Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempia paikalla? Tunnen itseni hirveän nuoreksi t. 52v mummo

Vierailija
28.02.2021 |

Kaikkien muiden isovanhemmat on parikymmentä vuotta minua vanhempia..
Lapsen lapseni ovat 4 ja 6 vuotiaita

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30v mummo.

Sain lapseni 15 vuotiaana ja hän sai tänä helmikuussa pojan :).

T. 1990 syntynyt nainen

Vierailija
2/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri 42v on mummo. Niin että et sä nyt niin kauheen nuori enää ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 10 vuotta sinua nuorempi mummo.

Vierailija
4/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan! :) Mä olen 60v ja lapsenlapset 14v ja 16v. Meillä on ihan hyvin puheenaiheita. Huomattiin kerran isomman kans, kun oltiin autolla menossa ostoksille ja kuunneltiin musaa, että tykätään molemmat hevistä. Ollaan muutenkin samanlaisia, kun sairastutaan, niin nukutaan vaikka 3 vrk putkeen. Samat mieliruuat ja muutenkin maku, jopa huumori. Mielenkiintoista. 

Vierailija
5/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta tuohan on ihanteellinen tilanne. Olla isovanhempi ja elinvoimainen.

Minä toivon sinun iässäsi olevani myös mummi. Lapseni on silloin 33, joten aivan mahdollista, jos hän lapsia haluaa ja saa. 

Vierailija
6/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuopus täytyy juuri 14 v. En tunne itseäni vanhaksi. N56

Vierailija
7/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 30v mummo.

T. 1990 syntynyt nainen

Näinhän se on, että joissain suvuissa ehkäisykyvyttömyys kulkee ylisukupolven. Säälittävää.

Vierailija
8/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sisko tuli mummiksi 40v:nä. 

Vierailija
9/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45-v mummo. Mummoksi nuori, mutta ei se minua haittaa. Lapsenlapset on 3 ja 1.

Vierailija
10/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin ensimmäisen kerran mummoksi 41-vuotiaana.

Se oli ihanaa aikaa.  Tykkäsin hoitaa lapsia eikä mulla vielä ikä painanut, niin jaksoin hyvin.  Melkein joka viikonloppu oli joku lapsi mummolla.  Kaikki oli rauhallisia ja helppohoitoisia, en rasittunut yhtään.  Ihania lapsia!  

Katson positiiviseksi puoleksi sen, että olin niin nuori lastenlasten ollessa pieniä.  Koska sitten kun jäin eläkkeelle, lapset oli jo aikuisia eikä tarvinneet hoitajaa, ei tarvinnut enää sen ikäisenä aloittaa hoitamaan, en varmaan olisi jaksanutkaan enää niin hyvin.  

No nyt voisin tietysti odotella jo lapsenlapsenlapsia, mutta ei näytä siltä, että niitä kovin pian tulisi.  Enkä rupeisi enää hoitamaankaan, kuin ehkä hätätilanteessa.   

Terveisiä kaikille mummoille!

Vierailija
11/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi sanoi, ettei jaksa olla mummu, kun tuli niin vanhana mummuksi. Oli 49v. En vastannut mitään.

Vierailija
12/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 30v mummo.

T. 1990 syntynyt nainen

Näinhän se on, että joissain suvuissa ehkäisykyvyttömyys kulkee ylisukupolven. Säälittävää.

Älä viitti nokkailla, ei sulla siihen varaa ole sen enempää kuin kellään muullakaan.

Musta oli kiva, kun anoppini oli niin nuori, se oli saanut mun mieheni 16-vuotiaana.  Me tultiin hyvin juttuun heti alusta.  Anoppi oli nuori ja kova nauramaan.  Vietettiin silloin nuorena perheenä paljon aikaa anoppilassa.  Ne oli kultaisia aikoja.  Oma äiti oli paljon vanhanaikaisempi, vaikka ihan hyvä oli sekin.  

Vierailija
13/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuori mummo myös.  Se tuli konkreettisesti esille, kun päiväkodissa oli isovanhempien päivä.  Kaikki muut isovanhemmat oli eläkeläisiä, mun taas oli otettava töistä vapaata sen takia.  Jotkut päikkärin täditkin oli mua vanhempia.   Ja toisinaan mua erehdyttiin luulemaan lapsenlapseni äidiksi.  

Vierailija
14/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pian 48 vuotias ja lastenlapsia 2. Mutta oma iltatähteni vasta 3 vuotias joka on lastenlasten eno. Näinkin voi käydä

Vierailija
15/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ensimmäistä kertaa mummiksi 48 vuotiaana. Nyt olen 56 vuotias ja lapsenlapsia on neljä. Vieläkin minua luullaan usein heidän äidiksi. Minua luultin usein lasteni sisarukseksi kun lapset olivat pieniä.

Vierailija
16/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pian 48 vuotias ja lastenlapsia 2. Mutta oma iltatähteni vasta 3 vuotias joka on lastenlasten eno. Näinkin voi käydä

Aika jännää. Sulla on ainakin tuoretta tietotaitoa ja hommat hoituu nykyaikaisesti. Eikä käy elo tylsäksi ;D

Vierailija
17/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko 45 vuotiaana vielä lapsen? Vau! :)

Vierailija
18/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 48- vuotias mummo. Ihan mukavaa, nuorin lapsi itsellä vielä alakoululainen. Lapsiperheen äiti ja mummo samaan aikaan. Onnellinen olen.

Vierailija
19/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 48- vuotias mummo. Ihan mukavaa, nuorin lapsi itsellä vielä alakoululainen. Lapsiperheen äiti ja mummo samaan aikaan. Onnellinen olen.

Tuollainen on aika ihanteellinen tilanne varsinkin miniälle, anoppi ei ehdi sekaantua perhe-elämään ja voi luottaa siihen, että mummon tiedot lastenhoidosta ovat nykyaikaiset.

Vierailija
20/21 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti oli 46v kun meidän esikoinen syntyi. Minun oma äiti 10v vanhempi. Työkavereista kaikilla n. 55-vuotiailla ja sitä vanhemmilla on jo lapsenlapsia ja useampikin. En kyllä tunne montaakaan joka olisi ollut eläkkeellä ensimmäisen lapsenlapsen tullessa, ei minun lasten kavereidenkaan isovanhemmat suurimmaksi osaksi ole, aika monella on vielä isomummotkin elossa. Ja olen akateemisesta perheestä ja suurin osa tutuista myös korkeakoulutettuja!