Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko työttömänä alkaa omaishoitajaksi?

Vierailija
03.03.2021 |

Siis voinko oll edelleen työkkärissä työttömänä työnhakijan ja saada työmarkkinatukea, jos samalla olen omaishoitaja?

(jos omishoitopalkkio laskee työmarkkinatuen määrää, niin ei voi mitään, mutta käykö tämä ylipäätään)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetät työttömyystukesi kun kela saa asiasta tiedon.

Vierailija
2/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla tulot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolla tulot.

Onko tosi? Ei kai voi olla nollatulot, maksetaanhan siitä omaishoitajuudesta jotain.

Menettää työttömyystuen? Entäs asumistuen?

Vierailija
4/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta työttömyyskorvaukseen, koska se on sosiaalituki eikä palkka. Se on sitten eri juttu, missä vaiheessa hoito katsotaan niin sitovaksi, että ei ole työmarkkinoitten käytettävissä. Siitä taas selviää sillä, että hankkii hoidettavalle "päivähoitopaikan" niin kuin lapselle.

Minä en joutunut edes tekemään mitään selvitystä silloin, kun sain pienintä tukea. Isompi tuki vaihdettiin puolisolle, niin ei tarvinnyt sitä hoidon sitovuuttakaan miettiä.

Tämä on siis oma kokemus. Ihmettelen sitä, mikä pakkomielle eräillä on vastata, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

Vierailija
5/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta työttömyyskorvaukseen, koska se on sosiaalituki eikä palkka. Se on sitten eri juttu, missä vaiheessa hoito katsotaan niin sitovaksi, että ei ole työmarkkinoitten käytettävissä. Siitä taas selviää sillä, että hankkii hoidettavalle "päivähoitopaikan" niin kuin lapselle.

Minä en joutunut edes tekemään mitään selvitystä silloin, kun sain pienintä tukea. Isompi tuki vaihdettiin puolisolle, niin ei tarvinnyt sitä hoidon sitovuuttakaan miettiä.

Tämä on siis oma kokemus. Ihmettelen sitä, mikä pakkomielle eräillä on vastata, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

Kiitos tiedosta!

Kumpi näistä on siis sosiaalituki. Onko se omaishoidontuki siis sosiaalituki. Mielestäni häntä aiemmin hoitunut on saanut palkkalaskelman.

Luulen, että tuki on aiemmalla ollut se keskinkertainen tuki. Onko se työkkärin mielestä mahdoton työssä käyvälle.

Päivisin hänen peräänsä voisi katsoa hänen puolisonsa, joka on iäkäs.

Vierailija
6/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt samaa. Hoidan nimittäin tässä ihan ilmaiseksi päivisin kahden ”huonon” asioita.

Vierailija
7/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menetin työmarkkinatukeni ja sain vain omaishoidontukea, koska työ oli niin sitovaa. Ehkä se vaihtelee paikkakunnittain, miten asiat katsotaan. T. Ammattivalittaja

Vierailija
8/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omaishoidosta pääsee eroon, jos hoitaminen käy liian raskaaksi (yhdistettynä mahdollisesti työhön)

Eli kunto hoidettavalla huononee.

Vierailija
9/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt sentään olle sosiaalituki.

Vierailija
10/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten omaishoidosta pääsee eroon, jos hoitaminen käy liian raskaaksi (yhdistettynä mahdollisesti työhön)

Eli kunto hoidettavalla huononee.

Onko vaikeaa lopettaa omaishoitajuus?

Vierailija
11/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko aloitukseni alanuolittaja perustella. Kaikki tieto kiinnostaa.

Vierailija
12/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelahan sen omaishoitajan tuenkin maksaa, joten tietenkin saa tiedon..

Vierailija
13/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vain omaishoidontukea, koska en olisi voinut vastaanottaa työtä tai opiskelupaikkaa. Hoidin sairasta lasta kotona usean vuoden. Omaishoidontuki tulee kunnalta, ei Kelasta.

Vierailija
14/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google on sitten kummallinen. Sieltä saa vastauksen alle sekunnissa.

Työttömyysturvan saanti edellyttää, että hakija on työkykyinen ja työmarkkinoiden käytettävissä. Omaishoitajan on selvitettävä tilanne TE-toimistolle. Omaishoito ei automaattisesti ole työttömyyspäivärahan myöntämisen este, mutta omaishoitajan täytyy kuitenkin osoittaa olevansa työmarkkinoiden käytettävissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä