta kykenemättä esimerkiksi liikkumaan tai mitenkään muuten reagoimaan, voimakas paniikkitila voi potkia kyllä hereille.

Sori😅 En normaalisti kysele mutta mistä alapeukku??

Sama

Vierailija
5/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on näitä tosi usein, juo vaikka kamomilla teetä ja käy uudelleen nukkumaan.

Vierailija
6/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus on demoninen ilmiö. Sen vuoksi siihen liittyy pahan läsnäolon tuntemus yleisesti tai jopa hallusinaatioita/ilmestyksiä hahmoista. Myös kykenemättömyys liikkua tai puhua liittyy halvaustilaan. Tila jos on päällä, kannnattaa vain sulkea silmät ja pysyä rauhallisena niin pahan ote hellittää

Vierailija
7/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus ja painajainen yhdistettynä/peräjälkeen.

Vierailija
8/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus on demoninen ilmiö. Sen vuoksi siihen liittyy pahan läsnäolon tuntemus yleisesti tai jopa hallusinaatioita/ilmestyksiä hahmoista. Myös kykenemättömyys liikkua tai puhua liittyy halvaustilaan. Tila jos on päällä, kannnattaa vain sulkea silmät ja pysyä rauhallisena niin pahan ote hellittää

Totta. Aivan kertakaikkiaan karmivaa. Minulla ollut monta kertaa. Uni ei tule ja makaat sängyssä: yhtäkkiä kuulet esim. että ulko—ovi avautuu avaimella vaikka asunnossa ei pitäisi olla ketään ja kuulet askeleet eteisessä lähestymässä makuuhuonetta. Makuuhuoneen ovi aukeaa ja joku aivan hirveä demoninen pahuus astuu sisään etkä itse pysty liikkumaan vaan pystyt lähinnä vaan pitämään silmiä auki. Se pahuus tulee ihan viereen ja kumartuu sun ylle ja täriset kauhusta ja olet aivan hereillä. Siinä vaiheessa yleensä jotenkin olen saanut toimintakykyni takaisin ja valveuni katoaa. Olen yltäpäältä hiessä ja tärisen kauhusta. Esimerkkejä on useita. Siis kertakaikkiaan yliluonnollisen demonisen kauheaa pahuutta.

Vierailija
9/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori😅 En normaalisti kysele mutta mistä alapeukku??

Sama

En ole tuo alapeukuttaja, mutta en itse ainakaan kuvittele olevani hereillä vaan nimenomaan yritän turhaan herätä painajaisesta, jonka tiedän olevan painajaista.

Vierailija
10/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskin jos saat sanan "Jeesus" ulos, niin halvaus loppuu heti.

Silloin ei saa ääntä ulos. Jos saisi ulos minkä tahansa sanan, heräisi siihen.

Vierailija
11/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku repii peittoa päältä tai nostaa kurkusta katonrajaan että näet ittes. Kaikkea muuta siltä väliltä. Auttaa kun nukkuu radio tai telkkari auki

Vierailija
12/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus joku repii peittoa päältä tai nostaa kurkusta katonrajaan että näet ittes. Kaikkea muuta siltä väliltä. Auttaa kun nukkuu radio tai telkkari auki

Ja myös että joku nukkuu vierellä. Siksi olen läheisriippuvainen

Vierailija
13/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin ajatuksissa. Halvaus loppuu. Kokeile ensi kerralla.

Kokeilisin jos unessa muistuisi mieleen av-niksit 😆

Vierailija
14/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Aivan kertakaikkiaan karmivaa. Minulla ollut monta kertaa. Uni ei tule ja makaat sängyssä: yhtäkkiä kuulet esim. että ulko—ovi avautuu avaimella vaikka asunnossa ei pitäisi olla ketään ja kuulet askeleet eteisessä lähestymässä makuuhuonetta. Makuuhuoneen ovi aukeaa ja joku aivan hirveä demoninen pahuus astuu sisään etkä itse pysty liikkumaan vaan pystyt lähinnä vaan pitämään silmiä auki. Se pahuus tulee ihan viereen ja kumartuu sun ylle ja täriset kauhusta ja olet aivan hereillä. Siinä vaiheessa yleensä jotenkin olen saanut toimintakykyni takaisin ja valveuni katoaa. Olen yltäpäältä hiessä ja tärisen kauhusta. Esimerkkejä on useita. Siis kertakaikkiaan yliluonnollisen demonisen kauheaa pahuutta.

Tuohon voi liittyä myös painon tunne rintakehän päällä.

Luin joskus artikkelin unitutkijasta, joka ei ollut aiemmin kokenut unihalvausta, mutta tiesi muuten ilmiöstä kaiken. Sai sen sitten kerran, ja oli aivan kauhuissaan, vaikka tiesi, mistä oli kysymys. Oli aiemmin ajatellut, että jos sellainen tila hänelle joskus tulee, niin pystyy suhtautumaan siihen viileän analyyttisesti ja rationaalisesti. Toisin kävi tositilanteessa.

Vierailija
15/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa unihalvauksessa olen pieni tyttö kolmen ristin juurella. Äiti nykii minua kädestä.

Tuijotan miestä joka kerää verisiä rikkaruohoja maasta. Hän on tohkeissaan ja keskittyneessä tilassa.

Äitini nipistää minua ja herään. Sänkyni oikealla puolella näkyy vieläkin mies kyyristyneenä keräämässä verisiä yrttejä talteen. Hän kääntää päänsä äkkiä ja irvistää minulle.

Joudun paniikin valtaan. Tämä sama uni toistuu minulle vuoden aikana alle viisi kertaa.

Ensimmäisen kerran näin unen päiväkoti-ikäisenä.

Inhottaa kun en pääse ylös sängystä ja mies on tullut huoneeseeni unesta. Hänellä on purppuranvärinen kaapu jossa on huppu. Miehen hampaat ovat ilkeässä irveessä. Hampaiden väleissä on isoja rakoja.

Hän näkee minut ja katsoo silmiini.

Pääsen sängystä ylös kuin magneetti jääkaapin ovesta naksahtaen.

Astun pois unimaailmasta joka oli raskas pintajännitteinen tila.

Olen varma että mies on Simon Magus.

Vierailija
16/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun näen unta, että näen unta. Eli tiedän että tämä on unta - niin älytöntä menoa ettei voi olla totta ja ponnistaudun hereille ja tämä hereillä olokin on unta. Sen huomaan kun herään oikeasti. Ja aivan hiki ja purrut hampaita yhteen (kisko suussa).

Päivät ja yöt pelkkää painajaista.

Vierailija
17/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin ajatuksissa. Halvaus loppuu. Kokeile ensi kerralla.

Kokeilisin jos unessa muistuisi mieleen av-niksit 😆

Tulee muuten jumala ja jeesus mieleen kun koet kunnon halvauksen

Vierailija
18/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sänkyyn, tai sen viereen tulee joku musta hahmo joka yrittää tehdä mulle jotain todella pahaa. Yritän työntää kädellä pois jos sellanen ihme tapahtuu että käden saakin liikkumaan. Pari kertaa olen saanut liikkumaan käden ja se on mennyt läpi siitä hahmosta. Kunnolla herättyäni olen aivan paniikissa!

Vierailija
19/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaiset ja unihalvaukset on eri asia. Halvauksessa et näe mitään unia vaan kaikki tapahtuu juuri nyt ja tajuat kaiken mutta et voi tehdä mitään. Tai siis näet ympäristön jopa sellaiseisena kun se on mutta siinä on lisänä uni efektejä plus halvaannus

Hirveä AR added reality kokemus yleensä

Vierailija
20/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selällä nukkuminen altistaa unihalvauksille ja pahoille painajaisille. Nukkukaan kyljellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän