Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni sairasti koronan joulukuussa, eikä se tarttunut minuun ollenkaan, niin olenkohan immuuni sille virukselle?

Vierailija
28.02.2021 |

Olin kyllä kotona karanteenissa 2 vkoa ja siivosin koko ajan pintoja esim. vessassa, mutta samassa taloudessa kuitenkin liikuttiin koko ajan, enkä saanut oireita ja testi näytti negatiivista myös juuri ennen töihin paluuta. Mistä sen tietää, vaikka valtaosa väestöstä olisi jo altistunut koronalle esim. täällä Etelä-Suomessa, eikä jostain syystä sairastu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tietenkään ole mikään itsestäänselvyys että tarttuu koko perheeseen. Eihän muutkaan taudit niin tee. Riski on tietty iso, mutta ei 100%. Ei se silti tarkoita että olisit immuuni, vaikka et nyt sitä saanutkaan.

Vierailija
2/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tietenkään ole mikään itsestäänselvyys että tarttuu koko perheeseen. Eihän muutkaan taudit niin tee. Riski on tietty iso, mutta ei 100%. Ei se silti tarkoita että olisit immuuni, vaikka et nyt sitä saanutkaan.

Ihminen voi olla myös immuuni jollekin virukselle. Tässä on nainen, jolla on ollut oksennustauti 2 kertaa elämäni aikana. Toinen kerta oli, kun olin 8-vuotiaana Turkissa ja hotellissa oli ärhäkkä virus liikkeellä. Toinen kerta oli, kun olin 23 tai 24. Yhtenä jouluna yrjöttiin koko perhe ja kova kuume. Siitä on nyt toistakymmentä vuotta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perheessä eivät sairastu samoihin sairauksiin eikä altistus tarkoita sairastettua tautia. Oireetonkin tauti on kuitenkin mahdollinen.

Vierailija
4/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki perheessä eivät sairastu samoihin sairauksiin eikä altistus tarkoita sairastettua tautia. Oireetonkin tauti on kuitenkin mahdollinen.

Oireeton tauti näkyy testeissä! Minunkin työkaverini on kotona tällä hetkellä, koska sairastaa oireetonta koronaa. Hän joutui testeihin, koska on työpaikalla ollut samassa huoneessa ihmisen kanssa, jolla todettiin korona. Työkaverini laittoi minulle silloin samana iltana viestin, että joutuu nyt kuitenkin testiin, vaikka negatiivinenhan se on. Eipä ollutkaan ja heillä joutui muu perhe karanteeniin välittömästi.

Vierailija
7/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla myös immuuni jollekin virukselle. Tässä on nainen, jolla on ollut oksennustauti 2 kertaa elämäni aikana. Toinen kerta oli, kun olin 8-vuotiaana Turkissa ja hotellissa oli ärhäkkä virus liikkeellä. Toinen kerta oli, kun olin 23 tai 24. Yhtenä jouluna yrjöttiin koko perhe ja kova kuume. Siitä on nyt toistakymmentä vuotta aikaa.

Minulla on ollut kerran norovirus, mikä oli erittäin epämiellyttävää kahden päivän ajan. Muuten ei yhtään mahatautia. Minulla on todella surkea ruokahygienia, joten luulen teräsmahaisuuden johtuvan ainoastaan korkeasta bakteerien sietokyvystä.

N48

Vierailija
8/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireeton tauti näkyy testeissä! Minunkin työkaverini on kotona tällä hetkellä, koska sairastaa oireetonta koronaa. Hän joutui testeihin, koska on työpaikalla ollut samassa huoneessa ihmisen kanssa, jolla todettiin korona. Työkaverini laittoi minulle silloin samana iltana viestin, että joutuu nyt kuitenkin testiin, vaikka negatiivinenhan se on. Eipä ollutkaan ja heillä joutui muu perhe karanteeniin välittömästi.

Höpön höpön. Ap on voinut esimerkiksi sairastaa ensin oireettomana ja tartuttanut miehensä, joka sairasti oireellisena. 

Koronasta ja siitä miksi yksilöiden sairastuvuuden tai kuolleisuuden välillä on merkittäviä eroja ei ole vielä paljoa tietoa.

Vierailija
9/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna marin sukkahousut kiertyi antti rinteen NENÄN ympärille

Vierailija
10/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/vasta-ainepositiiviste…

Vasta-ainepositiivisten osuus on pysynyt pienenä

"Vasta-ainepositiivisten osuus on pysynyt pienenä. Neutraloivat vasta-aineet ovat varmin merkki uuden koronaviruksen tartunnasta, ja vain yksittäisiä positiivisia tuloksia on havaittu mikroneutralisaatiotestissä."

Mielestäni kaikki jotka ovat saaneet positiivisen tuloksen pcr testistä niin heiltä tulisi tarkastaa vasta-aineet kuukauden päästä. Näin saataisiin todellinen koronana sairastaneiden määrä selville.

Vierailija
11/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kuukautiset

Vierailija
12/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kolme perhettä, jossa osalla perheenjäsenistä ollut korona, eikä muut perheestä ole siihen sairastuneet.

Vierailija
13/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olet immuuni, koska sairastit koronan aivan ilman oireita! Näinhän monelle käy.

Vierailija
14/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa oli tapaus, jossa vain 23 ihmistä 68: sta sai Koronan, kun matkustivat samassa bussissa. Sillä ei ollut väliä, kuinka kaukana viruksen levittäjästä oli istunut/seisonut. Viruksen saaneita oli joka puolella bussia.

Eli aina ei sairastu, ja joskus sairastuu helposti ja tietämättään.

Vierailija
15/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä vielä kerro mitään. Jos otetaan esimerkiksi tuo vatsatauti, niin meidän perheessä on aina joku, jolle se ei tartu ollenkaan. Joskus on ollut minä, joskus mies, joskus poika.

Vierailija
16/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ystävän puoliso sai ystävältäni koronan ja se aiheutti aivoverenkiertohäiriön. Tämä puoliso joutu lisähapelle sairaalaan useammaksi päiväksi. Toinen ystäväni joutui itse kolme kertaa sairaalaan koronan vuoksi, mutta puolisoon korona ei tarttunut.

Tämä on arpapeliä. Toiset saa, toiset ei. Toisille tuhoisa, toisille ei.

Itse en halua testata mihin kategoriaan kuulun.

Vierailija
17/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kolme perhettä, jossa osalla perheenjäsenistä ollut korona, eikä muut perheestä ole siihen sairastuneet.

Kaikilla se on varmasti ollut, mutta täysin oireetta!

Vierailija
18/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma ettei miehelläsi ollut sittenkin joku muu virus ja testi näytti väärää positiivista koronalle? Sellaisiakin tapauksia on nimittäin ollut. 

Vierailija
19/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että testi näyttää negatiivista sinänsä kerro sitä sataprosenttisesti että oletko viruksen kantaja vai et. Eikä sekään että oletko oireeton. T. Koronan sairastanut jolla kaksi ekaa testiä näytti negaa ja kolmannella näytti positiivista.

Vierailija
20/26 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla se on varmasti ollut, mutta täysin oireetta!

Ei ole ollut. Mikään virus ei tartu kaikkiin ihmisiin (perustietoa, lääketiede).