Kasvissyöjät käytättekö liivatetta?
Itse en käytä ainakaan tahallisesti joskus syönyt vahingossa karkkeja joissa on
Kommentit (14)
Käytän, koska en ole vegaani. Tosin hyvin harvoin teen mitään sellaista, mihin tulisi liivatetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne käyttää. Tekopyhät lampaat. Ja samoin namia nassunnussun
Sinulta kakaralta ei kysytty mitään. Menet vain pois nyt ihan hiljaa ja kiltisti.
En käytä. Olen lakto-ovovegetaristi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Olen lakto-ovovegetaristi.
Sama juttu.
Hunaja on mulle myös ok.
Kyllä tietysti siihen kuolee myrkkyä se on.
Yritän välttää. Ainoa, mitä välillä syön, on karkit ja muiden tekemät liivatekakut, jos tarjotaan. Itse en valmista mitään liivatteesta, ja vanukkaat/vaahtorahkat, joissa sitä on, jätän kauppaan.
Maitoihin on laitettu liivatetta ja joissakin teepusseissa on sekä joissakin salaateissa.Suklaassa on liivatetta ja jäätelössä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska en ole vegaani. Tosin hyvin harvoin teen mitään sellaista, mihin tulisi liivatetta.
Liivate on sama kuin lihaa söisi eli eläimen hengen vaatinut tuote, ei sitä syö tavan kasvissyöjä sen kummemmin kuin vegaanikaan.
En käytä enkä syö mitään missä on liivatetta
En käytä koska eipä tule leivottua sellaisia mihin sitä tulisi. Mutta en välttelekään.
Munaakin syön leivonnaisissa ja maito kuuluu kahviini niin erikoista olisi liivatetta vältellä.
En syö karkeissa enkä muussakaan ruoassa. Käytän agar-agaria jos tarvitsee.
Vegaani
En. Ja pyrin mahdollisuuksien mukaan välttämään kaikessa. Jos joku leivonnainen näyttää sisältävän liivatetta niin jätän sen syömättä. Samoin välttelen karkeissa liivatetta.
En tarkoituisella mutta en myöskään selvitä ravintolassa onko jälkiruuassa käytetty liivatetta. Joskus karkeissakin on, mutta itselleni en niitä osta.