Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi partureita ja kampaamoita ei suljeta koronan takia?

Vierailija
28.02.2021 |

Miksi partureita ja kampaamoita ei suljeta koronan takia? Niissä on mahdoton pitää suositeltua turvaväliä, vaikeampaa kuin baarissa. Edesvastuutonta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei suljeta?

Vierailija
2/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on vähemmän asiakkaita kerrallaan kuin baarissa, pienissä kampaamoissa usein vain yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on vähemmän asiakkaita kerrallaan kuin baarissa, pienissä kampaamoissa usein vain yksi.

Ja kun se kampaaja saa koronan niin päivässä käy 10 asiakasta johon se tarttuu jotka käy sitten baarissa tartuttamassa taas muutaman kymmentä jne. näin se vaan leviää!

Vierailija
4/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti se parturi tai kampaaja on viikoittain todella monen ihmisen kanssa pitkän aikaa lähekkäin. Riski saada tartunta ja levittää sitä on verrattain suuri.

Ei edes suuria kampaamoita olla sulkemassa. Ei suuressakaan paikassa kaukanaolevia tartuteta, ainoastaan lähellä olevat.

Vierailija
5/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kampaajani on pitänyt maskia ja visiiriä viime keväästä lähtien. Tässä kampaamossa on myös maskipakko asiakkaille eli asiakkaaksi et pääse, jos et pidä maskia. Itse olen saanut varata yksilöajan, jolloin paikalla ei ole muita asiakkaita. Minulla on ffp2-maski ja kampaajalla kirurginmaski ja visiiri.

Ei taida kapakoista ja kuntosaleista tuollaista yhtälöä löytyvän?

Vierailija
6/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen minäkin ihmetellyt. Kampaamot ja parturit ovat täysin turhia paikkoja, ihan hyvin voi olla pari vuotta käymättä. Tai perheenjäsen leikkaa tms.

Vierailija
7/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi tai kampaamo ei ole välttämättömyyshyödyke, joten hyvin voisi sulkea.

Ruoka on välttämätöntä. Liikuntakin on tarpeellista, mutta sitä voi harjoittaa myös itsekseen kaukana muista...

Vierailija
8/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen minäkin ihmetellyt. Kampaamot ja parturit ovat täysin turhia paikkoja, ihan hyvin voi olla pari vuotta käymättä. Tai perheenjäsen leikkaa tms.

Oho, oho siellä puhuu tee se itse-ammattilainen. Sori vaan, kyllä sen itseleikatun erottaa vaikka luulet jotain muuta.

Vierailija
9/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kampaajat ovat yrittäjiä ja jos ei ole asiakkaita ei ole tulojakaan. Kulut kuitenkin edelleen juoksee esim. liiketilan vuokra ym. Aika nopeasti tulee eteen konkurssi.

Kampaaja jolla itse käyn desinfio jokaisen asiakkaan jälkeen pinnat, käyttää maskia kuten myös asiakkaat.

Vierailija
10/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaaah.

Käynyt kampaajallani aivan kuten ennen koronaakin eli 8vkon välein. Hänellä ei silloin ole muita asiakkaita tilassa, käyttää maskia/visiiriä ja asiakkaiden käytettävä myös.

Puhdistaa jokaisen asiakkaan jälkeen istuin paikan+käsinojat, hiustenpesupaikan jne desinfioivalla aineella.

Seur.aika 3vkon kuluttua.

Vierailija
11/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä käydä pimeenä parturini luona oli tai maksaisin vähän kotipalvelulisää.

Vierailija
12/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, oho siellä puhuu tee se itse-ammattilainen. Sori vaan, kyllä sen itseleikatun erottaa vaikka luulet jotain muuta.

Erottaa, mutta mitä sitten? Itseleikattua kaljua ei kyllä erota. Itse menen parturiin seuraavan kerran sitten kun maskisuositusta ei enää ole. Syksyllä kävin viimeksi. Jos tossa keväällä ei vaikuta siltä että maskisuositukset on lähdössä, nykäsen sitten kaljuksi.

Vierailija
13/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erottaa, mutta mitä sitten? Itseleikattua kaljua ei kyllä erota. Itse menen parturiin seuraavan kerran sitten kun maskisuositusta ei enää ole. Syksyllä kävin viimeksi. Jos tossa keväällä ei vaikuta siltä että maskisuositukset on lähdössä, nykäsen sitten kaljuksi.

Juuri niin kalju on helppo ajaa mutta koitappa alkaa leikata itse omaa perseeseen asti olevaa tukkaa

Vierailija
14/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kampaajat ovat yrittäjiä ja jos ei ole asiakkaita ei ole tulojakaan. Kulut kuitenkin edelleen juoksee esim. liiketilan vuokra ym. Aika nopeasti tulee eteen konkurssi.

Kampaaja jolla itse käyn desinfio jokaisen asiakkaan jälkeen pinnat, käyttää maskia kuten myös asiakkaat.

Samalla tavalla juoksee kulut ravintolassa tai baarissa.

Vierailija
15/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin kalju on helppo ajaa mutta koitappa alkaa leikata itse omaa perseeseen asti olevaa tukkaa

Miks tarvii perseeseen asti olevaa tukkaa välttämättä leikata, ei se siitä juuri pidemmäksi kasva. Kaljun sijaan vois myös kasvattaa pitkän. Katsotaan nyt...

Vierailija
16/17 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin pitkiä hiuksia edes pitää leikata? Mallia ei ole, latvojen siisistintä luulisi onnistuvan noin pitkistä hiuksista ihan itse.

Vierailija
17/17 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedätte Pk-seudulla kampaamon, jossa yksi asiakas kerrallaan ja kampaajalla FFP2-maski, vinkatkaa! Sitten uskaltaisin mennä (minullakin FFP2-maski).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi