Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisimme nytkin elää täysin normaalia ja täyttä elämää, käydä töissä ja tavata omaisiamme ja ystäviämme, jos

Vierailija
28.02.2021 |

...vain uskaltaisimme hyväksyä sen, että koronavirus on vain yksi virus muiden joukossa ja se saattaa sairastuttaa toisia vakavastikin ja jopa menehdyttää kaikkein vanhimpia ja sairaita yhteiskunnan yksilöitä. Useimmille se on kuitenkin vain pikku flunssa ja monille jopa täysin oireeton. Vuoden parin sisällä siihen on saatavilla rokote, kuten kausi-influenssaan,

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletty aivan normaalisti koko ajan, ei stressaa.

Vierailija
2/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisimme pitäneet rajat kiinni niin koko virusta ei olisi tullut tänne ja voisimme elää Suomen rajojen sisällä normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päättänyt tehdä näin. Menetettyä työtäni en voi saada takaisin, enkä juuri nyt rajoitusten takia uutta saa. Se suretti aluksi aivan hirveästi, mutta olen sopeutunut ja onneksi saan päivärahaa. Kaikkia niitä ihmisiä tapaan, jotka haluavat jatkaa elämäänsä. Ja uutta työtä haeskelen jatkuvasti, mutta luultavasti alanvaihto on edessä.

Muut olkoot puolestani perunakuopassa niin kauan kuin tahtovat. 

Vierailija
4/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisimme pitäneet rajat kiinni niin koko virusta ei olisi tullut tänne ja voisimme elää Suomen rajojen sisällä normaalisti.

Mahtaisi kauppojen hyllyt ammottaa tyhjyyttään, jos ei tuhansien rekkojen ralli toisi jatkuvasti tavaraa ulkomailta. Vaikka korona kerran hävitettäisiin, kohta sen joku kuitenkin toisi takaisin.

Vierailija
5/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisi kauppojen hyllyt ammottaa tyhjyyttään, jos ei tuhansien rekkojen ralli toisi jatkuvasti tavaraa ulkomailta. Vaikka korona kerran hävitettäisiin, kohta sen joku kuitenkin toisi takaisin.

Pakkotestaus rajoille ainakin olisi hillinnyt taudin leviämistä tähän tahtiin.

Vierailija
6/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän ihan normaalia elämää. Mutta jos on muovituoliin sidottu aasi eikä tajua että voi lähteä koska haluaa niin sitten on. Esteet on pääsi sisällä. Vähän sama kun ihmiset on parisuhteissa pahoinpideltävinä eikä lähde. Ei ne pysty kun on liian traumatisoituneita. Sama on tämän koronan kanssa. Olette menneet hysteriaan mukaan ja traumatisoineet itse itsenne ja nyt asutte henkisessä vankilassa jonka vartija olette itse.

Vierailija
7/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä ei halua ottaa rokotetta

Vierailija
8/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän koko ajan normaalia elämää. Ystäviä ei ole, läheisiä ei ole koska vanhemmat jo kuolleet.

Vierailija
9/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rekkojen tavarat tulevat ja lähtevät peräkärryillä tai irtokonteissa.

Kontit vain rajalla uusien rekkojen kyytiin ja simbsalabim, sekin ongelma voitaisiin korjata kädenkäänteessä.

Jos pelkkä rekkaliikenne sallittaisiin rajojen yli, sekin olisi pienempi riesa kuin tuhannet huvimatkailijat ja ulkomainen halpatyövoima joka ramppaa rajojen yli joka päivä.

Vierailija
10/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän ihan normaalia elämää. Mutta jos on muovituoliin sidottu aasi eikä tajua että voi lähteä koska haluaa niin sitten on. Esteet on pääsi sisällä. Vähän sama kun ihmiset on parisuhteissa pahoinpideltävinä eikä lähde. Ei ne pysty kun on liian traumatisoituneita. Sama on tämän koronan kanssa. Olette menneet hysteriaan mukaan ja traumatisoineet itse itsenne ja nyt asutte henkisessä vankilassa jonka vartija olette itse.

Syy miksei lähdetä on se, että pahoinpitelijä on taitava manipuloija.

Vierailija
11/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille muillekin normaalia elämää kaipaaville missä käyt teatterissa, elokuvissa ja konserteissa ? Asioitko kaupassa ja muuallakin ilman maskia ? Mihin ulkomaille, jossa ei ole maskipakkoa, ei koronatestejä ja on ravintolat auki ja kulttuuritarjontaa joka illalle,

matkustat ? Käytkö kyläilemässä ja kutsutko vieraita luoksesi ? Missä käyt uimassa ja vesijumpassa ? Onko teillä töissä iloiset kahvi -ja lounastauot joissa nauru raikaa eikä kellään ole maskia ?

Vierailija
12/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissahan tätä tehtiin koko viime vuosi uuri näin ja 7000 kuollutta tähän mennessä, samalla talous ajoi päin seinää yhtälailla kuin muillakin.

Hyvin sun flunsssapsykoosit etenee. Muuta Ruotsiin ja elä siellä pikku flunssasi kanssa.

Vierailija
13/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille muillekin normaalia elämää kaipaaville missä käyt teatterissa, elokuvissa ja konserteissa ? Asioitko kaupassa ja muuallakin ilman maskia ? Mihin ulkomaille, jossa ei ole maskipakkoa, ei koronatestejä ja on ravintolat auki ja kulttuuritarjontaa joka illalle,

matkustat ? Käytkö kyläilemässä ja kutsutko vieraita luoksesi ? Missä käyt uimassa ja vesijumpassa ? Onko teillä töissä iloiset kahvi -ja lounastauot joissa nauru raikaa eikä kellään ole maskia ?

En ole käyttänyt maskia missään vaiheessa. Kaikissa paikkakunnan kahviloissa kokoonnutaan ihan normaalisti kuten ennenkin. Olen tavannut elämäni ihmisiä ihan normaalisti. Käyn lääkärissä, hammaslääkärissä, kaikkialla kuten ennenkin. Mitään uintia en harrasta, mutta on ollut paikat auki ainakin vuodenvaihteeseen asti. Elokuvissa en käy muutenkaan enkä baareissa. Ulkomaanmatkailua en harrasta.

Vierailija
14/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-riskiryhmään kuuluvana yh:na en välittäisi kuolla ja jättää lapsiani yksin. Siksi on ollut pakko tehdä riskinhallintaa ja rajoittaa omaa normaalia elämää harrastuksineen, ystävineen ym.

Vierailija
15/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päättänyt tehdä näin. Menetettyä työtäni en voi saada takaisin, enkä juuri nyt rajoitusten takia uutta saa. Se suretti aluksi aivan hirveästi, mutta olen sopeutunut ja onneksi saan päivärahaa. Kaikkia niitä ihmisiä tapaan, jotka haluavat jatkaa elämäänsä. Ja uutta työtä haeskelen jatkuvasti, mutta luultavasti alanvaihto on edessä.

Muut olkoot puolestani perunakuopassa niin kauan kuin tahtovat. 

Ole onnellinen, että sinulla on tuo vaihtoehto. Kaikki mistä minä olen nauttinut on lopetettu. Käyn töissä ja sen jälkeen menen makaamaan sohvalle missä myös nykyään tulee nukuttua. Nousen vain vessaan ja syömään, pääasiassa suklaata ja pussikeittoja. Ennen olin aktiivinen ihminen, jolla harrastuksia, tykkäsin käydä keikoilla ja teatterissa jne. Enää ei ole jäljellä mitään. En tiedä kauanko jaksan. Ei tällaisella elämällä ole tarkoitusta. Tai eihän tämä edes ole elämää, vain työskennellä yhteiskunnan orjana ja pitää kroppansa elossa, mieli on kuollut.

Vierailija
16/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-riskiryhmään kuuluvana yh:na en välittäisi kuolla ja jättää lapsiani yksin. Siksi on ollut pakko tehdä riskinhallintaa ja rajoittaa omaa normaalia elämää harrastuksineen, ystävineen ym.

Saathan sinä eristäytyä niin paljon kuin haluat! Mutta se, että pelkosi vuoksi vaadit satojen tuhansien elämien tuhoamista on itsekästä. Minä esim. en tule koskaan niitä lapsia saamaan, kiitos kaltaistesi.

Vierailija
17/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla aloittaja riskiryhmään kuuluvia läheisiä? Välitätkö heistä, vai ajatteletko, että kuolkoot jos saavat koronan, mitäpä näistä heikommista?

Minulla on iäkkäitä läheisiä ja tiedän myös nuoria riskiryhmäläisiä. Arvaa mitä? He haluavat elää.

Vierailija
18/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy teatterissa. En käy elokuvissa. En käy konserteissa. Kaupassa kerran kahdessa viikossa. En käy ulkomailla, lomailen Suomessa. En käy ravintoloissa. En kyläile. Uimassa käyn meressä, ulkoilen metsässä. Yksityisyrittäjä. Aivan normaalia elämää on voinut elää.

Vierailija
19/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onhan se vaan virus muiden joukossa ja ne siihen kuolleet on vaan ihmisiä muiden joukossa. Ainakin siihen asti kunnes joku oma läheinen kuolee siihen!

Vierailija
20/20 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä eristäytyä niin paljon kuin haluat! Mutta se, että pelkosi vuoksi vaadit satojen tuhansien elämien tuhoamista on itsekästä. Minä esim. en tule koskaan niitä lapsia saamaan, kiitos kaltaistesi.

Häh? Voi olla hyväkin jollet hanki lapsia, voisit ties vaikka alkaa kokea empatiaa ja huolta rakkaimpiesi puolesta, mikä ei selvästikään ole arvomaailmasi mukaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan