Pelkäättekö muiden kyydissä?
Oletteko olleet auton kyydissä ja pelänneet muiden ajaessa? Kuljetteko usein näiden samojen kuskien kyydissä, ja jos kyllä niin onko tämä vapaaehtoista vai "pakollista" syystä tai toisesta?
Ja ennen kaikkea, mikä siinä ajotyylissä pelotti, mitä virheitä tai vaaratilanteita huomasitte? Onko ollut kuskeja joiden kyydissä pelottaa ilman että osaatte eritellä syytä, ja osaatteko kuvailla heidän ajotyyliään?
Joku ehkä arvasikin, että mulla on oma lehmä ojassa. Yksi kaveri jonka tiesin jännittävän kyydissäni sanoi että "Välillä mua pelottaa sun kyydissä." ihan puskista kun odoteltiin risteyksessä, ja olin vielä koittanut ajaa oikein korostetun varovaisesti ja oikeaoppisesti ettei hän vain saisi mitään aihetta pelätä. Ei osannut sanoa syytä, mutta tästä jäi ihan jäätävä harmitus koska omat ajotaidot on kuitenkin arka paikka monelle. Ei osannut kysyttäessä sanoa yhtään miksi pelottaa. Itse päästin kaverin kerran rattiin ja tämä meinasi heti ajaa kolarin, ja kun auto tööttäsi hänen piti vielä kysyä että mitä äsken tapahtui.
Olen saanut ajamisesta hyvääkin palautetta, mutta autokouluopettajani kommentoi kaikkea huutamalla ja hyvin tylysti (myös muille oppilaille) ja siitä jäi epävarmuutta omiin taitoihin. Minua on kuitenkin enimmäkseen kehuttu, miesystävältä saa usein hyvää palautetta rauhallisuudesta ja varovaisuudesta.
Kommentit (4)
Ja sen verran vielä, että kaveri pyyteli silti edelleen kyytejä säännöllisesti, vaikka kieltäydyin toistuvasti ja ehdin kaksi kertaa tämän kommentin jälkeen sanoa että parempi molemmille kun et tuu mun kyytiin pelkäämään. Viimeksi kun pyysi sanoin sitten kolmannen kerran ja vaikutti menevän paremmin perille.
Ilmeisesti ei pelkää kuitenkaan kovin paljoa jos tarvitsee kyytiä, ei siis missään hätätilanteissa edes mutta bussilla ei kuulemma jaksaisi mennä, mutta kuitenkin sen verran että piti päästä kommentoimaan. Oltiin menossa yhteiseen harrastusjuttuun eikä ollut vaihtoehtona että hän ajaisi, kun ei ole vuosiin ollut ratissa. Ellei sitten lasketa sitä kertaa kun meinasi ajaa kolmion takaa toista autoa päin ja tilanteen pelasti vain toisen kuskin nopeat refleksit. Olisi kiva tietää mikä omassa ajamisessa sitten on niin hirveän pelottavaa, kun muiden kyydissä ei ole ilmeisesti samanlainen.
Tuttavissani on kaksi ihmistä, joiden kyydissä todella pelottaa. En mene ellei ole ihan pakko.
Pelkään kaikkien kyydissä. Itse en uskalla enää edes ajaa.