Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi etsiä apua, kun on tilanne, että en vaan pysty jatkamaan elämääni

Vierailija
28.02.2021 |

Olen ihan fiksu ihminen, mutta tuntuu, että ei enää jaksa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Ota yhteys omaan terveyskeskukseen heti ja kerro olostasi. Et ole maailmassa ainoa, joka näin kokee. Sinä saat apua ja tulet nähdyksi! Joskus auttaa se, että alkaa muuttamaan mieltään hiljalleen näkemään niitä positiivisia asioita, ihan pieniäkin, arjessa. Minulla on pehmeä peitto. Minulla on mukavat villasukat. Selvisin tästä päivästä. Jne.

Voimia ja ota yhteys terveyskeskukseen vaikka heti!

Vierailija
2/10 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestyy, ap! Soita ja pyydä apua! ❤️Olet rakas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

- ap -

Vierailija
4/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Ota yhteys omaan terveyskeskukseen heti ja kerro olostasi. Et ole maailmassa ainoa, joka näin kokee. Sinä saat apua ja tulet nähdyksi! Joskus auttaa se, että alkaa muuttamaan mieltään hiljalleen näkemään niitä positiivisia asioita, ihan pieniäkin, arjessa. Minulla on pehmeä peitto. Minulla on mukavat villasukat. Selvisin tästä päivästä. Jne.

En ole ap, mutta tulen tästä sivusta kommentoimaan. Noita pieniä positiivisia asioita, peitto, villasukat, kuulostaa ihanalta ja haluaisin oppia huomaamaan sellaisia enemmänkin. Sitten taas tilanne murtuu siinä, kun mielessäni vertaudun menestyneempiin tuttaviini. Minä peiton alla iloitsen lämpimästä kahvista, samaan aikaan nämä menestyneemmät liikkuvat vähän eri mittakaavalla, kehuskelevat vaikkapa miten ostivat taas uuden vapaa-ajan asunnon jostain maailmalta tms. Heillä on ollut älyä päästä tekemään asioita joiden avulla voivat toteuttaa unelmiaan, sen rinnalla nämä pienet villasukkailot tuntuu ihan mitättömältä ja jotenkin hävettävältä (miksi en ole tätä parempi).

Vierailija
5/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eilen samoissa tunnelmissa googlettelin. Psykiatrit ovat kuitenkin kaikki etänä tai sitten on maskipakko, apua niille jotka nujertumassa lopullisesti rajoitusten alle ei haluta antaa.

Vierailija
6/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita mielenterveystoimistoon

Chat, puhelinpalvelu

Vierailija
7/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen mieli on sellainen, että kun yhteiskunnan "standardit" asettavat yleisesti mitattavan menestyksen mittarit, niitä haluaa seurata. Kuitenkin, materiaalinen menestys ei ole onnellisuuden mittari tai edellytys hyvään elämään. Pari esimerkkiä: Äiti Teresalla ei ikinä ollut paljon rahaa tai "menestystä" per se., mutta uskon että hän eli oman mittapuunsa mukaan hyvän ja onnellisen elämän. Kurt Cobain oli juhlittu rokkistara jolla oli rahaa millä mällätä, mutta niin vain päätyi itsemurhaan.

Löydä oma onnellisuuden mittari, ja ryhdy elämään sen mukaan. Kahvi ja peitto kulostaa hyvältä. :)

Vierailija
8/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tulen tästä sivusta kommentoimaan. Noita pieniä positiivisia asioita, peitto, villasukat, kuulostaa ihanalta ja haluaisin oppia huomaamaan sellaisia enemmänkin. Sitten taas tilanne murtuu siinä, kun mielessäni vertaudun menestyneempiin tuttaviini. Minä peiton alla iloitsen lämpimästä kahvista, samaan aikaan nämä menestyneemmät liikkuvat vähän eri mittakaavalla, kehuskelevat vaikkapa miten ostivat taas uuden vapaa-ajan asunnon jostain maailmalta tms. Heillä on ollut älyä päästä tekemään asioita joiden avulla voivat toteuttaa unelmiaan, sen rinnalla nämä pienet villasukkailot tuntuu ihan mitättömältä ja jotenkin hävettävältä (miksi en ole tätä parempi).

Tällaisissa tapauksissa ei kannata jäädä vellomaan tuon ajatuksen kanssa, että olisit itse jotenkin huonompi tai tyhmempi. Minä olin myös pitkään sellainen, että vertasin itseäni jatkuvasti muihin ja keksin syitä, miksi en koskaan voi päästä samaan. Tosi asia on kuitenkin se, että ihan samat mahdollisuudet minulla on aina ollut, en vain ole uskaltanut toteuttaa itseäni niin kuin olisin halunnut. Nyt uskallan.

Ja kyllä, ymmärrän että aina kaikki ei ole itsestä kiinni, kaikki eivät pääse sellaiseen kouluun tai työpaikkaan mihin haluaisivat (en minäkään ole unelmatyössäni). Mutta silti kannattaa yrittää muuttaa ajatusmaailmaa siten, että keksii keinoja päästä lähemmäs omia unelmiaan. Aina on jotain, mitä itse voi tehdä!

Iloitse niistä villasukista, ne ovat ihan yhtä hieno ilon aihe kuin toisten vapaa-ajan asunnot. Meidän kaikkien ei tarvitse olla menestyviä suorittajia. Olkaa itsellenne armollisia.

Vierailija
9/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tunnistat asian ja haet apua.

Nyt vain soittamaan, saat keskusteluapua heti, ei huomenna tai viikon päästä. Ja hei, jokaisesta tuntuu noin joskus. Se menee ohi, lupaan. 🌸

Vierailija
10/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus ei ole rahasta kiinni. No okei kaikki tietää, että rahan puute stressaa ja raha voi kyllä helpottaa, mutta kuitenkin. Minä teen töitä sosiaalipalveluissa, asiakkaat vanhuksia. Viime viikolla kävin yhden varakkaan pariskunnan luona. Heillä on varmasti kaikkea ja heillä olisi mahdollisuus ihan omin varoin palkata tarvitsemaansa apua kotiin. Käynti oli aika raskas, sitä jurputusta kuunnella siitä kuinka kaikki on per seestä. Kuinka heillä on oikeus. On on, heillä on sama lakisääteinen oikeus yhteiskunnan palveluihin kuin muillakin, mutta tasan samoin kriteerein, ei yhtään sen enempää.

Sit se noin kuukauden takainen mummo maaseudulta. Leski-ihminen, lapset kaukana. Siellä hän istui kiikkustuolissa kissa sylissä ja oli niin vaatimaton. Sanoi, että tässä hänellä on kaikki minkä elämäänsä tarvitsee. Kun vaan korona menis ohi niin uskaltais lapset ja lapsenlapset tulla käymään, se poikakin sieltä Englannista. "Ku jokkuu käis vaikka kerran viikossa ja kantais puita sissään sen verran jotta uun lämpjäis" oli ainoa toive. No, hänelle saatiin kuitenkin kotihoidon käynnit, pesuapu ja lääkkeenjako ja saa hoitaja hänelle niitä puita sisään tuoda. Naapuri käy kaupassa, laitettiin hänelle kuljetuspalvelu hakuun niin sitten kesällä kun uskaltaa, voi lähteä itsekin asioille. "Kyl työ miusta niin hyvvää huolta piättä, kiitollinen oon" sanoi mökin mummo minulle lähtiessäni.

No tää ei nyt varsinaisesti ap:n kysymykseen vastannut. Mutta olet jo neuvoja saanutkin. Kyllä sinä selviät! Kaikkea hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi